Lipdub

A hores d’ara potser tots els lectors d’aquest bloc ja esteu ben assabentats de tot l’afer del “Lipdub per la independència”. O no n’esteu? Tal vegada no tothom se n’ha adonat, oi? Per això us en parlaré i, de passada, refrescaré la memòria dels que ja ho sabieu.

El 24 d’octubre d’enguany, a Vic, es va filmar el “Lipdub per la independència”. Ah, però potser algú no sap què és un lipdub. És, si fa no fa, l’última moda a la xarxa. Es tracta de filmacions de gent que mou els llavis i fa veure que canta. És característic d’un lipdub que la filmació es faci d’una sola tirada, sense talls, i que tingui l’aparença d’espontaneïtat. Si aneu a aquest enllaç us ho explicaran d’allò més bé.

Fins el 24 d’octubre els lipdubs que es feien, tot i que entretinguts, resultaven força superficials. Però va arribar el “Lipdub per la independència” a la ciutat de Vic amb gairebé 6.000 participants –va obtenir el rècord mundial–, amb la cançó “La flama” del grup valencià Obrint Pas i amb el tema de la independència. En un mes el lipdub s’havia vist 800.000 vegades. A mi em sembla genial, i no només a mi. Aquí mateix, al Canadà, ha agradat molt als meus estudiants.

Com que és essencial que ens fem conèixer pertot el món i el “Lipdub per la independència” és una bona manera d’aconseguir-ho, hauríem de veure aquest vídeo tantes vegades com sigui possible. De moment hem batut el rècord mundial de participació; ara es tracta de batre el rècord de vegades que s’ha vist . Us he de dir que per tal que la visita compti s’ha de veure el vídeo fins que s’ha acabat del tot. Si el veieu més d’una vegada al dia –jo el veig unes 5 vegades cada dia– heu de tancar després de vist i esperar uns 20 minuts abans de tornar-lo a veure. Aquí trobareu més informació sobre aquest lipdub.

Quant a Shaudin Melgar-Foraster

University professor and writer
Aquesta entrada s'ha publicat en Catalunya, Països Catalans i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

22 respostes a Lipdub

  1. Anna Maria ha dit:

    Jo hi vaig estar convidada a participar, perö, en ser a Vic, no hi vaig anar. És preciós i emocionant. Gràcies Shaudin per la teva contribució, sempre amatent, en la tasca de donar a conèixer Catalunya i la seva problemàtica.

    • A més de fer una feina ben feta i necessària, els participants s’ho devien passar d’allò més bé. Amb tot plegat, no m’estranya que hi volguessis participar.
      Una cosa que m’han comentat molts estudiants (van haver d’escriure un treball sobre aquest lipdub, tant els estudiants de llengua com els de cultura) és sobre la participació de gent diversa (grans, petits, homes, dones…). També volien saber que representaven tots els simbols que apareixen, com ara l’escultura de l’abat Oliba que els estudiants de cultura ja coneixien però no es van adonar que era ell al principi del vídeo. Ah, i els va agradar molt la cançó; alguns em deien que tenien ganes de posar-se a ballar.

  2. dolors ha dit:

    L’escolto tot sovint. M’agrada, és alegre i dóna ànims. I de passada anem fent pujar la xifra de les vegades que s’ha vist.
    Un poble en moviment, alegre i content…que no s’aturi aquesta energia, aquestes ganes. És bàsic per anar avançant!
    Dolors

    • Hola Dolors,
      Amb tu he tingut moltes converses virtuals sobre el tema. Es veu que ens ha agafat fort a ambdues això d’aquest lipdub.
      Costa pujar les xifres de vegades que s’ha vist, no trobes? En un principi va pujar a gran velocitat, però ara costa molt. Cada cop que el miro espero veure que hem arribat al milió, però de moment res. No ens podem aturar, s’ha de veure i veure i veure. Si arribem al primer lloc –molt difícil, però no impossible– serà magnífic; no perdo les esperances.

      • Dolors ha dit:

        Va més lent que al començament, però no s’atura!
        I això és important….de mica en mica s’omple la pica, no?
        Ara ve un cap de setmana moooooolt llarg, més que un pont sembla un aqüeducte! A veure si la gent té més temps i es dedica a veure el vídeo més vegades 🙂
        Ja s’ha vist 877,128!
        T’has parat a pensar la quantitat de gent que representa això? bufffff, molta!
        I el que m’agrada molt és comprovar que es continuen fent comentaris, fins ara 27,527! Són molts i molts. I sovint, molt interessants: veritables debats sobre l’estat de les coses 🙂
        Hi arribarem, segur!

