Bon Any Nou! Buff

El buff va per mi. No sóc gens supersticiosa però he de dir que el 13 d’aquest segle ha estat força dolent, per tant celebro entrar al 14, a veure si hi ha canvis positius. No solament desitjo entrar al 2014 pel que fa a mi personalment, però no cal que us digui què espero per a tots nosaltres.

Els desastres van començar per a mi el mes de febrer. Va ser el mes que em vaig posar tan i tan malalta amb aquell virus que m’atacà els pulmons (aquí ho vaig començar a explicar). I va ser el mes que m’arribà la notícia de l’eliminació de les classes de llengua catalana (aquí). Que jo sàpiga m’he recuperat del virus, però em sembla que mai no em recuperaré de la sotragada amb el català.

A Toronto, enguany, hem tingut el temps boig, extrem, ventós i desagradable de sempre, però pitjor. Després de l’hivern que sempre ens toca, vàrem tenir una primavera molt mullada, amb pluges i boira a tota hora, que vàren continuar, més intermitents, durant un estiu que passàvem de fred a unes temperatures altíssimes i tornem-hi. Un estiu on no va faltar una inundació de peŀlícula el 8 de juliol: carrers inundats, metros inundats, un tren de rodalies dins l’aigua (allí on mai no n’hi ha) amb els passatgers que van haver de ser rescatats amb barques. Aquí us enllaço la notícia en un diari amb un munt de fotografies (si us hi fixeu en veureu una d’una serp que es va ficar al tren inundat).

Pel que fa a mi, va ser l’estiu del canvi de finestres en el meu edifici i l’estiu que em vaig trencar el colze, el qual mai no s’ha recuperat el nervi danyat (aquí i aquí).

december 14

Per acabar un any maleït, he passat tot el desembre amb tres injeccions setmanals per un problema a l’esquena que no se n’anava (encara hi és, però ha millorat) i que no m’ha deixat viure (seure ha estat una tortura i he hagut de corregir, en total, més de mil pàgines d’assatjos i exàmens).  I la ciutat també ha rebut aquest més: el 14 de desembre una tempesta de neu brutal perquè la neu va caure de cop; el que s’acumula en un mes va caure en un dia. I només havia passat una setmana que ens va caure a sobre una tempesta de gel, el 22 de desembre, que va deixar 250.000 cases sense electricitat (encara n’hi ha 7.000 sense, tot i l’esforç continuat dels equips que hi treballen). M’han dit que la meva universitat, Glendon, sembla que hagi sofert un bombardeig amb branques i arbres congelats i caiguts pertot arreu. I ja em pensava que m’havia salvat de quedar-me sense electricitat que el divendres, paf, adéu a la llum, calefacció, fogons i forn, ordinador, ascensor i, fins i tot, a l’aigua perquè no pot pujar tan amunt sense electricitat. Un transformador de la ciutat havia petat. Durant 31 hores vaig estar sense res més que unes espelmes i flassades; hores que vaig passar netejant la nevera que es va descongelar i inundar i corregint exàmens amb una espelma fins a agafar un mal de cap horrorós. Us penjo unes fotografies del desastre que ha deixat la tempesta de gel (per tota la ciutat s’han vist coses així).

ice storm

ice storm 2

 

ice storm 3

Alguna cosa positiva el 2013, per a mi? He escrit un parell de contes (ridícul, ben mirat) i, exactament, 100 pàgines de l’última noveŀla, de les quals unes 20 s’han de canviar força i la resta s’ha de polir molt (una misèria tot plegat). L’única cosa que m’ha sortit rodona ha estat la classe de cultura catalana ―us en parlaré un altre dia, amb fotografia dels estudiants inclosa, perquè vull traduir algunes coses que han escrit―.

Ara estic acabant amb els exàmens. M’he proposat acabar-los demà dia 31, encara que m’hi passi la nit de Cap d’Any (molt probable). Llavors, del dia 1 al 6 (tornem a la universitat el 6), un cop hagi acabat de preparar un curs que comença el gener (falta poca cosa), respondre correus-e i endreçat els papers (ja no trobo res), penso retornar a la noveŀla que fa mesos que ni toco. No sé si podré escriure res nou, però com a mínim vull deixar ben llestos els capítols que tinc escrits. I aleshores faré buffffffffffffffffffffffffffffff

BON ANY NOU A TOTHOM!!!

