INDEPENDÈNCIA!

(Dedicat a en Roger)

Aquest onze de setembre l’espero amb candeletes, com de segur us passa a vosaltres; la diferència, però, és que la majoria de vosaltres sou a Barcelona, o a prop, mentre que jo ho hauré de seguir des de l’altra banda de l’Atlàntic.

L’espero amb una iŀlusió que només fa que créixer per moments. No us en podeu fer una idea (ben mirat, potser sí). Em passa –no sé si a vosaltres– que em trobo rentant els plats (a tall d’exemple) tot dient “In Inde Independència” una vegada i una altra, i contenta com un ocell a la primavera en una branca assolellada. Quan em molesta una infecció que tinc des de fa setmanes al llagrimer d’un ull, crido dins del cap “In Inde Independència” i ja em sento més animada. Quan em fa força mal l’esquena, pensar “In Inde Independència” apaivaga el dolor. Quan tinc migranya, en comptes de voler donar-me cops contra la paret de pura frustració, un crit suau de “In Inde Independència” fins i tot em fa somriure. Quan la fibromiàlgia fa de les seves, m’imagino la manifestació del dimarts a Barcelona, amb milers (milions, espero) de veus cridant “In Inde Independència” i un gran benestar envolcalla el meu cos.

La meva contribució per a l’onze de setembre de 2012 serà a la universitat, al campus de Glendon de la York University. Petiteta, no res especial perquè tot just han començat les classes, tothom va de bòlit i tenim la confusió general que sempre s’origina en començar un nou curs acadèmic. En aquest moment de l’any ningú està per orgues, ni que s’enfonsi el món. Tanmateix, per casualitat, el dimarts imparteixo la classe de Cultura Catalana (de 12 a 3 de la tarda a Toronto; correspon a de 6 a 9 del vespre a Catalunya). Aquesta assignatura comença l’11 de setembre, per tant el dimarts tindran la primera classe. Durant la primera hora explicaré de què tracta aquesta assignatura i què és Catalunya (la meitat dels alumnes de segur que no en tenen ni idea). Aleshores, una explicació sobre la manifestació, a connectar amb la manifestació per internet i que els estudiants quedin ben amarats d’aquest 11 de setembre. Normalment s’assabenten del tema independentista a poc a poc, durant els primers dos mesos de classe; enguany, però, es trobaran amb el tema tot d’una i amb majúscula només començar. Tanmateix, no hi seran només els meus alumnes. Fa dies que en parlo amb tothom que puc a Glendon: professors, personal administratiu i estudiants que conec. Tothom és convidat a venir a la classe de Cultura Catalana aquest dia. Algunes persones ja m’han assegurat que vindran i, tot i la feinada que es té aquests dies, espero que en vinguin més (les que no imparteixen una classe a la mateixa hora).

Potser us pregunteu qui és aquest Roger a qui dedico l’escrit d’avui. En Roger és un noi de 12 anys, fill d’en Ferran i l’Empar (relataires en català), el qual va venir a la meva presentació del juliol a la Llibreria Catalònia. En Roger duia posat un penjoll molt bonic amb l’estelada. Quan va venir perquè li signés el llibre li vaig dir com m’agradava aquell penjoll. Passats uns minuts va tornar amb el penjoll a la mà i em va dir: “Té, és per a tu”. Em va fer una iŀlusió! El duc posat sempre que surto i aprofito per explicar què és a tothom que m’ho pregunta. L’onze de setembre me’l posaré sobre roba fosca perquè llueixi més que mai. Gràcies, Roger!

Independència! Bona Diada a tothom!

Quant a Shaudin Melgar-Foraster

University professor and writer
Aquesta entrada s'ha publicat en Catalunya, Països Catalans i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

31 respostes a INDEPENDÈNCIA!

  1. Empar Sáez ha dit:

    Gràcies, Shaudin, et desitgem la millor diada, plena d’il·lusió i esperança, endavant, sempre!!!!!
    Al Roger li ha fet molta il·lusió saber que el penjoll és lluny, però ben aprop!!!

  2. Ai, que m’has emocionat, estimada! Recordo molt bé la
    il.lusió que et va fer el regal d’en Roger. M’ha entusiasmat pensar com contribuiràs des de Toronto a la celebració de la diada i a la crida en favor de la In inde independència! Ja ens explicaràs com ha anat. Un petó ben fort. Prometo pensar en tu mentre em manifesto!

  3. Jordi Canals ha dit:

    Es increïble i digne d’admiracio com malgrat totes les preocupacions que retenen la teva atenció aquests dies puguis fer front de manera tan positiva a mantenir el contacte amb els teus amics a traves de la xarxa ara mateix per expresar els teus sentiments sobre la diada. Voldria dir-te que comparteixo el desig independent i que espero que sigui un gran 11 de setembre per tots els catalans que estem patint el maltracte i el poc reconeixement dels nostres drets. Visca Catalunya independent. Força per seguir endavant. Una abraçada.

    • Hola Jordi. És que estic realment molt iŀlusionada, per això no em puc estar de compartir-ho amb vosaltres. Les preocupacions, feina i tot plegat no poden competir amb un esdeveniment tan magnífic com el que es prepara pel dimarts. Visca! Una forta abraçada!

  4. Josep M. Borrull ha dit:

    Bona Diada Shaudin. Aquesta vegada guanyarem.