        • Ja ho sé que no s’atura, però trobo que des que va aconseguir les 800.000 visites ha anat molt a poc a poc. Per això vaig esperar a parlar-ne en aquest bloc, perquè ja m’ho temia que passaria i volia refrescar la memòria més endavant –la gent sol engrescar-se amb alguna cosa i després oblidar-se’n; passa amb tota mena de coses.
          Escolta, teniu festes una altra vegada? És increïble! Tot i que fan iŀlusió, no sé com pot anar bé un país amb tantíssimes festes. Al Canadà només hi ha la possibilitat de fer pont (si hi ha sort) tres vegades a l’any: Nadal, Any Nou i el dia del Canadà. Algunes altres festes que hi ha (poquetes) les posen sempre un dilluns per evitar els ponts. I aquest aqüeducte (hahaha, molt bo) que esmentes quants dies són?

  3. Anna M. ha dit:

    Per cert, aquest noi que es veu a la imatge és el tiet d’una alumna meva de l’any passat.

  4. Dolors ha dit:

    Vist 892,101vegades!
    Comentaris? 28,177!
    I seguim avançant 😉

  5. Dolors ha dit:

    mmmm, he oblidat fer l’actualització!
    895,138!
    ja tenim moooolt aprop el 900! 900.000!!!!

  6. Maite ha dit:

    Des que vaig llegir el teu suggeriment, he procurat fer funcionar el “boca-orella” i afegint els meus granets de sorra al comptador…
    una fita així no s’assoleix si no és amb la suma de molts gestos individuals!
    com tantes altres coses en la vida, de fet… 😉

  7. Dolors ha dit:

    Em preguntes quants dies d’aqüeducte hem fet…perquè ja s’ha acabat, i no et vaig respondre. De fet acabo de llegir-ho ara mateix. Doncs hem fet festa dilluns, dimarts i dimecres 🙂
    El tema de les festes és complicat de parlar…hi ha moltes coses que haurien de canviar per a una millor qualitat, però, em sembla que de moment….

    • Això de l’aqüeducte em segueix fent molta gràcia. L’altre dia li deia al meu fill que no feu només ponts, sinó també aqüeductes. Hauràs de demanar drets d’autor.
      Sí, és complicat i no ho solucionarem parlant aquí, però algun dia s’haurà de revisar tot això de les festes a tort i a dret. I ja saps quin dia serà: quan els catalans podran decidir… moltes coses.

  8. Diego P. ha dit:

    Shaudin,

    Gràcies per publicar aquest vídeo. Em va agradar molt veure-ho per la força que transmet el missatge. A més em va causar gràcia perquè el lloc on em mudo a Catalunya és justament la ciutat de Vic Així que si tens coneguts o si la teva mateixa em pots donar informació sobre la ciutat, em donaria molt de gust.

    Although I am not taking the second part of the course, I am following closely to learn as much as possible from you before I go to Vic. I even got the book for the second part of the course.

    Regards,

    Diego Pardo.

    • Hola Diego!
      Ja veus a quines hores sóc per aquí. Tot just he acabat de preparar una classe sobre Jorge Luis Borges per a demà (una classe de literatura de l’Amèrica Llatina) i he entrat a internet un moment abans d’anar a dormir.
      Celebro molt que t’hagi agradat el vídeo! I és a Vic on aniràs? Quina gràcia. No conec personalment a ningú de Vic, però sí a unes poques persones virtualment, i és gent molt maca. Et posaré en contacte amb elles; de segur que els agradarà coneixer-te. Ja en parlarem. Quan penses anar a Catalunya?
      Escolta, passa per la classe quan vulguis i queda-t’hi. Oficialment més val no dir que assisteixes a la classe per les raons que et vaig comentar, però no cal informar el departament. I els altres estudiants estaran contents de tenir-te amb nosaltres. De moment tenim l’aula YH A108, però he demanat que me la canvïin si és possible (n’he demanat una amb taules que va més bé per una classe de llengua), així que si vens més val que m’ho diguis i no t’equivoquis d’aula.
      Bona nit!

  9. Diego P. ha dit:

    Shaudin,

    Moltes gràcies. M’alegra poder anar a les teves sessions de català. Sí, penso anar-me’n a viure à Vic perquè la meva dona va trobar un programa à Vic i crec que més val que em sacrifiqui jo viatjant à Barcelona per prendre les meves classes i no ella. És justament per això que vull parlar amb persones que hi viuen per tenir una idea més realista de la situació. Vull saber si és viable viure à Vic i estudiar à la UAB.
    T’agraeixo em poses en contacte amb persones d’allà i de pas fer alguns amics, cosa que no em vindria genst malament. (I just learned “gens” from the first lesson of book II).

    Okay, just one last thing! Sorry to do this but I just realised that the person in charge of the admissions for the programme of communication in llenguas romàniques is actually: Angels Catena. So, just before you print it, please change the name. I have been talking to her by e-mail and she confirmed it. I really hope to get into the programme.

    I am sorry for my mistakes in Catalan but my Spanish and my French continue to interfere a lot…

    Regards,

    Diego Pardo.

Deixa un comentari

