Un regal: endevinalla

Darrerament he preparat un regal per als meus lectors (de la noveŀla, del bloc o d’amdues coses). Encara no el tinc llest, ni puc dir amb certesa quan us el podré oferir. Si tot va bé, el tindreu un parell de dies abans del dia de Nadal.

Preparo el regal a estonetes que trobo entre classes, reunions, respondre correus, qualificar piles d’exàmens, llegir altres blocs i escriure-hi comentaris…, en fi, els que us dediqueu a l’ensenyança i sou actius a la xarxa ja sabeu com és tot plegat. També he començat una miqueta a fer la revisió general de Perduts a l’altre món, la continuació de Més enllà del somni, però m’hi dedicaré d’una manera més seriosa quan acabi amb els exàmens i el regal. Aquest regal és, de moment, per a vosaltres un misteri, per tant he decidit fer una endevinalla.

Endavant, doncs, i endevineu què és aquest regal. Aquí us dono algunes pistes:
És força complicat de crear.
En podran gaudir, si els agrada, persones d’edats diferents.
Cal tenir temps per assaborir-lo, però hi ha l’opció d’anar-lo descobrint a poc a poc; no de cop.
L’element principal d’aquest regal és una cosa amb la qual em sol associar molta gent.

Apa, digueu la vostra. No s’hi val que participin amb respostes a l’endevinalla les dues persones que ja saben ben bé de què es tracta, o que s’aporti una pista concreta que he donat a una lectora.

Quant a Shaudin Melgar-Foraster

University professor and writer
Aquesta entrada s'ha publicat en Una mica de tot i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

40 respostes a Un regal: endevinalla

  1. Anna Maria ha dit:

    Ostres, Shaudin, més cabòries.
    Així, a simple vista, les pistes em fan pensar en Garbuix de contes. Compleix els requisits. És complicat de crear, perquè hi ha molts autors i tot plegat. Agrada a petits i grans, lògicament. Es poden anar llegint els contes per separat, amb temps, tranquil·lament. I, és clar, lògicament els contes i la literatura juvenil l’associen amb tu.
    Però ho trobo massa senzill. No pot ser.
    Continuaré pensant.
    Moltes gràcies, estimada, per esperonar la nostra imaginació i el nostre enginy.

    • Hola Anna Maria,
      Tot just acabo de publicar el post i ja el comentes. Uau!
      Bé, no, el regal no és “Garbuix de contes”. Aquest llibre no podria ser un regal que faig als “meus” lectors perquè hi ha altres autors del llibre que també tenen els seus lectors i no sempre em coneixen.
      Continua pensant.
      Una forta abraçada.

  2. Anna Maria ha dit:

    Ah, val. Jo creia que el regal era de fet l’endevinalla, el joc. Continuaré.

  3. Dolors ha dit:

    mmmm….no en tinc ni idea, i ara mateix estic molt espessa 🙂
    Però saber que ens n’estàs preparant una, ja és per si mateix un bon regal 🙂
    Gràcies pel teu temps!

  4. Anna Maria ha dit:

    ostres, aquesta nit (no és broma, Shaudin, és real), m’he despertat un moment i m’ha vingut al cap l’endevinalla.
    I, enmig de la somnolència, he pensat: i si és que ens deixarà llegir un fragment de la segona novel·la?

    • Quina gràcia! Doncs això de l’endevinalla del regal et devia quedar molt present.
      Sento dir-te que no es tracta d’un fragment de la continuació de “Més enllà del somni”. Tot i això, t’he de dir que aquesta idea em va passar pel cap, però vaig decidir que si de cas ho faria més endavant. No sé si te’n recordes que ja tinc un petit fragment de la segona noveŀla aquí al bloc. Com que el vaig posar quant tu encara no havies llegit “Més enllà del somni”, potser no el recordes. És un post intitulat “L’Arnom i el 10 de juliol” i el trobaràs sota la categoria “Més enllà del somni” o cercant els posts del mes de juliol.
      Et donaré una altra pista: el regal té a veure amb escriure.

      • Anna Maria ha dit:

        Recordo molt bé l’entrada del 10 de juliol i l’arenga de l’Arnom. També recordo que et vaig fer una observació sobre les dones, que, un cop llegida la novel·la, no té cap sentit.
        Avui no he pogut pensar gaire en l’endevinalla. A veure si m’hi torno a posar.

  5. Toni Fernandez ha dit:

    És el teu nou llibre, la segona part de Més Enllà del Somni??????

