Allotjament en una llibreria

És bo saber que a Barcelona hi ha una llibreria on hi tinc allotjament. Fa poc que n’estic assabentada i ara us ho comunico a vosaltres. He d’aclarir, però, que l’allotjament no és ben bé per a mi. M’agradaria molt saber que quan vaig a Catalunya em puc estar en una llibreria ―us imagineu lletraferits que passeu per aquí com deu ser de fantàstic estar-se en una llibreria unes setmanes; dormir entre llibres i esmorzar entre llibres?―, tanmateix, no és aquest el cas, tot i que sí hi ha una llibreria que ja és una mena d’hostal per a les meves filles, les meves noveŀles.

Un dels problemes més grans que he tingut, quant als meus llibres, ha estat trobar llibreries que els vulguin donar allotjament, però no senzillament un lloc on tenir-hi un parell d’exemplars uns dies mentre esperen anar a una llar permanent, i desprès s’ha acabat tenir exemplars, com ha estat el cas amb diverses llibreries, sinó trobar-ne on s’hi puguin estar continuament, sempre assequibles als lectors que les vulguin dur a casa. Això només ho havia aconseguit amb la llibreria Catalònia, però no cal que expliqui què va passar. Per tant els lectors tenen moltes dificultats per obtenir les meves noveŀles, tret de trobar-les a les llibreries virtuals que aquestes sí que les tenen. Tanmateix, encara hi ha molts lectors que s’estimen més anar a una llibreria física i, en aquest cas, i pel que fa als meus llibres, han de fer una comanda i esperar.  Ara, però, tenim una solució per als lectors que viuen a Barcelona o hi van de tant en tant.

La llibreria Montseny ja té exemplars de totes les meves noveŀles i seguirà tenint-ne quan aquests s’acabin. Per tant, ningú es podrà tornar a queixar (amb raó) que no troba els meus llibres a Barcelona. I de quina llibreria es tracta? D’una llibreria recomanada per l’Anna Maria Villalonga, la qual cosa és una boníssima carta de presentació. No és una llibreria gran, no, però el seu llibreter es veu que en sap d’allò més. La llibreria Montseny es troba al barri de Sants, prop de l’estació de Plaça de Sants (línies 1 i 5), en el número 46 del carrer Guadiana, cantonada amb Ferreria. I per si us cal, aquest és el número de telèfon: 93 422 98 16.

Espero que us agradi saber aquesta notícia i espero que recomaneu la llibreria. Que no hagin de tancar més llibreries, si us plau! Tenim un país petit al que fa massa que escanyen, però és bonic, antic i amb una tradició cultural pròpia que molts ja voldrien. Dins d’aquesta cultura de la que ens podem sentir ben orgullosos hi ha la literatura, i amb un pes força notori. Per tant, amics i lectors, fem costat a les llibreries, a les nostres llibreries, a les petites llibreries de barri amb llibreters professionals que ens són imprescindibles.

Us mostro una fotografia de la llibreria que el seu llibreter, molt amablement, em va fer quan li vaig demanar.

Llibreria Montseny

Quant a Shaudin Melgar-Foraster

University professor and writer
Aquesta entrada s'ha publicat en El secret de L'oreneta, Llibres juvenils en català, Més enllà del somni, Perduts a l’altre món i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

16 respostes a Allotjament en una llibreria

  1. Que bé, ara ja tenim un lloc de referència.

  2. Que bonic el post. Estic molt contenta que la proposta hagi tirant endavant i que en Víctor i tu ja sigueu amics. En Víctor (el llibreter) és una persona encantadora, agradable, amb força preparació, lector lletraferit i amant dels llibres. La seva llibreria és un lloc estimat, a la cantonada del meu carrer. És un veí, per tant. Sempre s’ha ocupat a la perfecció de portar els llibres a les meves presentacions. Ara tindrà molta cura dels teus fillets llibrescos.
    Gràcies, Víctor, per resoldre el problema dels lectors de la Shaudin. Gràcies per la teva col·laboració i la teva gran disposició positiva, sempre.

  3. Rosa Nebot ha dit:

    Em fa goig saber-ho. Com que ara l’editorial Gregal, la que em va editar “Després de l’hivern”, té dues promotores joves molt actives, els ho comunicaré perquè els facin una visita. Per endavant, agraeixo a en Víctor la seva feina a favor dels llibres.

  4. Jordi Canals ha dit:

    Em plau saber que hi ha una llibreria que t’ha acceptat tenir els teus llibres els temps que faci falta, cosa que avui dia és fa difícil de trobar. Jo ho vaig aconseguir al Poble Nou, como tu saps bé, a Etcètera Llibres – és una molt bona llibreria- el cas, però, és que essent poc conegut les novel•les es venen en compte gotes. Bé és qüestió de paciència, el problema és quan tens una altre novel•la per a publicar- es el meu cas- i no ho fas perquè costa molts diners i només vens si truques porta a porta i això ja no ho vull fer més, ja no suporto tornar a emprenyar altra vegada als amics i familiars. On son les ajudes tan comentades? Consti que em faria molta il•lusió editar de nou.
    Bon diumenge estimada Shaudin!

    • És molt important pels escriptors tenir una llibreria (i llibreter) de confiança. Jo ho havia aconseguit amb en Miquel Colomer de la Catalònia i, en tancar la Catalònia, em vaig sentir sense sostre i sense cap llibreter amb qui comunicar-me. Ara ja estic més tranquiŀla. Quant a publicar, he tingut sort, sempre ha anat ràpid i no he hagut de fer cap despesa, però sé els problemes que tenen altres escriptors (si me n’han explicat d’històries!), i em refereixo a escriptors molt bons, com ara tu que fins i tot has estat finalista al Premi Ramon Llull. Molta, molta sort, Jordi!!!

  5. Dolors ha dit:

    Fantàstic!

  6. Jesús (Xess) ha dit:

    Tard o d’hora t’havia d’arribar la recompensa.
    me n’alegro moltíssim!!

  7. Maria ha dit:

    Molt bona notícia!

Deixa un comentari

