EmBloCA’T

En Rafa Liñan del bloc Kasundena.cat ha tingut una idea molt encertada: EmBloCA’T, un mem per a la difusió dels blocs en català. I ara us copiaré què és un mem, perquè jo no us ho sabria explicar bé. “Un mem és una unitat d’informació cultural que es transmet d’un individu a un altre o, en el nostre cas, d’un bloc a un altre. Un mem segueix un procés evolutiu: fecunditat (crear idees efectives), longevitat (persisteixen en el temps) i fidelitat en la replicació (caracter conservador de la idea original)”. Es tracta de promoure més els blocs en català. I per aconseguir-ho, en el teu bloc i sota l’emblema EmBloCA’T, has de recomanar cinc blocs escrits en català i explicar per què els recomanes. Després ho fas saber als blocs en qüestió i, si volen, ells poden seguir la cadena.

Avui em toca a mi. I no és gens fàcil recomanar cinc blocs perquè com podeu veure a la dreta d’aquesta pàgina jo segueixo una pila de blocs. Bé, el meu bloc s’adreça més que res als adolescents, per tant començaré amb alguns blocs que els poden agradar, sense oblidar que també puguin agradar als grans.

Cornabou. Revista de Literatura Infantil i Juvenil que, com podeu veure, és més aviat una revista digital que no pas un bloc, però m’agrada molt i és d’allò més informativa. “Cornabou ha estat classificada en el primer rengle preferent en el criteri de recerca de critica infantil i juvenil del buscador Google entre prop de 500.000 links”. Déu n’hi do! Cornabou és a càrrec de l’escriptor Andreu Sotorra.

Darabuc. Aquest sí que és un bloc, però també sobre literatura infantil i juvenil. Si cliqueu el nom anireu a parar a la pàgina on s’explica què és aquest bloc. Hi ha de tot sobre literatura per als joves i ben segur que us agradarà tant com a mi.

Bloc d’Edicions del Bullent. Aqui trobareu més que res novetats sobre els llibres, per a infants i joves, que publica aquesta editorial valenciana.

Anem ara als blocs per als més grans, però que també poden interessar als joves no massa joves.

A l’ombra del crim. És un dels blocs de l’Anna Maria Villalonga (he dit “un dels blocs” perquè de fet en té tres, tots molt bons). Aquest és sobre la noveŀla negra i d’altres texts, diguem-ne, foscos. Les seves ressenyes són exceŀlents. Si us agrada aquesta mena de literatura no us el podeu perdre.

Des de dalt del turó. Escrit per Grocdefoc. És un bloc força recent i d’aparença senzilla, però els escrits em semblen d’alló més originals.

Quant a Shaudin Melgar-Foraster

University professor and writer
Aquesta entrada s'ha publicat en Països Catalans i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

20 respostes a EmBloCA’T

  1. Anna M. ha dit:

    Moltes gràcies, Shaudin. Ja he perdut el compte de les emblocades de “A l’ombra del crim”, xD! hahahaha.

  2. Quico ha dit:

    Molt interessant la iniciativa. Guardo aquesta pàgina en lloc fàcilment trobable més endavant. Ara fins les eleccions estic molt centrat en la qüestió de la unió de forces.
    M’ha interessat especialment el de “A l’ombra del crim” doncs sóc un apassionat de la literatura negra. Vaig escriure un espectacle de “cabaret negre”, a l’ombra de Chandler, un mestre des del meu punt de bèstia.
    El títol “No hi ha Gimlet per a tothom”, parafrasejava un títol de Ross McDonald, crec, “No Flowers to Miss Quon”, o alguna cosa així.
    Bon post aquest. Enhorabona

    • Sí, oi? En el meu cas ha estat força difícil decidir quins blocs posar. Em sabia greu deixar-ne alguns de banda, però havia d’emblocar blocs adients per a joves i per a grans i no és una tasca gens fàcil. Els dos que he posat que no són adreçats als joves m’han semblat, però, que eren més indicats per a ells que els altres.
      Si t’agrada la literatura negra has de seguir A l’ombra del crim. A mi aquesta mena de literatura m’agrada, però no més que d’altres texts literaris, no li tinc cap passió i, tot i això, m’encanta A l’ombra del crim. No em perdo ni un article.
      Algun dia m’hauràs d’explicar més sobre aquest espectacle de “cabaret negre” que esmentes. Per què no en dius alguna cosa al teu bloc?

  3. Dolors ha dit:

    Molta sort!
    Em miraré els blocs que recomanes. Bé, Darabuc ja el conec des de fa temps. Els altres, encara no.
    Una abraçada 🙂

  4. darabuc ha dit:

    Gràcies per la teva amabilitat!

  5. Anna M. ha dit:

    Us rebré a tots molt contenta a “A l’ombra del crim”. Jo sóc filòloga i professora de literatura. Amb això us vull dir que, evidentment, no només m’agrada i m’interessa el gènere negre. És una afecció més, però em van animar a tirar endavant el bloc i apa, ara m’ho passo pipa. De tota manera, també intento parlar dels clàssics, de la bona literatura de misteri i terror, etc. etc.
    Gràcies, Shaudin, per la publicitat.

  6. Grocdefoc ha dit:

    Benvolguda Shaudin, He rebut el teu missatge amb sorpresa i il·lusió (la sorpresa de que hagis enllaçat el meu bloc i la il·lusió que representa per l’estimul de tot plegat). Intentaré emblocar a altres blocs que també m’agraden i continuar amb aquesta iniciativa.
    Una abraçada des de dalt del turó.
    M. Pilar

  7. Bullent ha dit:

    Ui, gràcies!!! Quia il·lusió!! i, com bé dius, quina cosa més difícil triar-ne només cinc. Entenc que per seguir la cadena només ho hem de publicar al blog i avisar als que hem recomanat, no? O cal avisar algú més?

    • Estic molt contenta que t’hagi fet iŀlusió. I si que ha estat difícil triar-los, d’allò més.
      Tot el que heu de fer és posar el logo de EmBloCA’T al post amb els blocs que recomaneu i després avisar als blocs recomanats –jo no us ho vaig dir perquè com que estàs subsscrita al bloc vaig pensar que ja ho veuries–. No heu de fer res més.

  8. Bullent ha dit:

    Per cert, podem tornar a recomanar el teu o cal fugir de l’endogàmia que suposa recomanar els que t’han recomanat?

    • Tota l’endogàmia que es vulgui. Hahaha. No hi ha cap restricció. L’Anna Maria, del bloc “A l’ombra del crim”, i jo ens hem recomanat l’una a l’altra i així ho fan altres blocs, la qual cosa no vol dir que s’hagi de fer així. Cadascú recomana el que vol.

  9. rafalive ha dit:

    Moltes gràcies Shaudin!
    Ja t’he afegit a la llista d’EmBloCA’T.

    A més, em fa molta il·lusió veure com la iniciativa segueix i tots els comentaris que s’han generat pe aquí..jeje

    De nou, gràcies!

    PD: “A l’ombra del crim” diria que és el primer en el rànquing de més recomanats.

    • De res, home. Em va semblar una iniciativa molt bona, per això m’hi vaig afegir, i no pas per fer-te content (però si també et fa content, perfecte!). Així que ja ho saps: és la teva idea el que ha comptat.
      A veure si aconseguim tenir força blocs emblocats. És una altra bona idea que tingueu la llista al vostre bloc, així és pot veure qui va adherint-se i quants som.
      No m’estranya això de “A l’ombra del crim”. Aquesta dona sempre és a tot arreu! Hahaha!
      Una abraçada.

Deixa un comentari