    • Toni, no, no és la segona part de “Més enllà del somni”, ni cap fragment, com li acabo de dir a l’Anna Maria. Com li he dit també a ella, potser més endavant en posaré un fragment al bloc. El regal és una altra cosa que, tot i no ser el segon llibre, em sembla que t’agradarà força.

  6. Gemma C.O. ha dit:

    Bé, ja hi ha qui ha dit alguna cosa que podría pensar encar que no se…….
    les primeres ratlles de la nova novel.la, una endevinalla força treballada, uns quan contes escrits espresament per aquests dies o potser un recull de contes/ redacions dels teus alumnes que han fet en català i amb els nostres noms ? Qué, m’hi he acostat?

    • T’hi acostes, Gemma. Ja li he dit a l’Anna Maria que té a veure amb escriure. No és, però ni un fragment de la continuació de “Més enllà del somni”, ni una endevinalla, ni escrits amb el tema de Nadal, ni un recull de contes, ni res dels meus alumnes, ni res amb els vostres noms (ho sento). Tampoc són poemes, com et vaig dir al facebook. És una cosa escrita per mi, això sí, i força complicada.

  7. Anna Maria ha dit:

    Podrien ser uns mots encreuats amb “Més enllà del somni?” de tema central

    • No són mots encreuats. És un text meu, però no té res a veure amb “Més enllà del somni”. Una altra pista: no el trobareu en aquest bloc, aquí només us en donaré l’enllaç.
      Ara he de sortir a la cerca i captura de torrons –gens fàcil de trobar a Toronto, però no impossible. I com li deia a la Dolors, tinc una migranya d’allò més forta, així que com abans trobi els torrons molt millor, no fos cas que m’esclati el cap. Em fa un mal! Passo massa hores qualificant i a l’ordinador.
      Fins després si encara sóc viva.

  8. Gemma C.O. ha dit:

    Referent a la migranya jo que també en tinc sols puc que entendre’t i acompanyart-te en el sentiment. Referent al regal…..ho poses molt dificil!!! Si m’hi acosto no sé pas per on tirar ara, ho descartes tot….sols no has descartat directament que sigui una mena d’endevinalla però ja dupto. Aix quina emoció!!!

    • Gràcies, Gemma. Celebro que m’entenguis –no que vulgui que tinguis migranyes, però.
      Ai, no em pensava que us faria ballar el cap així amb l’endevinalla. A veure, a veure, el regal no és cap endevinalla, l’endevinalla és ara descobrir que serà el regal. I et tornaré a dir el que et vaig dir a facebook: el regal és dins d’un bloc. I no és aquest bloc. És un bloc només per al regal. I aquesta pista va per tothom.

  9. Toni Fernandez ha dit:

    No serà pas un petit poema de Nadal? El meu petit ara assaja a l’escola el poema de les joguines:

    “Les joguines molt cansades,
    estan tipes de voltar;
    dins el sac totes plegades
    s’han posat a rondinar.
    Al rei negre li demanen
    que les deixi en un balcó;
    -“Ho faré, diu el rei negre,
    i com més a prop millor”.-
    “Si el rei ros no ens ho complica,
    si el rei blanc dóna permís,
    ara pujo de seguida
    al balcó d’un cinquè pis”.
    Quan el sol ja despuntava,
    vaig alçar-me del meu llit;
    – Quina sort, quantes joguines
    m’han deixat aquesta nit!”

    I ànims amb la migranya, jo tinc un gran refredat i em trobo fatal!

    Ja tinc ganes de saber què serà!

    • Moltes gràcies pel poema, Toni! No el coneixia i m’agrada molt.
      El meu regal, però, no és un poema de cap mena, i encara menys és “petit”. De petit no en té res. Però sí que és un text, i més que un text. Si llegeixes les respostes que dono als altres comentaris pots anar lligant caps.
      Un gran refredat! Home, no pot ser que estiguis malalt per Nadal. Bé, encara falten dies i ja estaràs més bé. No passis fred que diuen que en fa molt a Europa. Aquí també, però aquí és normal que en faci.

    • Anna Maria ha dit:

      Aquest poema el sé des de fa ansy i a casa el diem sempre.

  10. Anna Maria ha dit:

    i una Nadala escrita per tu? O potser cantada? O un enregistrament on et podem sentir la veu? Jo tinc moltes ganes de sentir-te la veu.

