Satisfeta

Avui no us parlaré del curs de Cultura Catalana, que es va acabar fa mesos, però sí, breument, d’un altre curs. Es tracta del curs de Literatura d’Hispanoamèrica, que tot i agradar-me molt només tinc l’ocasió de ser-ne professora de tant en tant.

És un curs avançat de literatura del segle XX, on s’estudien majorment contes i també alguns poemes (no es fa noveŀla) de l’Amèrica hispana. Tinc la sort de poder parlar d’autors de gran volada, com ara Neruda, García Màrquez, Benedetti, Borges, Rulfo, Castellanos, Cortàzar… També hi ensenyo crítica literària. De principi, els estudiants no estaven tan preparats com haurien d’estar-ne, considerant que és un curs avançat, però em vaig trobar amb molt desig d’aprendre per part d’ells, la qual cosa és primordial per aconseguir-ho, i ho han aconseguit. Jo hi he posat un gran esforç, ja sabeu que sempre ho faig, però ells han respost amb entusiasme. El curs s’ha acabat fa uns dies i m’ha deixat optimista, contenta. M’adono ara, que he acabat de corregir els em trec el barretseus exàmens, de quant i quant han après. És una gran satisfacció. I encara m’he quedat més satisfeta quan la secretària del meu departament m’ha dit que les evaluacions sobre mi, d’aquests estudiants, són fantàstiques, que no podrien ser millor. Jo els hi agraeixo que hagin estat a l’alçada, que no es perdessin cap classe, que m’escoltessin amb la ment oberta, que fossin tan simpàtics, i sobretot que hagin après tantíssim, fins i tot conceptes gens fàcils de copsar. Tal com em va passar amb els estudiants del curs de Cultura Catalana, m’he de treure el barret.

Quant a Shaudin Melgar-Foraster

University professor and writer
Aquesta entrada s'ha publicat en Canadà i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

22 respostes a Satisfeta

  1. Rosa Nebot ha dit:

    Enhorabona, amiga meva. El que has aconseguit amb els resultats d’aquest curs no és tan sols la satisfacció professional de la feina ben feta, sinó, també, un bon tros de felicitat que t’acompanyarà per sempre. Gaudeix-ne, te l’has ben guanyada!

  2. xavier ha dit:

    Felicitats Shaudin ens vas deixar una mica preocupats. Gaudeix del moment que es el resultat de moltes hores d’esforç i patiment assaboreix-lo abans de començar els nous reptes.
    Ja ho saps pero a molts de nosaltres ens agradaria poder ser els teus alumnes.

    • Hola Xavier, jo també he estat molt preocupada, per allò que us vaig explicar d’una altra classe; ho he passat molt i molt malament durant unes setmanes, i espero que més endavant, quan tot això quedi lluny i acabin d’espiar-me, us ho pugui explicar bé —n’hi ha per llogar-hi cadires!—. T’asseguro que el resultat d’aquesta classe de literatura el gaudeixo d’allò més, precisament pel contrast amb l’altra.
      I a mi m’agradaria tenir-vos d’alumnes. Quin luxe seria!

  3. Jordi Canals ha dit:

    Estàs ben distreta.
    Una abraçada!
    Jordi

  4. María ha dit:

    No sabes como me alegro de que tengas estos momentos de satisfacción. Conozco bien todo el empeño que pones en la preparación de las clases y no hay nada más satisfactorio que ver este doble resultado: aprenden y te valoran.
    Yo también formo parte del colectivo que le gustaría asistir a tus clases. 🙂
    Un abrazo

    • Moltes gràcies, María. Quan es posa tant d’esforç com jo en poso, el resultat exceŀlent, a tots els nivells, s’agraeix moltíssim.
      Si voleu classes amb mi, tenim dues opcions: veniu al Canadà i us matriculeu a la meva universitat, o bé jo vaig cap a allà i allí ensenyo. Llàstima que totes dues opcions requereixen molts diners que ningú no té.
      Una abraçada!

  5. JOAN CANTON MARTINEZ ha dit:

    Shaudin, els que som mestres sabem que, quan posem il·lusió i esforç en la tasca que desenvolupem, obtenim el fruit de la llavor sembrada. Segueix així perquè és el millor que pots oferir als teus alumnes i a tu mateixa. Salutacions.
    Joan de Gavà (Baix Llobregat) – Barcelona.

  6. Marta Valls ha dit:

    Ahir vaig arribar de Iran i ara he obert el correu.

    No m’estranya el que expliques. Tenen una professora magnífica.

    Vaig a seguir desfent maletes.

    Una abraçada!!

    Marta Valls

    • Ha de ser interessantíssim, l’Iran. Celebro que hi puguis anar tantes vegades, Marta.
      Moltes gràcies per les teves paraules.
      Espero que acabis aviat amb les maletes, i a gaudir de casa nostra que també és molt interessant.
      Petons!

  7. Fina ha dit:

    Enhorabona Shaudin! Suposo es el millor regal que pots obtenir, el reconeixement dels teus estudiants. I de nosaltres els ànims i força perquè et puguin i et puguem gaudir. Abraçades.

  8. Juli Salvà ha dit:

    Sembla un curs molt interessant i, amb les qualificacions que t’han posat els alumnes, ben merescudes. Enhorabona. Una abraçada Juli

  9. Dolors ha dit:

    Bé! per sentir-te satisfeta. I enhorabona per les bones crítiques 🙂

  10. Joan Rubiralta ha dit:

    En definitiva es tracta que quan es fan classes, expressis uns sentiments que arribin a l’alumnat i llavors és gairebé segur que ells respondran a aquest estímul. En altres paraules, si el professional de l’educació creu de debò el que està explicant, la resposta arriba segur. Per això has aconseguit aquests resultats.

    Felicitats Shaudin,

    Joan

Deixa un comentari

