Els meus dracs

Entre corregir exàmens i el fred, el vent, la pluja, i ara molta boira, tinc el cap massa espès per pensar gaire, per tant avui només escriuré un comentari sobre els meus dracs.

És curiós que ningú mai no m’hagi dit res sobre els dracs de les meves noveŀles. Específicament sobre les seves banyes, o banya, perquè els meus dracs només en tenen una.

L’altre món de les meves noveŀles de la Interferència s’emmiralla força en el nostre món, tanmateix, res no és ben bé igual. De vegades m’han dit que Maiera és Catalunya, per exemple. Sí i no. En té algunes característiques, com ara el paisatge, fins a cert punt, o bé perquè els maierans volen treure’s de sobre Rocdur, per molt que aquest país digui que Maiera sempre ha estat part del seu; però també hi ha aspectes que no tenen res a veure amb Catalunya. La llista de les diferències entre els dos mons és molt llarga. Quan crees un món, la imaginació té molta llibertat. Te l’has inventat i el pots omplir amb el que et doni la gana ―sense oblidar-te de la lògica, naturalment―. Doncs, bé, amb la mateixa llibertat que vaig fer els cabells dels potians de color verd, vaig inventar-me uns dracs amb una sola banya.

drac

A Més enllà del somni sortien dos dracs: l’un en una història antiga de Rocdur, l’altre en una història molt més remota de Pot. Cadascun té una aparença ben diferent de l’altre, però ambdós tenen una sola banya; una característica constant, doncs, dels meus dracs. I com que, d’altra banda, totes les històries del nostre món ens parlen de dracs amb dues banyes, em resulta curiós que ningú mai no hagi comentat aquest detall.

Per cert, us avanço que a la tercera noveŀla tornaran a sortir dracs. No us penseu pas que els he oblidat. De fet, tenen una importància cabdal.

Quant a Shaudin Melgar-Foraster

University professor and writer
Aquesta entrada s'ha publicat en Llibres juvenils en català, Més enllà del somni i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

19 respostes a Els meus dracs

  1. Anna Maria Villalonga ha dit:

    Que bé. Doncs visca els dracs, amb les banyes que sigui. Petonets, Potato.

  2. Griselda ha dit:

    em sembla que fa pocs dies, va ser el teu aniversari…dons felicitats!
    griselda

  3. Rosa Nebot ha dit:

    Molt bé. Endavant amb els dracs! (Has pensat de convidar Sant Jordi?)

  4. Retroenllaç: Dracs humans humans dracs | Dies d'Art

  5. Jordi Canals ha dit:

    Ja saps, llegint, moltes vegades no caus en alguns detalls i hi ha el cas dels que havent-t’ho llegit no ho han comentat. Personalment penso que cuides molt les accions dels teus relats i els dragóns amb una banya en son un exemple. Una abraçada i bones vacances

  6. Grocdefoc ha dit:

    Benvolguda Shaudin, T’acabo d’enllaçar en el meu últim post del meu blog, perquè, casualment, també parlo de Dracs. http://artgrocdefoc.com/dracs-humans-humans-dracs/
    Una abraçada, M. Pilar

    • Caram, M. Pilar, quina coincidència!!! I m’ha encantat el teu post. Per cert, els meus dracs també són bèsties ferotges que personifiquen el més caòtic i desmesurat de la naturalesa viva. I tampoc me’ls puc imaginar de color blau.
      Gràcies per comentar-hi el meu escrit! Una abraçada!

  7. Pons ha dit:

    Els dracs estan de moda ara que ha passat la horrible moda dels vampirs i homes-llop…

  8. Tura Nogareda ha dit:

    Rellegiré el teus llibres…tampoc me’n vaig adonar de les banyes; ara ja ens hi fixarem en la pròxima novel·la.
    Una abraçada bonica!

  9. Gemma Colomé ha dit:

    No sé, jo ho vaig prendre com una cosa “normal” dins un món tant particular . Els dracs sempre formen part de les histories més fantàstiques i duen a temps molt remots. O reculats, que m’agrada més. 😀

  10. jmsalva ha dit:

    Jo també com na Tura miraré la resenya que poses perque no m’hi vaig fixar amb les banyes. Una abraçada 🙂

Deixa un comentari

