Eleccions del 25 de novembre

Hi ha un aspecte de les campanyes electorals (totes, de tot arreu) que sempre m’ha molestat molt: quan un partit ataca un altre partit. Sóc del parer que cada partit ha de dir què vol fer i després nosaltres ja decidirem quin ens agrada. Sempre penso que si jo em dediqués a la política, i anés a una campanya electoral, mai no atacaria un altre partit; diria el que vull fer i que l’electorat decideixi si el meu partit és millor o pitjor que un altre.

Una altra cosa. Estic fins al capdamunt que els partits catalans que haurien d’estar si fa no fa units no n’estiguin i es barallin. I què passa entre la gent catalana quan parla d’aquests partits? Picabaralles i insults. Si sabessin que malament es veu això des de fora! A l’estranger només veuen un embull d’allò més gros. I ens resta suport quan el suport internacional és essencial. Des de dins potser ho veieu diferent, però a l’estranger tot el que veuen és que no sabem què volem. De debò, no entenen res.

Per acabar, que cadascú voti a qui vulgui. Espero, realment espero, que es voti a partits independentistes, però no m’hi fico. Considero que el vot és privat i lliure. Ara bé: s’ha de pensar molt i s’ha d’estar molt ben informat abans de fer una decisió. Si algú vota a, posem per cas, un partit espanyolista i carca, el que aquesta persona necessita no és que la insultin, sinó que li cal tornar a començar l’escola.

I us deixo amb el que vaig escriure abans de les passades eleccions del Parlament de Catalunya: Parlar. Em sembla que s’escau força també per aquestes eleccions.

Quant a Shaudin Melgar-Foraster

University professor and writer
Aquesta entrada s'ha publicat en Catalunya i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

20 respostes a Eleccions del 25 de novembre

  1. Vicenç Bon ha dit:

    No cal que digui res, Shaudin. Ja has vist què en penso en el meu comentari sobre els darrers fets. Petons. Vicenç.

  2. Emilià Ayllón i Chic ha dit:

    Hola Shaudin,
    Vaig descobrir el teu blog amb motiu de la diada de l’11 de setembre d’enguany i des de llavors no he deixat de seguir-te. M’encanten les teves reflexions i sobretot aquesta darrera que acabes de publicar.
    No puc estar més d’acord amb tu quan dius que s’ha de pensar molt i s’ha d’estar ben informat abans de votar a un partit polític. Encara no he entés com és possible que hi hagi tanta gent que sempre voti el mateix partit polític, com aquell que forma part d’un club de futbol. És que no hi ha reflexió? On és l’autocrítica? Si no estic d’acord amb les polítiques d’austeritat i retellada, el que no puc fer mai de la vida és votar un partit que les aplica.
    Però és que a més a més ara ens toca decidir sobre un tema amb el que ens hi juguem el futur del nostre pais i per això crec que la teva reflexió és tan important.
    Cal pensar molt be a qui donem el nostre vot. En aquest sentit fa dos dies la delegació Sants-Montjuich de l’Assemblea Nacional de Catalunya va penjar un breu anàlisi dels programes electorals de les opcions polítiques en relació a la demanda de l’ANC cara als comicis del 25 de novembre. T’envio l’enllaç (http://smxi.cat/) perquè vegis que hi ha molta gent que pensa com tu. Hem de parlar, però abans hem de pensar.
    Salut i molta sort

    Emilià Ayllón

    • Hola Emilià,
      Encantada de tenir-te de seguidor del bloc!
      Sí, pensar, pensar i pensar. Amb bona informació, naturalment. I estar oberts a escoltar les opinions dels altres. I tornar a pensar.
      Moltes gràcies pel teu comentari i per l’enllaç!

  3. Anna Maria ha dit:

    Totalment d’acord. Ja ho saps. La nostra democràcia té poca tradició i això es nota en tots els aspectes. I l’esmicolament en tants partits, sobretot pel que fa a l’esquerra, és terrible. A veure què passa el dia 25. Ja ho hem dit molts cops, però realment estem vivint moments únics i intensos.
    Un petó fort fort, Potatito.

    • Sí, ja ho sé, Potatito. Com voldria que la gent deixés d’insultar-se per votar un partit o un altre i en canvi parlés i escoltés i pensés! I el mateix pel que fa als partits. En fi, tinc molt a dir però no tinc temps i tu ja saps com penso. Molts petons!

  4. Jordi Canals ha dit:

    En aquests moments hem arribat a la medul.la del joc brut, ja veurem qui surt més esquitxat, si els provocadors o el provocat, necessitem llum molta llum com a dit l’Oriol Junqueras, davant d’això penso que s’ha d’estar al costat del President que és qui ha fet cas al poble malgrat que no s’hagi votat mai a CIU.

    • Hola Jordi!
      La gent votarà el partit que cregui que millor representa el que vol, la qual cosa és ben lògica. I no tothom votarà el mateix partit, la qual cosa també és ben lògica i no cal barallar-se. El cas és haver pensat bé a qui es votarà, tan objectivament com es pugui i considerant totes les implicacions. Ningú posseix la veritat absoluta, i ningú no és perfecte, ni l’electorat ni els politics, per això l’electorat ha de fer un esforç, ara més que mai, i arribar a una conclusió inteŀligent i ben pensada. Si hem encertat ens ho dirà el futur.

