Com que hi ha eleccions…

Ramon LlullM’ha semblat adient per avui enllaçar-vos un escrit curtet que vaig fer sobre la relació de Ramon Llull amb les eleccions. Si no ho sabíeu, us interessarà.

Ramon Llull i les eleccions: un petit comentari

Quant a Shaudin Melgar-Foraster

University professor and writer
Aquesta entrada s'ha publicat en Una mica de tot i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

15 respostes a Com que hi ha eleccions…

  1. Maria ha dit:

    Pues no lo sabía!!!!! Siempre tienes cosas interesantes que contarnos.
    Me voy a votar.
    Cuidate mucho. Paciencia ya tengo claro que tienes mucha
    Un abrazo muy ligero que no duela

  2. Maria ha dit:

    Shaudin, com va l’esquena? Cuida’t!
    Observació: si els investigadors de la teoria del vot no es van assabentar fins al 2001 de l’aportació de Ramon Llull és que anaven molt despistats. Al Blanquerna n’hi ha un exemple pràctic. És veritat que, allí mateix, ell diu que ha explicat la teoria en altres escrits; però l’exemple és suficient per veure què proposa. Ara ens n’anem a votar i no tinc temps de buscar els detalls, però miraré de fer-ho quan pugui.

    • L’esquena bé, ja he superat el pinçament, gràcies. Ara tinc problemes amb la fibromiàlgia, potser a conseqüència del pinçament, no ho sé —el món de la fibromiàlgia és un misteri.
      M’admira la quantitat de coses que saps, Maria.

      • Maria ha dit:

        Cuida’t! Una amiga meva metgessa em va dir que una fibromiàlgia pot empitjorar com a conseqüència d’una inflamació a qualsevol lloc de l’organisme, per exemple en un queixal. I un pinçament, bé deu anar acompanyat d’inflamació, oi?
        Pel que fa al sistema de votació de Llull, és molt bo, molt democràtic, però resulta complicadíssim: només serveix per a grups petits. Al Blanquerna es tracta d’elegir l’abadessa d’un convent i, amb 9 candidates, calen 36 votacions. Si tens la curiositat de veure com va, ho pots trobar al capítol XXIV.

        • La teva amiga té raó, Maria. De fet, empitjora amb qualsevol problema de salut (inflamació, refredat…) i amb l’estrès. També amb els canvis de temperatura sobtats i les temperatures extremes, per tant, aquí a Toronto on els canvis sobtats de temperatura són quasi diaris, i les temperatures extremes ja ho saps, estic lluïda.
          Segons vaig llegir, el sistema de votació, actualment, també és complicadíssim. Si trobo un moment, miraré el capítol que em dius de Blanquerna (he de treure’l de la biblioteca perquè no el tinc a casa). Moltes gràcies per aquesta informació!

      • Maria ha dit:

        El dilluns ens va néixer la néta nova. Es diu Laia. L’Anna ha adquirit la categoria de germana gran, sense perdre la de petita…

  3. Anna Maria Villalonga ha dit:

    ui, no recordo haver llegir aquest post. Pot ser? Que estrany. M’ha encantat. Amb el teu permís, li envio a un company meu de la facultat, expert en Lull. Potser li farà gràcia.

  4. Juli Salvà ha dit:

    Molt interessant Shaudin, el sistema de votació de l’Estat Espanyol és una caca. Una abraçada i que milloris

  5. Pons ha dit:

    Fins que es trobin uns documents del segle XII que diran que realment el primer en estudiar-ho fou…

Deixa un comentari

