BON ANY 2015!

No tinc gaire a dir sobre l’any que hem deixat enrere, pel que fa a mi. He treballat molt, fent classes. He ensenyat durant tantes hores, he preparat tantes classes i he corregit tantes proves, que he perdut el compte. Cada any treballo més hores i amb horaris més complicats. No per amor al treball sinó perquè no tinc més remei. La conseqüència és que la salut se’n va en orris. I té un preu, per mi, més terrible: poquíssim temps per escriure. Només per explicar per què encara no he publicat una altra noveŀla. La que escric quan puc no l’he poguda ni tocar des del mes d’agost. Però, ep, si aconsegueixo acabar de corregir els exàmens aquesta nit (31 de desembre) —fa setmanes que corregeixo, tot plegat, unes 1.500 pàgines—, i això espero, demà estrenaré l’any nou tornant a la noveŀla! Per tant, estic contenta!

A un nivell més general, el 2014 ha estat un any impressionant pel que fa a Catalunya. Però no cal que en digui res més perquè tots n’esteu ben assabentats. El meu curs de cultura catalana ha anat a tota vela i, un any més, s’ha acabat amb una pila d’estudiants, de canadencs, ben informats i fent-nos costat.

Hi ha una última cosa que voldria comentar: els amics —amics de fa anys, amics de fa poc, amics que conec personalment o amics virtuals, amics lectors i amics de totes les edats—. Tots vosaltres m’heu alegrat l’any que ens ha dit adéu. Saber que hi sou, encara que la majoria sou molt lluny, rebre els vostres ànims, els vostres comentaris o missatges, tota la comunicació que s’estableix entre nosaltres, no té preu. Heu estat una part importantíssima de l’any 2014. I sé que també en sereu una part molt important aquest any que comença.

Una abraçada immensa a tots vosaltres des de les terres canadenques!

Winter_scene_on_Toronto_Bay

Toronto, fa molts anys

Quant a Shaudin Melgar-Foraster

University professor and writer
Aquesta entrada s'ha publicat en Una mica de tot i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

40 respostes a BON ANY 2015!

  1. Jordi Canals ha dit:

    Espero que el 2015 sigui un any amable amb tots els teus objectius, t’ho mereixes. Una càlida abraçada!
    Jordi

  2. Estic convençuda, estimada Shaudin, que el 2015 t’anirà molt millor. Diuen “Dios aprieta, pero no ahoga”. Crec que totes les coses, finalment, donen els seus fruits. Una abraçada i molt bon any!
    una abraçada

  3. Josep menorquí ha dit:

    Molt feliç nou any polida. Que aquest 2015 sigui millor per tots i sobretot per Catalunya i així la teva feina a la universitat del Canadà estigui ben recolzada, no com fins ara que tot han sigut trabes. En el meu cas, esperançat en què trobi feina i que per fi recuperi tot el dret de visites amb la meva filla Júlia. Moltes besades des de Menorca polida i a seguir lluitant, no queda altra.

  4. María ha dit:

    Me alegra tu último párrafo. Estoy contenta de formar parte de los amigos virtuales que alegran un poco tu vida tan intensamente dedicada al trabajo (ya se que no es voluntario, que se debe a tu empeño en que los canadienses conozcan un poco mejor Catalunya, lo cual te agradezco). Y no dudes que continuaré durante el 2015. Que ojalá te deje tiempo para tu novela.
    Un abrazo

  5. Vicicle ha dit:

    No em parles de corregir exàmens, que a mi encara me’n queden 🙂 Molt bon any, Shaudin. Salutacions!

    • Encara te’n queden? Buff! Jo vaig començar a corregir cap a mitjans de desembre, i tot just vaig acabar anit, molt tard, ni em vaig assabentar que ja havíem entrat al 2015. Tinc les cervicals fetes un nyap. Tens tooota la meva simpatia!!! Que acabis aviat!!!

  6. Margarida Aritzeta ha dit:

    Una abraçada Shaudin i molt bon any. Que sigui així: comença’l escrivint la novel·la! I que ens hi puguem fer companyia, des de la distància geogràfica i virtual i des de la proximitat de la literatura

    • Gràcies, Margarida! Jo escriuré quan pugui i espero anar avançant amb la noveŀla, encara que sigui a poc a poc; tu a escriure força —les teves noveŀles enriqueixen moltíssim la nostra literatura—. No m’he oblidat que et dec la ressenya que et vaig prometre, a veure si ajuda una mica a promoure una noveŀla fascinant. Petons!

