Felicitat!

Ja fa dos anys que l’onze de setembre aconsegueix fer-me sentir més feliç que cap altre dia de l’any. Cap altre! Una felicitat que no és allò d’un moment que et dius “aquest solet em fa sentir d’allò més bé” o “quina iŀlusió, m’ha sortit una fotografia ben bonica de l’esquirol” o, especialment, “un lector m’ha escrit per dir-me com li ha agradat un llibre meu!”. Cap d’aquestes alegries que m’ajuden a viure es pot comparar ni de bon tros a la felicitat que m’ha amarat l’11 de setembre dels últims dos anys. És tan gran el que passa, tan esperançador que, evidentment, no té comparació amb cap altra cosa. És que parlem de tot un poble! El meu poble! Un exemple de perseverança i cooperació, de fer les coses ben fetes i de civilitat. Què més és pot demanar?

Montserrat Sans, 102 anys

Montserrat Sans, 102 anys

Si tot ho féssim com ho fem l’onze de setembre seríem el poble més envejable del món. I ho podríem ser perquè hem demostrat que ho portem a dins. Ho podríem fer, és clar, si les decisions les fem tots solets, sense estar supeditats a un Estat que de cooperació i de fer les coses com cal no en sap ni un borrall.

Tot i que l’11 de setembre vaig atabalar tothom sobre el que passava a Catalunya, jo més aviat vaig fer feina el dia abans. El 10 de setembre vàrem tenir la primera classe de cultura catalana d’enguany a la universitat. Curulla d’estudiants. No n’hi cabia ni un més! La majoria hi eren perquè d’altres estudiants que havien fet el curs els el van recomanar.

A la classe hi vaig posar tot l’entusiasme i tota l’energia que era capaç de trobar. Els vaig parlar de les terres de parla catalana, dels primers pobladors i de les primeres civilitzacions, i així anar fent fins a arribar als comtats catalans i com es van organitzar. Tot amb mapes, imatges, explicacions. Vaig respondre mil preguntes i aclarir moltes confusions que tenien pel que fa a Catalunya. Les tres hores de classe les vaig acabar amb l’11 de setembre que era l’endemà. Per a la propera classe tindran una pila d’imatges que he anat recollint de la Diada per acabar d’entendre-ho. I, apa, endavant amb tota la història, art, música, literatura…, fins que s’acabi el curs. Cada any em pregunto com son capaços d’assimilar tant i fer la gran quantitat de treballs que els exigeixo, però ho fan i els agrada.

Havia preparat la classe tan bé i durant tant de temps que va ser un èxit. Ni un sol estudiant ha deixat el curs per canviar-se a un altre ―aquí el primer dia  decideixen quins cursos els agraden―, i això és ben poc comú, sobretot en cursos optatius com és el cas del Catalan Culture. Ho dic amb orgull, sí, amb l’orgull de sentir-me part d’un poble que amb esforç i iŀlusió aconsegueix fer bé el que es proposa. Des del Canadà, sóc amb vosaltres!

Aïda Fadrique Rubio

Aïda Fadrique Rubio

Us passo l’enllaç a l’article en anglès que vaig escriure sobre la Diada. Una petiteta contribució per ajudar a escampar per aquest món el que va ser la Via Catalana.

HISTORY IN THE MAKING (3): THE CATALAN WAY

Quant a Shaudin Melgar-Foraster

University professor and writer
Aquesta entrada s'ha publicat en Catalunya, Països Catalans i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

21 respostes a Felicitat!

  1. Tura ha dit:

    La millor embaixadora del català al Canadà!!
    Gràcies Shaudin, ets un crack, t’estimem!!
    Tura

  2. María ha dit:

    Tienes razón que estos dos años han sido muy especiales y me alegro te proporcionen felicidad.
    Enhorabuena por el éxito de tu clase.No me extraña con la cantidad de horas que dedicas y el entusiasmo que le pones. Me encantaría asistir a tus clases.
    Y gracias por hablarles de nosotros.
    Un abrazo y cuídate

    • Sí, noia, una quantitat d’hores! I mira que fa anys que l’ensenyo i la preparo amb molta dedicació cada any, però per molt que em digui “ja està prou bé, enguany a descansar” no hi ha manera, tornem-hi a aconseguir una classe encara millor. A més he d’estar molt informada del que passa i afegir-ho, i de l’últim any a Catalunya hi ha tant material!
      Una abraçada, María!

  3. Jordi Canals ha dit:

    Impressionant!!! Gran Catalunya. Quin orgull ser català. Quin mirall on s’ha mirat tot el món, la societat civil catalana ha expressat de manera democràtica la defensa de la llengua, la cultura i el dret a decidir. No era gens fàcil coordinar una via tan extensa sense cap error. Encara tinc l’emoció ficada al cor. No hem de perdre ni l’esperança ni la il.lusió. Visca Catalunya lliure!

  4. Rosa Nebot ha dit:

    Sí Shaudin, va ser un dia rodó. I encara tenim la sort, els catalans -que com dèiem ja fa anys “som collonuts”- de tenir-te a tu tan lluny escampant el coneixement sobre la nostra pàtria estimada.

    • Quan volem sabem fer tan bé les coses! Em fa sentir plena d’orgull pel meu poble.
      No sé si és gaire sort tenir-me a mi ―sóc molt petiteta i no arribo tan lluny com voldria, però els estudiants que tinc cada any queden ben convençuts, això sí―.
      Petons, Rosa!