    • Res de nadales, Anna Maria. No té res a veure amb Nadal, tret de ser un regal que faig als meus lectors per Nadal. I no canto. Hahaha! Faria ploure. Quan era joveneta cantava bé, però no sé que ha passat. Ja ho pensaré això de l’enregistrament, de cara al futur, però per parlar, no per cantar! Encara que no tinc ni idea com es deu fer això.
      Com li he dit a la Gemma, el regal és dins d’un bloc que només és pel regal. Com li he dit a en Toni, és un text, i una mica més que un text. I com he dit en altres respostes el tema no té res a veure amb Nadal ni tampoc amb “Més enllà del somni”. I no és ni un poema, ni un conte o un recull de contes. I l’he escrit jo. Apa, ja tens –teniu– un munt de pistes.

  11. Gemma C.O. ha dit:

    Hola, són les 4 de la matinada i com gairebé cada día m’he llevat per anar al bany i resulta que el primer que en passa pel cap és la teva endevinalla. Repassant les pistes penso que pot ser un trenca-closques, ó una mena de puzle. Esclar que la idéa de l’Anna de un enregistrement no el trobo del tot forasenyat. Aix,aix,aix… El poema de les joguines és molt bonic, jo el conec de quan treballava a l’escola.

    • Gemma! Marededéusenyor! Què fas enviant comentaris a les 4 de la matinada quan vas al bany? Noia, si que t’ha agafat fort això de l’endevinalla. Ara em sento culpable. T’ajudaré més. I no tornis a mirar el meu bloc a la matinada!
      No és un trenca-closques. És un escrit en un bloc. Un bloc que encara no és visible (només ho és per a mi). Quan el tingui llest el faré visible per a tothom i podreu llegir l’escrit. No és un bloc com els altres (no hi publicaré cap post), és un bloc només per l’escrit. Així que només us queda endevinar de quina mena d’escrit es tracta. Ja saps que no és un poema, ni un conte. Què és?

  12. Gemma C.O. ha dit:

    Bé, contant en les dades que estem…sols queda pensar que serà un conta de Nada !! I no et preocupis, no en tens la culpa de que en despeji tant a les matinades, estic passant un mal moment amb diversos problemes de familia. Petons

    • No, Gemma, ja he dit que no té res a veure amb Nadal.
      Petons.

      • Gemma C.O. ha dit:

        Bufa quin galimaties…….

        • Cap galimaties. De fet és molt senzill… per a vosaltres. Jo ara mateix em penedeixo d’haver-me engrescat a fer-ho quan tinc moltíssima feina. Perquè ara mateix m’estic tornant ximple amb totes les coses del format del nou bloc, com ara que provo de posar la lletra en un color que va millor per llegir (haureu de llegir força) i per algun misteri és nega a canviar el color quan tinc lletra en cursiva –i no és l’únic problema que tinc amb aquest nou bloc de l’infern! Ja m’he fet uns quants cafès, he devorat ametlles com enfollida i m’he aixecat i tornat a seure inquieta no sé quantes vegades. A més d’insultar l’ordinador, és clar. Però el bloc es queda tan tranquil i continua fent de les seves.
          Me’n vaig altre cop a la batalla.

  13. Jesús (Xess) ha dit:

    Un poema visual com els de’n Brossa??

  14. Anna Maria ha dit:

    Podria ser una mena de còmic, amb vinyetes? Com que el teu fill dibuixa molt bé, que no sigui fet entre els dos.

  15. Gemma C.O. ha dit:

    Noia no sé que serà ara, ideas t’he n’hem donat moltes . Encara ens hauràs de pagar royaltis, he,he,he

  16. panxample ha dit:

    mmm…., mm…,!! ;o) Davant de tantes idees, no n’és cap? Ens tens encuriosits. esperarem.
    De moment aquí tens la nostra postal:

    El vell garrofer, fidel als desitjos de totes les generacions que l’han visitat, avui li toca ser una cabana.

    Dos vailets amb quatre fustes i un plàstic per protegir-se de la pluja, hi tenen el seu món, martiritzen algun animaló.

    Estan construint una amistat per tota la vida, tot i que de ben segur els seus destins seran molt diferents.

    Baixen al rierol que hi ha al torrent, deixant que s’emporti fulles seques com si fossin vaixells, juguen amb pedres tirades amb destresa per fer-les rebotar a l’aigua del gorg.

    Mira aquesta, un, dos, tres i quatre bots.

    No ho saben però són part del paisatge.

    Bruts de fang van cap a casa.

    Bon any amics.

    Dolors i jaume

Deixa un comentari

