Curs de Cultura Catalana, any acadèmic 2015-2016

Tinc poc a afegir a tot el que us he explicat en altres ocasions, referent a les meves classes de cultura catalana. Potser només dir que els pobres estudiants cada any tenen més a aprendre, perquè a la història i cultura de tota mena ara hi entra tot el procés cap a la independència, i com que el procés s’allarga, doncs més coses a saber.

He deixat força de copiar opinions dels estudiants sobre Catalunya, i encara més de traduir-ho. No tinc temps, una llàstima. De tota manera, l’entusiasme dels estudiants continua igual. De vegades es crea una mica de confusió amb els esdeveniments, però faig mans i mànigues per explicar-ho d’una manera entenedora —entenedora per als canadencs— i tot els queda aclarit (més que a mi mateixa, hahaha).

P1030719El dimarts passat van fer l’exàmen final (és un curs de tardor) i, com em passa cada any, llegeixo els exàmens (que són d’allò més difícils) amb la boca oberta, fent-me creus de com és possible que hagin après tant en tant poc temps. No només han assimilat una brutalitat d’informació, sinó que són capaços d’argumentar-ho d’una manera òptima. Una de les estudiants a qui ja he posat la nota ha aconseguit un 100 (les notes aquí van de 0 a 100) a l’examen; tremenda la noia, marededéu! Hi ha quelcom que no sap? Com ha estat capaç a més d’organitzar les idees amb aquesta claredat, i en un exàmen, que no és allò de fer-ho a casa.

Encara bo que m’ho fan tan bé, perquè tinc una feinada a llegir que no sé quan acabaré. El meu problema és poder trobar equivocacions (i no les trobo) per abaixar les notes i que la mitjana no sigui massa alta i la universitat no em doni problemes. Com que sóc l’única en tota la universitat que sap sobre el tema de Catalunya, ningú pot corroborar que, realment, aquests estudiants es mereixen les notes que tenen, amb escreix!

Estic molt contenta amb el resultat, però quina tongada d’exàmens que tinc! I la setmana que ve se m’afegeixen tres cursos més. Buff! Aquí teniu una imatge del munt d’exàmens, i en uns dies seran quatre munts iguals.

P1030718

Enguany el curs de cultura catalana ha tingut 37 estudiants. Ni hi cabien a l’aula. Mai no havíem arribat al punt de tenir estudiants asseguts a terra. Les aules de Glendon només tenen cabuda per a 30 estudiants, per tant ja he demanat un auditori per l’any que ve. A sota teniu una fotografia que vaig fer la setmana abans de l’exàmen. Llàstima que faltin alguns estudiants que havien de córrer a una altra classe, m’hauria agradat tenir-los a tots, i llàstima que no tothom es veu bé.

Aquí teniu, doncs, més canadencs per la independència de Catalunya. I que bé ho poden raonar!

P1030715

Quant a Shaudin Melgar-Foraster

University professor and writer
Aquesta entrada s'ha publicat en Canadà, Catalunya i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

31 respostes a Curs de Cultura Catalana, any acadèmic 2015-2016

  1. gpellissa ha dit:

    M’encanten els teus apunts sobre les classes de cultura catalana. Déu n’hi do quina gentada i he llegit altres anys el temari que els ensenyes i, realment, és impressionant. Si ells ho tenen tan clar és perquè tu els ho ensenyes molt i molt clar i es nota que hi estan molt interessats. Els tens captivats. Quina feinada i quin goig fa la feina ben feta.

    • Gràcies, Gemma! Realment aquestes classes estan molt plenes, i cada any més. No que a l’administració se li’n foti, però. L’últim any que vaig ensenyar aquest curs a la Universitat de Toronto, vaig tenir 87 estudiants (em pensava que em moria quan havia de corregir exàmens, assatjos i proves de tota mena); i la universitat va eliminar tots els cursos de català, sense solta ni volta.

  2. Quico Romeu ha dit:

    Quina il·lusió que fa veure aquesta gent. Aquesta feina de formigueta que vas fent amb tant d’esforç, ens és, ara per ara imprescindible. Aquest és el tipus de suport internacional que m’agrada. Potser no és el suport polític, el dels interessos econòmics, mediàtics o estratègics, pel que malden els nostres governants, però és el suport de persones modestes i senzilles que es fan sentir properes i et deixen sentir el seu escalf. Moltes gràcies a totes i a tots. I a tu, per descomptat!

    • Ja ho dius bé, Quico, feina de formigueta. Una formigueta molt molt petita, amb una salut feta un nyap i força anys a sobre, resistint com pot en solitari i amb la por que qualsevol dia la universitat pot eliminar aquest curs. Estic d’acord que ens cal aquesta mena de suport internacional. No que l’altre no faci falta també, però aquest té l’avantatge de ser més fort perquè té una bona base de coneixements.