Quant a Shaudin Melgar-Foraster

University professor and writer
Aquesta entrada s'ha publicat en Canadà, Una mica de tot i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

33 respostes a Bon Any Nou! Buff

  1. Josep Maria ha dit:

    Shaudin maca, des de Catalunya (casa teva), me’n alegro que s’hagi acabat aquest any que dius tant dolent. Estigues segura que el 2014 serà millor, només cal que ho desitgis, sense deixar de treballar per que així sigui, i veuràs com va millor. També serà l’any en el que els catalans decidirem, tan si en deixen com si no, alguna cosa decidirem, segur.
    Espero poder comprar els teus contes i gaudir força amb ells, … tot recordant la nostra infantesa.
    Bon any Shaudin !!!
    Un petó ben fort del nen dels patins, i una carícia pel Buff !
    Josep Maria

    • Bon Any Nou, Josep Maria!
      Alguna cosa decidirem, tal com dius, i espero que sigui la decisió que espero. De segur que les meves esperances per un 2014 molt millor, pel que fa a mi, van ben lligades a l’esperança per Catalunya. Una esperança porta a l’altra.
      Petons!

  2. Josep Menorqui ha dit:

    Veritablement polida, ha sigut un any mooolt desgraciat, pero em de tenir la força per esperar que aquest nou 2014 sigui ben diferent, almenys millor esperem que aixi sigui. Una abraçada des de Menorca polida i esper que poguis celebrar l’entrada d’any nou havent acabat de corregir els exames i aixi veritablement començar bé l’any nou.
    FELIÇ ANY NOU POLIDA!!!!!!!!!!!!!

  3. María ha dit:

    Buffffffffffffffffffff
    Había leído todos tus posts y sabía que lo habías pasado mal pero verlo todo junto impresiona todavía más.
    A poco que no vuelvan a pasar estas desgracias ya será un año mucho mejor….
    pero confío que además ocurran algunas favorables, sobre todo que tengas tiempo para escribir. Que es de lo que más te gusta y además un regalo para tus lectores (comprando los libros, claro, jajaja)
    Mis mejores deseos para el 2014
    Un abrazo

  4. Vicicle ha dit:

    Doncs sí, bufffff!, Shaudin, caram amb el 13, annus horribilis. Tan de bo el 14 siga el teu annus mirabilis. Una abraçada ben forta des de València i bon any nou!!

  5. Gemma Matas Gustems ha dit:

    ​Ostres Shaudin, desprès de llegir tot això, val la pena que li donis una bona coça al 2013!!!
    Et desitjo de tot cor molta sort per l’any que ara començarem i espero que quan acabi, els teus comentaris siguin de caire alegre i positiu.
    Molt bon any des de Sabadell!
    Una abraçada.

    Gemma

  6. Gerard ha dit:

    Molt bon anys, Shaudin!!!

  7. Gemma Colomé ha dit:

    Menoi, llegits així de cop, impacta i realment, ha estat molt dur . Tots esperem que el proper any ens dugui més bon estar en general i que les coses vagin infinitament millor, encara que si he de ser franca….no sé.
    Malgrat tot espero que tinguis un bon any, molt millor que aquest 2013 i que sobretot la salut es recordi de passar per casa teva i fer-hi llargues estades.

    Petons i abraçades ❤

    • Jo tampoc no n’estic segura ―l’experiència dels anys ens fan dubtar―, però sóc optimista i m’agafo a qualsevol cosa per imaginar-me un futur millor.
      D’acord amb tu: que la salut faci llargues estades a casa meva. Amb salut moltes coses es poden solucionar.
      Bon Any, guapa!

  8. Ostres!!!! No sé què dir-te, Shaudin. Creia que el meu havia estat dolent, però després de llegir la cronologia del teu 13… Jo no sé si l’hauria pogut aguantar.
    Apunto el meu peu al 13 perquè foti el camp a una altra galàxia: que la mala llet que ha portat ens deixi tranquil·les. Ànims, batalladora!!!!!
    Una abraçada molt forta i tots els meus desitjos perquè el 14 sigui milions de vegades millor.
    Petoooooooons!!!

