Una setmana difícil, amb un final fantàstic

El dilluns van començar les classes a la universitat. La setmana ha estat esgotadora i molt embullada, no sabria ni com explicar el cansament profund que m’han causat els primers dies d’aquest curs acadèmic. No us atabalaré explicant-ho, perquè ni esma tinc per intentar fer-ho amb humor. Però el divendres vaig desfer-me de reunions a la universitat, perquè havien arribat a Toronto uns amics de Navarra i els volia mostrar la meva segona ciutat.

P1020065

Vaig aconseguir fer moure les cames i, apa, a recorrer la Universitat de Toronto. Els vaig dur a la important biblioteca Robarts, interessant de veure sobretot si pots anar on són els llibres, però l’entrada als pisos de dalt està restringida. Tanmateix, vaig adreçar-me a la persona que vigila l’accés als llibres i li vaig dir que els meus amics eren uns professors estrangers que voldrien visitar els pisos superiors. Endavant! Els meus amics no s’ho podien creure, perquè no se’ls va demanar documentació ni res, amb la meva paraula n’hi havia prou (i el vigilant no sap qui sóc, tan sols que sóc membre de la biblioteca com milers d’altres persones). Perquè al Canadà, en moltíssimes ocasions, la teva paraula és suficient.

P1030271 - Copy

Després d’una llarga caminada per la universitat —als meus amics els va encantar—, el meu fill ens va recollir amb el cotxe, vam recórrer el meu barri (l’Annex) i vam anar al meu cafè favorit. Tot plegat els va agradar molt. I jo estava tan contenta de no haver-me de conformar amb fotografies i escrits des de la distància per fer entendre com és el lloc on visc! Al cafè els vaig presentar la cambrera que ens va atendre, l’Stephanie, una estudiant de la Universitat de Toronto, a qui conec de fa tres anys i sempre que vaig al cafè parlem. Els vaig explicar als meus amics que l’Stephanie estudia ciències polítiques i l’any passat va fer un treball sobre Catalunya en un curs de Dret Internacional. Amb la seva investigació, l’Stephanie va arribar a la conclusió que la independència de Catalunya és el més lògic; no voler-la no tindria cap sentit.

Future's

A la tarda vam anar a passejar al High Park, envoltats de verdor i d’esquirols. I els va fascinar contemplar una bona estona un petit chipmunk que rosegava una tija tot tranquiŀlet. Vam acabar el dia fent un cafè al meu supermercat (s’hi pot menjar i tot, allí, a les taules que tenen). Un cafè que van trobar boníssim.

P1060452(1)(1)

En tornar a casa, com faig amb desesper des de fa dies, vaig mirar la bústia. Oh, quin final més meravellós per un dia estupend! M’havien arribat les paperetes per votar el 27 de setembre!

Quant a Shaudin Melgar-Foraster

University professor and writer
Aquesta entrada s'ha publicat en Canadà i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

21 respostes a Una setmana difícil, amb un final fantàstic

  1. gpellissa ha dit:

    Oh, l’arribada de les paperetes ens va marcar el final de la setmana laboral amb molta alegria, a uns quants! M’ho he imaginat tot mentre ho anava llegint. M’ha transmès benestar. Aquí també ha estat una setmana esgotadora: molts actes acadèmics formals!

  2. Dolors ha dit:

    Què bé que encara hi hagi llocs on la teva paraula sigui suficient!
    BÉEEEEEEEE! Ja tenim un vot independent!!!!!!!
    Salut, noia! 🙂

  3. Dolors ha dit:

    Per a mi també ha estat una setmana dura. Ara treballo moltes hores amb els més petits de tots i són esgotadors. No acaben mai l’energia! Però són dolços, alegres, vius… t’encomanen l’alegria i t’omplen amb els seus ullets plens d’interès i sorpresa. M’estan ensenyant un munt de coses i recordant-me’n moltes més que ja gairebé havia oblidat.

  4. Jordi Marti ha dit:

    Moltes vegades , les coses surten bé……. més vegades de les que ens pensem…..Cuidat!!.

  5. María ha dit:

    Una doble alegría: que hayas pasado un día tan agradable con tus amigos y la llegada de las papeletas.
    Un abrazo

  6. montse ha dit:

    Contenta per tu reina

  7. Anna M. Villalonga ha dit:

    que bé, Potatito. M’alegra molt que expliquis coses que t’han fet contenta. Molts petonets!!!!

  8. Marta Valls ha dit:

    M’alegro que hagis tingut una setmana tant bonica. De chipmunk en vaig veure molts a Minnesotta on hi tinc un germà corrien pel jardi i per tot arreu :). Diumenge vinent serà fantàstic. Una abraçada Shaudin!!

  9. boladevidre ha dit:

    Enhorabona!!!!! Doncs ara imagina’t tant sols per uns instants, com acabarà de bé la setmana que aviat començarem!!!!! I quan t’ho hagis imaginat, comprovaràs com els seus efectes perduren fins, aquesta vegada sí, la victòria final. #guanyarem !!!

  10. amparoagustinruiz ha dit:

    Tens una vida moguda, interesant, not’aburreixas pas, tambe tens un inconveniens, si tens el fill aprop o tens cuasi tot, cuidat la salud, a Catalunya tens bons amics, imagino que tambe a la resta del mon, algún dia cuan vinguis per aquí, a Calafell, al Mediterrani tens una amiga, si vens fem una paelleta a la meva terrasa, miran al mar. Petons, Amparo A gustin
    ya

  11. JepMaria ha dit:

    Tanmateix Shaudin, doble alegria, la visita dels amics i, l’arribada de les paperetes.
    Molts petons del nen dels patins !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  12. Rosa Nebot ha dit:

    Que contenta estic que hagis tingut un jorn tan feliç. I doblement contenta perquè rebrem els vostres vots! Petons i abraçades!

  13. Moltísímes gràcies, amics, amigues, per escriure un comentari i compartir la meva alegria. I als que comenteu per primera vegada: benvinguts al meu bloc!
    Molt agraïda, Amparo.
    Ara només espero que la setmana que ve acabi amb una felicitat molt més gran. Estic segura que sí!
    Un cabàs de petons!

  14. Tura Nogareda ha dit:

    Fantàstic Shaudin!! Votar per la nostra independència és tan important, vivim moments històrics!! me’n alegro que no tinguis problemes per fer-ho!!
    Gràcies i una abraçada!

  15. Pons ha dit:

    No pateixis, si mai torno a passar Toronto ja t’avisaria perquè em fessis el mateix tour turístic 😉

  16. marieta de l'ull viu vallferrera independencia ha dit:

    hola Shaudin!! Un bon relat amb final feliç 🙂

  17. Griselda ha dit:

    Com sempre, gràcies Shaudin. Pel relat, per continuar estimant la teva terra des de tant lluny i malgrat tot, per donar a conèixer la nostra cultura, etc etc Els voluntaris aquí, també estem tenint uns dies ben mogudets. Una abraçada.

  18. Tura, Marieta, Griselda,
    Una forta abraçada!!!

  19. juli salvà ha dit:

    Estic content Shaudin que fesis coses que t’agraden i que trobasis a la bustia les paperetes per votar. El teu fill també té nacionalitat espanyola ?

Deixa un comentari