  7. Tura Nogareda ha dit:

    La tasca que fas per Catalunya, al Canadà no té preu, necesitariem més
    gent com tu, que entusiasmes als teus alumnes amb la història del nostre país.
    Una abraçada, i bon any!

  8. Rosa Nebot ha dit:

    Els amics són una part molt important de la nostra vida; per a tu encara més, quan són el lligam que t’uneix a la terra que tant estimes. Ens tindràs sempre, mentre visquem, a prop teu; pots comptar-hi. Com jo compto amb l’amistat d’aquesta dona intel·ligent i valenta que ets tu. Per aquest any que comença avui, et desitjo que conservis la teva força i que la salut no et manqui.
    Una abraçada,

    Rosa

  9. Potato, et desitjo el millor del món, ja ho saps. I també al Yotin. Espero que puguis escriure més durant aquest any. I també descansar una mica. Ja saps on sóc pel que faci falta. Molts petons i molts muaks!

  10. Frederic Miralles ha dit:

    Moltes gracies per la teva constant presencia .Bon any per tots nosaltres i per Cata
    lunya !

  11. Griselda ha dit:

    Et desitjo un bon any 2015 des de bcn Shaudin. Gràcies pels teus escrits,

  12. Dolors ha dit:

    Bon any!
    Una abraçada des de Besalú 🙂

  13. Carme Luis Tatjé ha dit:

    A casa, molt cops parlo de tu, dels teus valors,de la teva feina,dels teus llibres, de la teva estimació, al país que t’ha acollit, hi com no de la teva Catalunya estimada, del teu amor pels animals, inclus de la teva salut,i valentia; ja que a mi els òssos.. també amb fan males passades, vage, que et sento molt aprop, malgrat la distancia, t’estimo molt ! Hem fa una mica de vergonya dir-ho, peró es aixi.
    Aquest any passat, a estat, molt dolent per mi, he perdut, 3 essers molt estimats, el Brillant, una gran amiga i fa un mes,un tiet, que era poeta dels de veritat . Et deixo aquest Link d’un amic seu que posa una mica la seva obra poetica.http://ramoncarrete.blogspot.com.es/2014/11/mora-i-arana-soc-home-impenitent.html.
    Et desitjo per aquest 2015, tot el millor del mon, sobre tot molta salut, i força per seguir sen la gran dona que ets. Una gran abraçade

    • Oh, Carme, que maca ets! T’agraeixo molt tot el que em dius. I em sap greu que enguany hagis passat per la perdua de 3 éssers estimats. Ja saps que em va doldre molt la mort del Brillant, pobrissó. No en sabia res del teu tiet (són tantes les coses que no sé), però acabo de llegir el seu bonic poema i la biografia a Viquipèdia, i celebro haver-me’n assabentat.
      Jo també et desitjo molta salut, i cosetes boniques, com ara l’arribada de la Nina. Petons!!!

  14. Caterina ha dit:

    Shaudin, esper que aquest nou any sigui millor que el passat. Gràcies per forma part de la meva vida i per tota la teva força per dur endavant un ideal tan preuat per tots el que estimam la nostra cultura i arrels. Moltes abraçades suaus

  15. Jesús (Xess) ha dit:

    Que aquest 2015 et sigui propici.
    Que no trobis tants entrebancs a la universitat i que la salut t’acompanyi amb més generositat.
    Et desitjaria que tot et vagi tan bé que puguis dedicar molt més temps als teus escrits, però em penso que seria una mica egoista, per la qual cosa et desitjo que, simplement, et vagi bé i siguis força feliç i que aquest sigui l’últim any que vivim com a súbdits espanyols.
    Una gran abraçada i petons.

  16. Juli Salvà Bibiloni ha dit:

    T’admiro Shaudin la feinada que fas, el que fas per Catalunya al Cànada,…Una forta abraçada i un bon any nou.

  17. Gemma Colomé ha dit:

    Molts petons i una abraçada !!

  18. Pons ha dit:

    Bon any!

    Es guai veure que per poc temps que et quedi encara escriguis quelcom per aquí i ens passis a saludar pels nostres blocs
    Sí, això últim era una indirecta 😛

  19. Miquel ha dit:

    Bon any i, sobretot, no defalleixis en la teva tasca.
    Que Déu et beneeixi.

Deixa un comentari

