Kurt Browning: un gran patinador canadenc

Ben segur que ja sabeu que al Canadà tenim grans patinadors sobre gel, però potser no sabeu qui és Kurt Browning. Avui us el presentaré.

Kurt Browning no és el canadenc que ha guanyat internacionalment més medalles amb el patinatge sobre gel, tot i que ha estat quatre cops campió mundial, i tanmateix cap altre patinador, al meu parer, ha aconseguit un nivell artístic sobre el gel tan superb. Perquè Kurt Browning, a més de patinar d’allò més bé, s’expressa sempre amb molta elegància i és un coreògraf d’una originalitat inaudita.

Jo mai no em canso de veure patinar en Kurt Browning i voldria oferir-vos algunes de les seves actuacions que més m’agraden.

El primer vídeo és la seva actuació als jocs olimpics del 1994 on va patinar amb la música de la peŀlícula Casablanca.

Aquesta és una actuació que va fer l’any 2007.

I finalment la meva preferida: una interpretació de la coneguda escena de Gene Kelly a Cantant sota la pluja. Kurt Browning és un gran admirador de Gene Kelly (jo també, per cert) i va decidir adaptar la dansa sota la pluja, però amb patins i sobre el gel. Em sembla que en gaudireu força. (Haureu d’esperar uns segons fins que Kurt Browning deixi de parlar).

Quant a Shaudin Melgar-Foraster

University professor and writer
Aquesta entrada s'ha publicat en Canadà i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

33 respostes a Kurt Browning: un gran patinador canadenc

  1. Anna M ha dit:

    Ostres, Shaudin, moltes moltes gràcies.
    El primer vídeo, amb en Kurt vestit de Rick Blame, m’ha encantat. Casablanca és “la pel·li”. Sense més paraules.
    Però el darrer m’ha tornat boja.
    Jo sóc una gran amant del cinema antic (gràcies al meu pare, mai no li ho agrairé prou) i m’encanta Gene Kelly. Et diria que l’escena de Singing in the rain és la meva preferida de la història. Quan estic trista o deprimida, quan res no té sentit, veure el ball sota la pluja t’ho arregla tot. A mi em remet a la meva infantesa, a allò que el cinema representa per a mi, amb lletres majúscules. Trobo que aquest patinador ho broda.
    Milers de gràcies, reina. Ho comparteixo ara mateix.

    • A mi també em torna boja, no et pots ni imaginar quantes vegades l’he vist des de fa anys.
      Jo també sóc amant del cinema antic, també gràcies al meu pare, i sempre m’ha encantat Gene Kelly. He vist més vegades encara la versió de Gene Kelly que la de Kurt Browning. Dos genis, sens dubte. Llàstima que la versió sobre gel no la conegui més gent, si més no a Catalunya perquè al Canadà Kurt Browning és molt conegut. També ha fet versions sobre gel imitant el cinema en blanc i negre, sobretot Bogart; és molt original.
      Estic molt contenta que t’hagi agradat!
      Una abraçada.

      • Glòria ha dit:

        Fantàstic! De debò: FANTÀSTIC!

        • Glòria ha dit:

          I tant que m’ha agradat! Sempre és bo conèixer el bo i millor de cada país i que les reinterpretacions deixen de ser-ho perquè són creacions, oi?

        • Hola Glòria. Benvinguda al meu bloc. Celebro molt que t’hagi agradat la interpretació de Kurt Browning de “Cantant sota la pluja”. Em sembla que és difícil que no agradi, oi?
          Ben d’acord amb tu: les reinterpretacions són també creacions. I aquesta és magnífica. A mi em té el cor robat.
          Una abraçada!

  2. Gemma C.O. ha dit:

    Aquest patinador és una marabella, la primera actuació està bé, la segona miollor però l’última és una passada. Podria dir que l’he trobat perfecta. Gràcies Sahudin per aquests moments.

  3. Maria ha dit:

    Gràcies, Shaudin, pels magnífics vídeos! Vénen ganes de donar a Kurt Browning, al patinatge sobre gel i a la dansa com a art les gràcies per donar-nos tot aquest plaer, encara que sapiguem que ells no ens senten.

    Al nostre país, a la dansa li falta el suport institucional que rep, per exemple, el teatre. D’altra banda, des de la televisió, començant per TV3, no se n’informa ni se n’emeten espectacles. Per això no té el prestigi ni tan sols el respecte que mereix; per al públic és l’art escènica desconeguda. A veure si la conselleria de cultura del govern que surti de les properes eleccions dedicarà a la dansa els recursos que necessita…

    • Hola Maria,
      Celebro que t’hagi agradat. Em sembla que li deu agradar a tothom, no em puc imaginar que a algú no li agradi.
      El que m’expliques de la dansa al nostre país (el meu altre país), doncs no ho sabia. Gràcies per la informació. I jo també espero que tingui més prestigi.
      Una abraçada.

  4. rafalive ha dit:

    Espectacular Shaudin. M’han agradat tots els vídeos, però l’últim és genial. M’impressiona molt com poden arribar a fer aquestes coreografies tant treballades i sincronitzades amb la música tot i estar sobre gel. Sempre que fan un espectacle de patinatge artístic a la TV hem quedo bocabadat mirant-lo. Gràcies per compartir-los.