  3. Gemma Colomé ha dit:

    Quina joia tenir uns alumnes tant genials, alegren la vida.
    Les notes van del 0 al 100? Que es considera un aprovat? I un bé, o notable ? Déu deu ser molt difícil arribar a no se…70, 90.
    Felicitats de nou.

    • Aprovat és 50, Gemma. De tota manera va sobretot per lletres, no per números. Menys de 50 és F (suspés); de 50 a 54 és una D (aprovat justet); de 55 a 50 és una D+ (aprovat no tan just); de 60 a 64 és una C (una mica millor); de 65 a 69 és una C+ (nota de promig); de 70 a 74 és una B (notable); de 75 a 79 (notable millor); de 80 a 89 és una A (exceŀlent); i de 90 a 100 és una A+ (més que exceŀlent). Els números serveixen per fer els càlculs de totes les notes (proves, assatjos, exàmen).

  4. Rosa Nebot ha dit:

    D’això se’n diu feina ben feta. Els alumnes aprenen i s’hi interessen perquè tu els ensenyes bé i els encomanes el teu entusiasme. Quina sort per a nosaltres que tu hi siguis!

    • Moltes gràcies, estimada Rosa. Estic cansada, però, cansada de tant d’esforç i la universitat que em gira l’esquena (i no només la universitat aquí). Si no fos per l’entusiame que tinc pel tema i els bons resultats, ja hauria plegat.

  5. Cinta ha dit:

    Shaudin, enhorabona! Fas una feinada fantàstica portant la nostra cultura a l’altra banda de l’Atlàntic. No m’estranya que tinguis tants d’esudiants i tan bons, la informació sobre la teva assignatura deu córrer de boca a orella, i això és meravellós. Petons i felicitats!

  6. Bona feina Shaudin
    Bon Nadal

  7. Josep Menorqui ha dit:

    No podem tenir millor ambaixadora al Canada que tu, jajajajajaja
    Moltes felicitats per la feina que fas i també sorprès per la resposta que té la teva feina. Esperem que ben aviat la Independència de la nostra enyorada terra sigui una realitat per tots els catalans que viuen a ca nostre, però més encara pels que per desgracia em tingut que marxar a un altra país ( jo tot i està a Menorca, me fan sentir estranger i casi tracten millor un anglès que un català, incongruent però ben real per desgracia)
    ÀNIMS AMB LA TEVA CREUADA EN DEFENSA DE LA NOSTRE HISTORIA, CULTURA I LLUITA, NO DEFALLEIXIS QUE LA RECOMPENSA ESTÀ PRÒXIMA A ARRIBAR,
    almenys aquesta es la l’esperança que tenim molts.

  8. Anna Villalonga ha dit:

    Enhorabona, Potatito. Només els qui ns dediquem a ensenyar sabem l’orgull i la gratificació que representen els estudiants. Quin grupmès bonic.

  9. JepMaria ha dit:

    Petons Shaudin, llegeixo amb fruïció tot el que escrius i és un goig veure la feina que fas amb els teus alumnes… i també per Catalunya. Fas una gran tasca, gràcies
    El nen del patins

  10. Montse ha dit:

    Que bé, Shaudin! Et felicito, i de passada, també als teus estudiants!

  11. Raquel ha dit:

    Quina gran tasca que fas, Shaudin!!!

  12. juli salvà ha dit:

    Ets molt bona professora m’agradaria fer el curs de cultura catalana segur que aprendia moltes coses, tens uns alumnes molt motivats. Enhorabona Shaudin 🙂

  13. María ha dit:

    He estado fuera estos días pero no me pierdo ni uno de tus posts!!!!!
    Me uno a los comentarios que te han hecho. A mi también me gustaría asistir a tus clases.
    Tus alumnos son afortunados y lo aprovechan bien.
    Un abrazo

  14. Pons ha dit:

    Em faig creus que la gent de tan lluny de Catalunya s’apunti a aquestes classes, que els hi regales alguna cosa perquè s’apuntin?

    • No, no els regalo res, hahaha! Tot al contrari, els faig treballar de valent: un total de 8 assatjos, 2 proves i un examen final on m’han de demostrar que ho saben tot i poden argumentar bé les respostes. En 3 mesos! Pobrets, els deu sortir fum del cap. Però mira, cada any tinc més alumnes. Sóc la primera en fer-me’n creus.

  15. jordi martí ha dit:

    Gracies Shaudin y bones festes!!

Deixa un comentari