    Abraçada de JM

  5. Quico Romeu ha dit:

    Bona Diada, Shaudin… i que els fats ens siguin propicis. No ens cal guardar-nos dels Idus de març, en bona part, per les persones que, com tu, expliquen què són i quina és la seva terra. Sóm nosaltres els que estem lluny de tu, no tu de nosaltres. Tu ets on has de ser: a la primera línia del front internacional que jugarà un paper decisiu. Ja ho veus, quan nosaltres cridem al carrers de Barcelona, I-Inde-Independència, ho podem fer, també, gràcies a què tu ho estaràs cridant, n’estic convençut, amb una nova fornada de canadenques i canadencs que, a ben segur convertiràs en aliades i aliats de la nostra llibertat.
    Un darrer apunt: Des de l’adreça que et deixo més avall podreu participar virtualment a la manifestació de dimarts. I els i les alumnes que ho vulguin fer, també. Salut i Independència!
    http://www.catalansalmon.com/diadavirtual/mapa_diada2012.php

    • Bona Diada, Quico! Això de ser a la primera línea del front internacional, no ho sé pas, però sí que puc aportar alguna coseta. Ser en una universitat té els seus avantatges. He vist a la xarxa que hi ha molta gent pertot el món que està contribuint en aquest esdeveniment. Com més serem més riurem!
      Ja m’hi vaig apuntar fa dies a la manifestació virtual. Sóc una de les persones que apareixen a Toronto.
      Una forta abraçada!

  6. Dolors ha dit:

    Ara pla!
    Em pensava que t’havia deixat un comentari!
    Cada vegada ho faig pitjor!!!!
    En fi, deia que bona diada. Aquesta serà LA diada, l’inici del que ja és imparable 🙂
    Has vist la DIADA VIRTUAL 2012? JA EN SOM 14.453!
    Milers de persones repartides arreu del món es manifesten amb nosaltres.
    Això és fantàstic!
    Deixo l’enllaç aquí per si algú més vol plantar la seva estelada 🙂
    http://www.catalansalmon.com/diadavirtual/mapa_diada2012.php
    Salut i força!

  7. Joan Rubiralta ha dit:

    Esperem que la riuada de persones que hi hagi a Barcelona sigui tan gran que faci que la independència sigui més a prop. Nosaltres hem posat tota la carn a la graella i hem fet el màxim esforç possible per aconseguir la participació. Veurem què fa la classe política i el nostre govern davant d’aquest fet. De moment ja hi ha dos partits parlamentaris que hen demanat la independència per d’aquí poc temps. Haurem d’estar atents als esdeveniments que vindran.
    Una forta abraçada i in-inde-independència!
    Joan

  8. Emili Gil ha dit:

    In, inde, independència! Visca els Països Catalans lliures !!*!! Molta força, molta salut i molta sort, Shaudin!

  9. Bel ha dit:

    Espero que tingui èxit la classe de Cultura Catalana, segur que veure com es desenvolupa en directe la manifestació no deixarà a ningú indiferent.
    Independència per als Països Catalans!!!!!!

  10. Rosa Nebot ha dit:

    Molt bé Shaudin! M’alegra que la diada et faci sentir il·lusionada i més forta. Pensaré en tu mentre sigui a la manifestació. Una abraçada.

    • Gràcies per pensar en mi ahir, Rosa (ara ja he de parlar en passat)! Ahir va ser un gran dia! Vaig seguir la manifestació a la pantalla de la classe, en directe des de TV3. A la nit, quan vaig tornar a casa, em vaig estar fins a les 4 de la matinada llegint tot el que trobava sobre la manifestació (i mirant fotografies i vídeos), sobretot tot el que se’n deia a l’estranger. Aquí al Canadà va ser molt decebedor quant als medis informatius: ni un mot als diaris, ràdio o televisió. Petons!

  11. Teresa ha dit:

    Seras amb nosaltres…et portarem al cor.
    Cuidet molt!…Una abraçada!

  12. Emilià Ayllón i Chic ha dit:

    Hola Shaudin, acabo de descobrir-te i tinc la sensació que això durarà molts anys. He voltat pel teu blog i m’ha semblat fantàstic. Sobretot per la senzillesa i per l’amor que transpira. He llegit quatre coses i m’han semblat extraordinàries. Ara mateix m’hi subscric i com diuen altres persones, jo també pensaré en tu durant la manifestació.
    Per cert, m’ha encantat el dibuix amb la senyera. Estic d’acord amb el que diu: “Se’ns ha acabat la paciència. Volem la independència”
    Emilià Ayllón

    • Hola Emilià. Benvingut al meu bloc! I fins i tot t’hi has subscrit! Moltíssimes gràcies per la teva opinió sobre el bloc. Espero que et continui agradant. I, caram, gràcies per pensar tu també en mi, ahir! Una abraçada des del Canadà.

  13. Maria ha dit:

    Quanta falta que ens fa que se’ns conegui fora del país i com ens convé un treball com el teu a la Universitat! I que al mapa virtual hi sigueu molt nombrosos, és clar.

    IN – INDE – INDEPENDÈNCIA! A la tarda ho cridarem fins a esgargamellar-nos, però aquí ja n’hi haurà un primer tast.

    • Totalment d’acord amb tu, Maria. És molt important que se’ns conegui a l’estranger. Espero que avui no tinguis mal de coll, hahaha. Em sembla que hi deu haver moltes persones amb mal de coll. Fins i tot jo vaig cridar-ho a la classe, però només una vegada, no fos cas que es pensessin que estava boja (era la primera classe). Una forta abraçada!

  14. Maria Teresa Galan ha dit:

    Gràcies, Sahudin, per aquest crit a la INDEPENDÈNCIA! Pensaré en tu.

  15. Posats a fer i tenint clar que se’ns gira molta feina, fes servir el meu bloc com et convingui. Gràcies pel teu comentari i endavant!! CATALUNYA, NOU ESTAT D’EUROPA!!

Deixa un comentari