  9. Potato, no dic res. Com pots comprendre, poc es pot comentar. Només reiterar que sóc aquí i que ja saps que hi pots comptar. Esperem que el 2014 sigui millor. Mil petons.

  10. Rosa Nebot ha dit:

    Caram noia, sí que has tingut un any dolent, prou que ens ho havies dit. Tanmateix ets una dona forta, has lluitat contra les adversitats i te n’has sortit. Aquest any que encetem demà serà millor, n’estic segura, per a tu i també per aquest país on no vius però que estimes tant. Endavant Shaudin, que serà un any millor però ens caldrà esforçar-nos-hi: “cal que neixin flors a cada instant!”. Una abraçada molt afectuosa.
    Un afegitó per a Gemma Matas Gustems: com que jo també visc a Sabadell, ens podríem posar en contacte, no et sembla? La meva adreça electrònica és: rosa.nebot@gmail.com
    Rosa

    • Sí, Rosa, i no he dit res dels grossos problemes familiars (salut, diners i els problemes que han comportat). No en vull saber res més d’aquest any, mai no havia volgut sortir d’un any tan de pressa.
      Un munt de petons, estimada Rosa, i que tinguis un 2014 molt!!!
      Pel que fa a l’afegitó a la Gemma, pot ser que ella no vegi el teu comentari, però la trobaràs al facebook, és una de les meves amistats.

  11. Dolors ha dit:

    Bé, tanquem aquest i encetem el nou. Aquest serà el bo, per força 🙂
    Bon any nou!
    Salut!

  12. Jordi Canals ha dit:

    Que el 2014 sigui un any millor per a tu i tota la teva familia. Una forta abraçada Schaudin!

  13. Miquel ha dit:

    Espero que el 2014 sigui molt millor per a tu i els teus i que puguis , com tots, assaborir el gust de la llibertat del teu país.
    Bon Any.

  14. Remei Turró Goula ha dit:

    Hola Sharon!! Caramb quin tip de corretgir… Ets genial… Com es q  t’ha durat tant temps el dolor esquena? Segons  la inferm de casa diu q cal fer: acupuntura repòs esterilla al llit pomada anti inflamatòria a la farmàcia I cara a curs vinent…??? Segur q serà MOLT MILLOR!! 1 dolça abraçada des de Banyoles…aviam si en google t ho ensenya Endavant noia, persones com tu obren camí i fan país Remei returrogou@yahoo.es

    Remei Turró Goula

    El Martes 31 de diciembre de 2013 5:25, Shaudin Melgar-Foraster escribió: WordPress.com Shaudin Melgar-Foraster posted: “El buff va per mi. No sóc gens supersticiosa però he de dir que el 13 d’aquest segle ha estat força dolent, per tant celebro entrar al 14, a veure si hi ha canvis positius. No solament desitjo entrar al 2014 pel que fa a mi personalment, però no cal que u”

  15. REMEI TURRO ha dit:

    hola Sharon!
    Q valenta que ets… feina… escrits… ja et cuides??
    El 2014 serà MILLOR i amb gent que tenen empenta com tu… ens ajudareu a fer país!!
    Gracies x tot el que ens envies

  16. Jesús (Xess) ha dit:

    Els teus escrits ens han fet millor al teus lectors un 2013 lamentable i per oblidar.
    Et dessitjo un 2014 tan pròsper com feliç i fecund d’idees i que puguis treballar en la tercera part del somni tant com tu voldries i nosaltres esperem.

    • Ja sóc a la noveŀla, Jesús! Avui hi he tornat i estic rellegint les 100 pàgines que tinc. Feia mesos que no la podia ni olorar i ara he de tornar a familiaritzar-m’hi. Doncs està millor del que em pensava, hahaha!
      Bon Any, amic!!!

      • Jesús (Xess) ha dit:

        Bon any i que els reis siguin tan generosos amb tu com et mereixes.
        Ja estic esperant amb delit el tercer llibre, ni que fos un sol full!! 🙂

  17. Tura ha dit:

    Ostres noia, si que és cru viure en un país tan fred!
    No deixis de cuidar-te Shaudin i esperem que aquest any
    que comença sigui molt millor per tots!
    Bon Any, bonica!

Deixa un comentari

