Llibres en Català i els Portadors del Foc

Com ja sabeu, a Catalunya sou de ple dins la Setmana del Llibre en Català que se celebra a Barcelona, Sant Cugat, Girona i Lleida. La celebració a Sant Cugat té un tret distintiu que sens dubte interessa a un bon nombre de lectors d’aquest bloc: està dedicada més que res al llibre infantil i juvenil.

I a Sant Cugat hi tenim el coŀlectiu literari Portadors del Foc que diumenge a les cinc de la tarda, l’últim dia de la Setmana del Llibre en Català, tindrà la primera trobada des d’abans de les vacances d’estiu. Ben segur que els seus membres deuen estar molt contents de poder passejar entre tants i tants llibres juvenils i triar-ne algun, alhora que esperen amb candeletes la reunió a l’Ateneu Santcugatenc per parlar de teatre i aprendre els secrets d’aquest art escènic.

Ateneu de Sant Cugat

Tanmateix, no es tracta només d’una coincidència de dates, perquè, a més, el coŀlectiu literari de Sant Cugat ja té un espai a la carpa de la Plaça Octavià amb informació sobre els Coŀlectius Literaris de Catalunya, el seu president, l’escriptor Joan Soler i Amigó, el vicepresident, l’escriptor Jaume Martín i Burgos i, bé, sobre mi, la padrina d’aquest coŀlectiu de Sant Cugat. També hi tenen la revista dels coŀlectius i el meu llibre. Ah, i una altra coincidència: l’Ateneu, on es reuneix el coŀlectiu literari de Sant Cugat, és a la plaça Pep Ventura, molt i molt a prop de la Plaça Octavià. Així que ja sabeu on trobar llibres juvenils en català i, de passada, podeu dir “hola” a aquesta colla magnífica que són els Portadors de Foc.

Quant a Shaudin Melgar-Foraster

University professor and writer
Aquesta entrada s'ha publicat en Catalunya i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

12 respostes a Llibres en Català i els Portadors del Foc

  1. Dolors ha dit:

    Ai, la setmana del llibre!
    Els llibres poden arribar a ser un perill! 🙂
    Avui, he estat en unes jornades de treball i en sortir, anant a buscar el cotxe, he passat per davant d’una llibreria….i he passat de llarg. He passat de llarg i m’he auto-enganyat: Dolors, m’he dit, necessites una llibreta. He girat cua i he entrat. Resultat? He comprat dos llibres i una capsa de colors fantàstics! Ah, i la llibreta que no necessitava per a res!
    Sé que no puc entrar a les llibreries però, no hi ha manera, no n’aprenc! Sóc incapaç d’entrar-hi i sortir sense cap llibre.
    Ui, quantes vegades poso la paraula entrar! és com si repetís un mantra….per veure si n’aprenc o si més no, oc més moderada 🙂
    Et deixo un link d’unes imatges que jo trobo precioses… també les he trobades aquest matí, a Girona, al mig del carrer perquè tothom en pogués gaudir. Unes fotografies de la natura precioses, de les que eixamplen el cor 🙂
    http://www.cienporciennatural.es/

    • A mi em passa exactament el mateix, Dolors. I tant que els llibres poder ser un perill, però et donen emoció (tota mena d’emocions), t’omplen d’idees i, fins i tot, t’ajuden a millorar la llengua (o llengües), per esmentar només algunes coses.
      M’ha fet gràcia la teva aventura d’avui perquè me n’ha recordat moltes de meves que són ben bé com la teva. Jo tampoc no puc entrar en una llibreria i sortir sense cap llibre; són massa temptadors. I a l’aventura d’entrar a la llibreria hi hauríem d’afegir que en tornar a casa no hi ha on posar el nou llibre; no sé si et passa, però a casa meva un d’aquests dies els llibres em faran fora a mi, n’hi ha tants que haurem de decidir qui es queda al pis, ells o jo, perquè plegats ja gairebé no hi cabem.
      Gràcies per les fotografies. Són molt boniques i interessants. M’ha agradat molt la del borinot (em sembla que és un borinot) perquè mai m’hauria imaginat que un borinot podria resultar tan bonic.

