El llac Ontàrio i aquest bloc

El llac Ontàrio és un dels 14 llacs més grans del món, però és el més petit dels Grans Llacs de l’Amèrica del Nord, tot i que això de “petit” és un dir perquè el llac Ontàrio té 19.000 km2 de superfície. I el llac Ontàrio és el meu llac…, vull dir que visc a la ciutat de Toronto que és a frec d’aquest llac i que el puc veure des del meu balcó. Malgrat que a l’hivern evito ser-hi a prop, ja que només és una gran extensió blanca tota plena de vent i sota un cel gris, a l’estiu m’encanta anar a les illes de Toronto (a 15 minuts de la ciutat amb ferry) i contemplar les aigües rabiosament blaves del llac.

El llac Ontàrio és el de més a la dreta (fotografia de la NASA)

El llac Ontàrio és el de més a la dreta (fotografia de la NASA)

El llac Ontàrio serveix de sortida a l’oceà ja que en aquest llac neix el gran riu St. Llorenç que desemboca a l’Atlàntic. I tot i que l’Atlàntic és molt i molt lluny de la ciutat de Toronto (visc en un país on tot és molt gran, sobretot les distàncies), saber que el llac Ontàrio és una via per arribar a l’Atlàntic d’alguna manera em fa sentir bé.

Mirant cap al sud des de les illes.

Mirant cap al sud des de les illes.

Potser ja sabeu que Toronto es troba a la província d’Ontàrio, la qual, evidentment, té el nom del llac. Els habitants de les terres properes al llac eren els algonquins i els iroquesos —la gran confederació iroquesa—, i el nom “ontàrio” és precisament una derivació de la paraula iroquesa “kanadario” que vol dir “aigua bonica” o “aigua lluminosa”. I en honor als iroquesos i al llac Ontàrio vaig canviar l’aspecte d’aquest bloc fa unes poques setmanes. Suposo que ja us heu adonat del canvi, oi? Les aigües que emmarquen la pàgina són les del llac Ontàrio i la fotografia de la capçalera la vaig fer a l’estiu des de la costa sud de les illes de Toronto. Per tant ara ja sabeu quines aigües mireu cada cop que entreu al meu bloc.

Quant a Shaudin Melgar-Foraster

University professor and writer
Aquesta entrada s'ha publicat en Canadà i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

23 respostes a El llac Ontàrio i aquest bloc

  1. Ester ha dit:

    Bon dia nineta, es cert que és veu una aigua molt bonica i lluminosa, a l’estiu ha de ser un plaer veure aquesta extensió d’aigua. quina llastima que l’hivern sigui tant llarg. Desde Catalunya una abraçada d’estima. ❤

  2. Molt poètic i molt bonic, ja m’has fet enamorar del teu llac

  3. Anna Maria Villalonga ha dit:

    Gràcies, Potato. Quina enyorança de tu i d’una terra desconeguda que en té d’habitant. Et trobo a faltar i t’estimo. Petonets al meu Yotin, també.

  4. Jordi Canals ha dit:

    “El Llac Ontàrio és el menor dels cinc Grans Llacs d’Amèrica del Nord, amb 18.960 km². Limita al nord amb Ontàrio i al sud amb la península Niàgara i amb l’estat de Nova York. Entre les ciutats més importants que es troben sobre el llac Ontàrio estan Toronto al Canadà, i Rochester als Estats Units.” És l’explicació que donen a Viquipedia. Ets en un lloc molt bonic malgrat el fred de l’hivern. Molts estarien contents de viure-hi. Cada vegada que sento parlar o llegeixo alguna cosa sobre Toronto, penso que hi tinc una bona amiga que escriu molt bé i que és una persona entranyable. Gràcies per descriure’ns les aigües que entren al teu bloc. Una abraçada i Bona Pasqua!

    • Hola Jordi. De fet, la majoria de gent que ha emigrat al Canadà esà molt contenta. Però tot depén d’on vens i de quines condicions tenies abans de venir. Jo vinc d’una terra petita i molt dolça; el Canadà de vegades m’aclapara. Gràcies per les teves paraules tan boniques, amic.

  5. Jesús ha dit:

    Si t’inspires tot mirant-lo no m’estranya que el que escrius sigui tan bonic.

  6. Josep Mª Torrents ha dit:

    Gràcies Shaudin, el teu bloc m’omple sempre d’alè fresc.

  7. yeagov ha dit:

    M’agraden la foto de fons i la de la capçalera.
    Canadà, un país amb un territori enorme i quasi verge.

  8. Encara que no em vegis hi sóc 😉 Un petó, amiga !!!!

  9. Teresa ha dit:

    Precios Shaudin! Gracies!

Deixa un comentari