  5. Tens raó, a mi tampoc m’agrada que s’ataquin de fet m’és del tot indiferent, el que voldria és que ens expliquessin bé el program , que hi guanyem, que hi perdem, que faran o deixaran de fer. I el que més en revolta és que no van a una. Oi que representa que atenim un enemic comú? Si més no per la majoria, doncs per que redimonis no treballen junts i desprès ja en parlarem???? Aixi no farem mai res, sembla una mena de maledicció històrica.

    • Sí, noia, tenim un enemic comú i no és un moment per picabaralles sinó per unir-nos. Sé que la política, a tot el món, és complexa, i sé que hi ha molts problemes a Catalunya, a més d’estar enganxats a Espanya, però mentre n’estem res no s’arreglarà, de segur.

  6. Boladevidre ha dit:

    Saps que estem completament d’acord. Com diu l’Anna, és qüestió de poca trajectòria democràtica. Però la meva preocupació va més enllà. I quan siguem independents, quin país construirem? reproduirem aquests esquemes anquilosats? Ja serem capaços de construir una societat nova i avançada, així per art de màgia? La reflexió que ens proposes va més enllà d’unes eleccions. Va en la línia de les reflexions imprescindible i personals que ens hem de fer per quan decidim fer-nos grans…

    • A mi també em preocupa el “més enllà” (i no parlo de la meva noveŀla, hahaha), però hem d’anar pam a pam, no? s’ha de començar per alguna cosa. I esperem que sí, Quico, que sabrem construir una societat com cal (toco ferro). Tal com dius, aquestes reflexions han d’anar més enllà d’unes eleccions.

  7. Dolors Buch ha dit:

    Cert, s’ataquen els uns als altres contínuament. I jo tampoc ho aguanto.
    No em serveix de res, i em sembla que a ells tampoc, anar mostrant les misèries dels altres.
    Malgasten l’estona fent-ho i no es dediquen a explicar amb claredat el seu programa. Segurament és més fàcil criticar que no pas construir.
    En tot cas, crec que la majoria de partits, com a mínim els que he escoltat una mica, fan el mateix. A un país i a l’altre.
    És igual, jo tinc clar el que faré, malgrat ells.
    I quan siguem independents, com a mínim, si no fem prou bé les coses, seran les nostres coses. I això ja serà un guany moooolt important.
    I des d’aquesta perspectiva, la de la llibertat, hem de continuar treballant per anar endavant i millorar!
    Tots a votar per a fer-ho possible 🙂
    Has aconseguit arreglar el tema del vot? Espero i desitjo que si.
    Una abraçada il·lusionada pel que estem intentant fer.
    Ho aconseguirem!

    • Hola Dolors,
      La crítica és fàcil i l’art difícil, va dir no-me’n-recordo-qui, i qui diu l’art diu altres coses. En general no m’agrada la crítica si no és constructiva, i trobo els insults molt desagradables, en política i en el que sigui.
      Absolutament d’acord amb tu: quan siguem independents seran les nostres coses. Podrem fer i desfer sense haver de passar pel que digui Espanya; estic convençuda que tot millorarà.
      No, noia, no, encara espero les paperetes. Espero que arribin abans del divendres que és l’ultim dia per poder votar al consulat.
      Sí, ho aconseguirem!

  8. Maria Teresa Galan ha dit:

    Crec que el teu escrit és molt equilibrat i sincer. Jo també penso com tu: és una vergonya veure que les persones que ens volen governar només saben barallar-se en públic, donant una imatge deplorable. També crec que estem en un punt de la història que hem de demostrar la nostra maduresa manifestant què volem i lluitant per aconseguir-ho, però no hem de permetre que ens tirin el fum a la cara i ens enganyin. Portem 300 anys d’espoli: PROU!!

    • Hola Maria Teresa,
      Vull creure que els líders dels partits del “sí” (em sembla que ara els anomenen així per distingir-los dels del “no”) són tan honestos com un polític pot ser, pel que fa al tema de la independència. No vull malpensar (no va amb la meva manera de ser i, a més, m’he fet un tip d’analitzar-ho i em sembla que no vaig errada). El que em sap greu és que no s’hagin unit (ja sabem que la unió fa la força, tal com la gent catalana vam demostrar l’11 de setembre). I que donin una mala imatge a l’estranger. Avui ja he llegit un parell d’articles en anglès on comencen a riure-se’n del procés cap a la independència, atesa la manca d’unió dels partits catalans i dels catalans. M’ha fet molta ràbia.

  9. Joan Rubiralta ha dit:

    Hola Shaidin.

    Ja saps de quin partit sóc i què votaré però et puc dir que en les meves opinions publicades sobre qualsevol mitja digital no he insultat mai a ningú i no he entrat a valorar qüestions personals que no tenen res a veure amb la política. Aquest posició és la que també ha mantingut Oriol Junqueras davant dels fets llastimosos de Vic i crec que l’ha encertat. Abans de tot cal ser bona persona.

  10. Maria ha dit:

    Tens tota la raó, Shaudin. Però en això de guiar-se pels programes hi ha un problema: estem escarmentats de veure que els polítics, un cop elegits, molt sovint prenen les decisions prescindint del programa amb el qual van guanyar. Es comporten com si ells mateixos no se l’haguessin llegit.

Deixa un comentari