  2. Boladevidre ha dit:

    He passat per el teu post i m’he assabentat de les coincidències ( o no) que expliques i que jo, amb gravíssimes llacunes d’ignorància entre poc coneixement, desconeixia…. gràcies per ajudar a resoldre el dèficit.
    Abraçades des del Principat.

  3. Dolors ha dit:

    Exacte, exacte! Ja no sé on posar els llibres! I mira que m’agraden! 🙂
    I estic d’acord en el que dius, un llibre és tot això i molt més 🙂
    És una aventura llegir…et fa volar amb la imaginació, a vegades rius a base de bé, d’altres necessites un mocador per eixugar les llàgrimes que llisquen galtes avall, et fa rumiar per què passen algunes coses, t’enfades amb els personatges i pateixes amb ells….i mil sensacions, a vegades molt clares, a vegades no tant…i sempre t’ajuda, com a mínim a passar l’estona.
    Un llibre pot ser un amic.
    Sempre és important un llibre, encara que no m’agradi… no tots m’han d’agradar! …però admiro profundament qui ha estat capaç de lligar una paraula darrera l’altra, ha donat sentit a una colla de situacions i fets i ens els presenta d’una manera més o menys atractiva.
    Un llibre sempre és un repte, una incògnita amb més d’una sol·lució…moltes vegades depén del meu estat d’ànim per agradar-me o no…per tant, el que avui em pot semblar poc interessant, demà em pot resultar apasionant )
    I quan ja has llegit el llibre, ja l’has deixat a les amistats, ja n’has rellegit fragments….què en fas? Segurament hi ha mil sortides, mil maneres de fer-los servir…estic pensant quina és la millor.

    • De vegades la millor solució és fer la donació d’alguns llibres, si estan en bones condicions i no són d’aquests que rellegim de tant en tant. No sé com funciona tot això a Catalunya. A Toronto es poden donar a organitzacions que s’encarreguen de trobar una llar pels llibres, com ara dur-los a països del tercer món on seran, probablement, ben rebuts. És clar que parlo de llibres en anglès i hi ha països amb pocs recursos que parlen anglès o bé necessiten llibres en aquesta llengua per gent que l’apren. En castellà sé que molts van a Cuba. En català és més problemàtic. Potser hi ha centres de nouvinguts que estarien interessats, no ho sé.

  4. Anna M. ha dit:

    M’encanta el nom de “Portadors del Foc”. Gràcies per l’article, Shaudin, que ens situa en totes aquestes coses. Li haig de preguntar al meu germà Elies si ha passat per la fira a Sant Cugat, però segur que sí, perquè, a més, sempre té interès a portar-hi les nenes.
    Una abraçada

    • Celebro que t’agradi. Hi ha hagut una mica de discussió sobre si el nom és prou encertat, així que va bé saber què en pensa una persona inteŀligent com tu.
      Potser el teu germà vol fer un cop d’ull a l’Ateneu i conèixer els Portadors del Foc. Sé que es trobaran diumenge a les 5 de la tarda. A més, com que el bloc de l’Elies és finalista a la seva categoria, potser seria interessant que es coneguessin amb la Valèria i l’Oliver abans que aneu tots plegats a Mataró. És una idea.

  5. Anna M. ha dit:

    Sí. Li comento a l’Elies que es llegeixi l’article i opini. Gràcies.

  6. Elies ha dit:

    Vaig anar a fira el diumenge però com no sabia res d’aquest acte, no hi vaig anar.
    Endavant amb aquest col·lectiu literari del què ets madrina!
    Bona sort l’1 d’octubre!

Deixa un comentari