  5. Estimada, em fa molt feliç que anés tan bé!!!! Fas una feina brutal, generant empatia amb Catalunya, explicant qui som i desfent embolics. Sempre penso molt en dues persones en moments com el de la diada. En la meva iaia Elisa i en tu. Sé que ambdues hi sou en ànima! T’estimo, Potatito.

    • Ostres, Potatito! Que en moments com aquests pensis en mi i en la teva iaia Elisa (els clàssics) és tot un honor per a mi.
      Sí que faig una feina brutal. El Yotin diu que si em paguessin per la quantitat de feina que faig ja faria molts anys que seria milionaria! Però tu saps molt bé de què parlo. Si et paguessin per la feina que fas…
      Petons, estimada.

  6. Dolors ha dit:

    Celebro notar-te tan contenta!
    Jo encara salto i no em trec el somriure de la cara.
    Sé que el que em fet és poqueta cosa, comparat amb el que encara ens cal. Però és tant!!!!!!!!
    Tothom content, cap problema, de nord a sud, de sud a nord, ajudant on ha calgut, afegint-se on feia falta, deixant les queixes de banda (que podria haver-ni unes quantes, clar), buscant el millor…de sud a nord, de nord a sud, tothom, de totes les zones, hi passés la via o no.
    Hi ha hagut munts de gent que han hagut de fer desplaçaments enormes, i si mires les imatges, no veus ningú sorrut: tothom està alegre, somriu i es pot llegir als llavis el que estan cridant ben alt.
    Som una passada, cada vegada més gent s’uneix al clam, cada cop més aprop.
    Cal seguir pencant per a fer-ho possible del tot.
    En aquest vídeo, no es parla…no cal 🙂
    Ni distàncies, ni fronteres

    Salut!!!!!!
    I enhorabona per la classe!

    • Hola Dolors,
      Com ha dit Víctor Alexandre, el que hem fet és molt important i serà un referent mundial en el futur, a més de fer-nos avançar ara a nosaltres cap a la independència.
      Sí, noia, som una passada i ni ens cal una àvia que ens ho recordi.
      Gràcies pel vídeo. Ja l’havia vist, però em sembla que no tenia l’enllac (tinc tan material desat de la Via que em torno boja per trobar res).
      Una forta abraçada!

  7. Joan Rubiralta ha dit:

    Benvolguda,

    Va ser mot impressionant que farà que ara les activitats polítiques s’accelerin i acbaen la llei de la consulta i fisem una data, una pregunta i una resposta de sí o no. Tot va avenint encara que voldríem, i amb això estem, que fos el més vaiat possible.
    Pot estar segura que d’una forma o altra ara ens en sortirem. No defallesis i segueix amb la teva tasca amb l’energia que puguis, que tot suma.

    Una abraçada

  8. Joan Rubiralta ha dit:

    La pressa va cometre moltes faltes de mecanografia. Me n’excuso.

  9. Jesús (Xess) ha dit:

    M’alegra molt llegir-te que tens alegries, perquè portes uns dies ben fumuts…

    L’11 va ser brutal!! Res millor per a que ens entenguin els teus alumnes i els canadencs en general que el munt de fotos i vídeos que els pots ensenyar de la Via.
    Fas una gran tasca, no defalleixis!!

  10. Josep Menorqui ha dit:

    Estimada Shaudin, el mateix sentiment he tingut jo aquí a Menorca. Me sento orgullós i cofoi de haver nascut i sentir-me Català amb el que han fet sa nostre gent, amb el que estan aconseguint i amb que de ben segur ja no te marxa enrere que es aconseguir fer una consulta vinculant sobre si els catalans volen o no ser independents d’Espanya. Per altra banda, un poc d’impotència esta tant aprop i no haver pogut ser-hi i per altra banda esta aquí a Menorca on el rebuig demostrat en sa meva persona per dur s’estelada al camió m’ha comportat problemes ( Tranquil·la res que no haguí sigut solventat amb bones paraules i esclar llevant-la; però sa foto ja la tinc, jejejeje) perquè encara que no ho sembli a Menorca hi ha molt feixista o fill-net dels franquistes. Almenys varen poder fer una via Catalana de unes 500 persones ( els diaris i TV van dir 300) es dia 10. Al meu face hi vaig penja referencies.
    Em de seguir lluitant, donant a conèixer la veritat, aquella que amaguen les versions institucionals, com avui mateix que hi ha el començament de la vaga del professorat, seguit quasi en la totalitat d’ells per la nova llei TIL i la conselleria diu que hi ha 22% fent vaga ¿?¿? Em de explicar el perquè de tot plegat, els motius que han duit a aquesta situació i el que escolti i sigui intel·ligent i obert de ment, s’adonara que es el més lògic que havia de passar.
    Una forta abraçada estimada Shaudin, i a no defallir en la lluita corresponent de tot català, sigui on sigui.

    • Hola Josep! Gràcies per passar per aquí, feia temps que no ens comunicàvem.
      He vist la foto del teu camió amb l’estelada. Sembla mentida que te la fessin treure. Quina gent hi ha pertot arreu!
      He anat seguint tot el referent a la vaga de professors a les illes. Espero que vagi molt bé, però no hi ha dret que s’hagi d’arribar a aquest punt.
      Una forta abraçada des de Toronto!

  11. Miquel ha dit:

    Moltes felicitats per la classe. Ànims i endavant. Gràcies també pel teu suport.

Deixa un comentari