    Una abraçada.

    • Una abraçada cap a tu també, Rafa.
      A mi també m’agrada molt el patinatge sobre gel, però el cas d’en Kurt Browning el trobo molt especial. Aquí tenim altres patinadors exceŀlents, millor i tot que en Browning pel que fa a guanyar medalles olimpiques i aconseguir l’impossible sobre el gel, però ell aconsegueix un nivell artistic insuperable.

  5. pepcanals ha dit:

    Molt bo. En el límit però ja tens el meu vot. Malgrat la votació s’acabi espero seguir gaudint de les novetats del teu bloc per català-sempre.
    Una abraçada des d’Argentona.

    • Hola Pep,
      Estic contenta que a tu també t’hagi semblat molt bo i t’agraeixo el teu vot.
      Em sembla que no trobaràs més informació del bloc a CS. A partir d’ara només notificaré a CS quan hi hagi algun article relacionat amb el català o Catalunya perquè alguns del meus temes no són pel grup de debat. Et suggereixo que et facis seguidor del bloc, així t’enviaran una notificació cada cop que hi ha un nou article. Has d’anar a la pàgina principal del bloc, a la dreta, on diu “Seguidors” i clicar a “Inicieu la sessió”. Un cop hagis emplenat el que et demanen, em sembla que ho has de confirmar per activar-ho. Si et fas seguidor m’ho podries dir i et confirmaré que ets a dins. Només jo puc veure qui són els seguidors, el teu nom no apareixerà enlloc.
      Una abraçada des de Toronto.

  6. Maite ha dit:

    Ha estat un plaer veure i reveure els vídeos, Shaudin.

    Crec que el patinatge artístic té tant d’esport, i per tant d’esforç i treball físic, com d’art, i tot el que comporta: el resultat d’aquesta combinació és admirable!

    Una abraçada d’una de les teves votants i lectora asidua,
    Maite

    • Hola Maite!
      Ja tornes a estar connectada pel que veig.
      A mi m’agrada el patinatge sobre gel perquè a més d’esport és també art, com tu dius. I en Kurt Browning ho demostra millor que ningú.
      Gràcies per llegir-me i per votar!
      Una abraçada.

  7. Boladevidre ha dit:

    Fantàstics tots tres vídeos.
    Segurament m’inclino per “Cantant sota la pluja” per raons purament cinèfiles, doncs la trobo una pel·lícula fascinant en tots els sentits.
    M’agrada la interpretació que en fa en Kurt Browning ja que, a més de l’elegància que cites, hi aporta una bona dosi de frescor. No sé com dir-ho, com un bon humor dinàmic.
    Gràcies, no el coneixia.
    També votada en el límit del temps. I no em falta cap “maneta” per cloure!.
    Endavant i sort. En qualsevol cas enhorabona.

    • Oi que sí?
      A mi també em fascina “Cantant sota la pluja”, la peŀlícula i la versió de l’escena sobre gel.
      Sí, elegància i frescor (a més de la frescor de l’aigua, és clar). Em sembla que és una troballa i pel que veig a Catalunya no es coneix.
      Gràcies per tots els vots!!! Ara ja te’n pots oblidar pels segles dels segles! I jo també!

  8. Dolors ha dit:

    Un plaer 🙂
    Sóc de les que sovint canten sota lapluja 🙂
    M’encanta passejar a poc a poc, sentir el so de les gotetes, flairar l’aroma que despren la terra, mirar el to que agafen les pedres dels meus carrers….

  9. Dolors ha dit:

    hahahaha, sobre patins!
    Seria tot un espectacle, segur!….però trist, hehehe
    Una abraçada 🙂

  10. Dolors ha dit:

    bé!!!!!
    Ets finalista!
    Això ja és un éxit 🙂

  11. Dolors ha dit:

    Quina manera de seguir el ritme! i sembla que no fa res! Fantàstic, aquest senyor! 🙂
    Un plaer.

    • Oi que sí? Els bons ballarins (o patinadors-ballarins) fan coses meravelloses i sembla que no els costi res, aquí està la gràcia. La realitat és que treballen molt per aconseguir-ho. Sense l’esforç de practicar i practicar i practicar mai no podrien fer semblar que ho fan sense esfoç.

  12. Bel ha dit:

    A mi sempre m’ ha fet molta il.lusió patinr sobre gel.Només ho he fet unes cuantes vegades en lavida.

    • Entenc que et faci iŀlusió patinar sobre gel; és molt bonic. Però consola’t, Bel. Aquí tots els nens i nenes saben patinar sobre gel perquè de gel no ens en manca al Canadà. T’asseguro que és millor tenir el solet, les pinedes i el mar de Mallorca.
      Una abraçada.

  13. Núria Garcia ha dit:

    Moltes gràcies Shaudin! M’ha encantat! Ja m’agradava amb claqué però amb patins ha estat genial!!

  14. Teresa ha dit:

    Magnific el patinador!

    Gràcias Shaudin per fer-nos gaudit… de tan en tant va bé

    Una abraçada!

Deixa un comentari

