Cultura catalana al davant de l’espanyola

Es tracta només d’una notícia petiteta, molt petita, de la qual ja en vaig parlar al facebook. Ara la podreu saber els lectors d’aquest bloc.

A la meva universitat hi ha un curs semblant, en teoria, al meu curs de cultura catalana: cultura espanyola. El tenen des de temps immemorial, és part del programa d’estudis hispànics i és obligatori per graduar-se. Com us podeu imaginar, té tot el suport de l’ambaixada d’Espanya, sobretot des que l’Estat espanyol està ficat de ple a la meva universitat (i no només a la meva) —professors pagats per Espanya (que ens treuen els cursos als canadencs), centre espanyol per als estudiants, amb classes de franc, i un llarg etcètera—. Amb tot, aquest curs sol tenir només uns 14 estudiants, però en el de cultura catalana sempre n’hi ha uns 30.

Fa uns dies em vaig assabentar que, pel setembre, en el curs de cultura catalana, de moment, ja tinc 25 estudiants matriculats. El de cultura espanyola en tenia 5 i el divendres es va reduir a 4. Un daltabaix, perquè si el nombre d’estudiants no puja a un mínim de 12 abans de l’agost, la universitat eliminarà el curs. No és una bona notícia que s’elimini, però. Hi ha tan pocs cursos disponibles, entre el professor d’Espanya i les conseqüències de la vaga que vàrem tenir fa uns mesos (menys estudiants matriculats), que l’eliminació de qualsevol curs em repercuteix a mi també, a més de no ser una bona notícia que s’eliminin més cursos d’humanitats. D’altra banda, em fa gràcia la disparitat del nombre d’estudiants en els dos cursos de cultura.

Considerant que el curs de cultura catalana només em té a mi (ni institucions, ni Estats ni res al darrere per ajudar-me) i que es tracta d’un curs opcional (els altres cursos opcionals tenen menys estudiants que els obligatoris), la notícia és força sorprenent, i em fa sentir bé, malgrat les probables conseqüències laborals, perquè penso que faig la feina com s’ha de fer.

alegria

Una amiga del facebook em va preguntar el perquè d’aquesta discrepància entre els alumnes matriculats als dos cursos. He de respondre que la iŀlusió i l’entusiasme pel que es fa, aconsegueix miracles. Per més informació sobre com faig aquest curs: aquí i aquí, per exemple. L’altre curs, el de cultura espanyola, segons diversos estudiants, és pesat, avorrit i no aporta res que no es pugui llegir en un llibre o a l’internet.

Espero que us hagi interessat la notícia, tot i ser minúscula. Fins d’aquí una setmana!

 

Quant a Shaudin Melgar-Foraster

University professor and writer
Aquesta entrada s'ha publicat en Canadà, Una mica de tot i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

29 respostes a Cultura catalana al davant de l’espanyola

  1. María ha dit:

    Una noticia minúscula pero muy importante con todo lo que nos vienes explicando de tus problemas con la embajada.
    Recuerdo que muchos hemos comentado que nos gustaría asistir a tus clases cuando nos has explicado como las preparabas.
    Me alegro pudieses pasar seis horas estupendas con tu amiga.
    Un abrazo

  2. LLuïsa ha dit:

    Hola, Shaudin, això vol dir que fas una bona feina, i et dono les gràcies per ensenyar la nostre cultura. molts petons guapa

  3. Tura Nogareda ha dit:

    Contenta i feliç per la teva tasca; ets fantàstica i un exemple a seguir; et dic gràcies! per tot el que fas per la nostra llengua i el nostre país!
    Una abraçada des d’Olot!

  4. Miquel ha dit:

    Fantàstic. Gràcies per la teva dedicació, il·lusió i empenta.

  5. Anna Villalonga ha dit:

    Enhoraboníssima, Potato.

  6. boladevidre ha dit:

    És una notícia minúscula, potser, però els resultats són majúsculs sembla. La il·lusió mou muntanyes, i la dedicació que tu hi aportes és important! Per cert Tinc un nou programa que deixa els vídeos més ben acabats…. crec que ha arribat l’hora de renovar-te el “after september 11th 1714″… serà la meva petita aportació a la teva immensa tasca!

    • Ei, vols dir la versió en anglès? Doncs espavila! El curs comença a principis de setembre. Encara no m’he posat a preparar-lo, però, i m’hi hauria de posar. Enguany he de canviar tota la estructura del curs, atès el 27 de setembre. Normalment comencem amb els temps antics, sobretot l’edat mitjana, i anem avançant. Quan arribem al novembre ja podem començar a parlar del procés cap a la independència. Però enguany, què faig? No puc fer-ho com els altres anys. Els estudiants no estaran preparats el 27 de setembre per entendre de què va tot plegat. I el problema també és el llibre de text (escrit per mi) que segueix la mateixa estructura de les classes. Només de pensar de canviar tot un llibre em fa pànic!

      • boladevidre ha dit:

        Hauré de trobar els textos en anglès, però…. el vídeo me’l van esborrar de Youtube… 😉

        • Te’l van esborrar! Per què? Quina llàstima! Ai, i jo ara que faré? No et pots imaginar com em va de bé aquest vídeo pel curs de cultura catalana. Cada any, a la classe, hi ha un abans i un després del teu vídeo. És amb aquest vídeo que acaben de copsar el que els vull fer entendre. A partir de llavors ja va tot sol (una manera de dir-ho, és clar), ja poden comprendre tot el que ve després.

        • boladevidre ha dit:

          Doncs no el trobo…. ja te l’estic refent…

  7. pereeldigne ha dit:

    Endavant Shaudin. Tu sí que pots.
    Una abraçada

  8. Dolors ha dit:

    minúscula? No ho veig pas així!
    Enhorabona pel que fas i per com ho fas.
    I a seguir amb aquesta empenta i il·lusió 🙂

  9. Jesús (Xess) ha dit:

    La teva feinada és d’ovació perpètua!!!

  10. Gemma Colomé ha dit:

    No cal dir que la teva feina és genial i engrescadora.

  11. Rosa Nebot ha dit:

    Dius que és una notícia minúscula, però és que és mooolt significativa. Penso, com en Jesús, que la teva feinada és d’ovació perpètua. Els resultats que aconsegueixes haurien de ser coneguts per tots els catalans. No hi ha entre nosaltres cap periodista que ho pugui fer arribar a la nostra premsa diària?

  12. M’alegra molt aquesta notícia. Treball i il·lusió, vet aquí la síntesi. Felicitats.

Deixa un comentari

