Recuperació i peŀlícules

Després d’uns dies d’haver-me operat, em van dir que l’únic que podria fins passades tres setmanes era veure televisió, perquè no podia ni llegir ni escriure ni usar l’ordinador ni moure’m gaire. Fa anys, però, que no em funciona. La que tinc és una d’aquelles antigues que, amb els canvis que van fer, no pot rebre cap canal, però serveix per veure peŀlícules amb dvd. Em vaig dedicar, doncs, a les peŀlícules. La majoria eren les que tinc a casa i me les sé de memòria, tanmateix, encara em distreu veure-les i em servien per variar d’escoltar les notícies a la ràdio o música.

Aquí teniu algunes de les peŀlícules que vaig veure aquelles setmanes—sí, ja ho sé, tinc debilitat pel cinema clàssic— i voldria saber quines d’aquestes us agraden a vosaltres.

Començo amb tres comèdies americanes, totes amb en Cary Grant y cadascuna producte d’un director d’alta volada —Bringing Up Baby (Howard Hawks), Arsenic and Old Lace (Frank Capra) i The Talk of the Town (George Stevens).

1-comedy

I no podien faltar dues comèdies franceses, d’en Tati, que m’encanten. Mon oncle la vaig veure quan era molt petita i recordo que gairebé queia de la butaca de tant riure.

2-Tati

Ni tampoc els meus dos musicals preferits, l’un amb en Gene Kelly i l’altre amb en Fred Astaire. No cal dir que no he ballat mai tan bé com ells, ni de bon tros, però quan era ballarina m’agradava imitar-los.

3-musicals

Com m’agraden aquestes tres peŀlícules d’aventures! Estan fetes amb cara i ulls. Només cal recordar que The Treasure of the Sierra Madre està dirigida per John Houston, i The Hidden Fortress per Akira Kurosawa. Pel que fa a The Sea Hawk, entre d’altres aspectes positius i segons els entesos, té la millor escena d’esgrima de tot el cinema.

4-adventure

El film noir de Billy Wilder, a sota, l’he posat sol, que es vegi bé. Com gaudeixo amb l’humor inteŀligent (wit, que diuen en anglès) de Charles Laughton!

5-witness

La peŀlícula de sota és una joia. Una sàtira original, dirigida per Ernst Lubitsch, amb un repertori de personatges d’allò més divertits i perfectament interpretats. Si algú encara no l’ha vist, ja sap què ha de fer.

6-to be or not to be

I per acabar, dos thrillers molt inquietants. L’un està dirigit per Charles Laughton, a qui he esmentat més amunt, i l’altre, com de segur ja sabeu, és del súper conegut Alfred Hitchcock.

7-thrillers

 

Quant a Shaudin Melgar-Foraster

University professor and writer
Aquesta entrada s'ha publicat en Cinema i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

28 respostes a Recuperació i peŀlícules

  1. Conxa ha dit:

    Hola bonica !! Son totes les meves pelis …sòc una forofa del cine antic ….de fet les de ara son poques les que m’agraden …..de xicoteta amb 5 anys comenci anar al cinema Novedades que tenia al costat de casa amb els meus pares ….les he vist crec que totes !! Tinc una gran colecció …….de fet no en canso …..amb les meus artistes de la època irrepetibles !!

    • Hola Conxa, jo també anava molt al cinema de petita, tots els diumenges, però tret dels musicals i les d’en Tati, em sembla que totes les altres que he penjat les vaig veure de gran. A mi tampoc no em cansen les peŀlícules clàssiques, en canvi moltes de les d’ara (no totes) em cansen força. Petonets!

  2. Rosa Nebot ha dit:

    Caram, Shaudin, com coincidim! Les pel·lícules que has vist aquests dies m’encanten. Gairebé totes les he vistes una, dues o més vegades. A mi també m’agrada el cinema clàssic en blanc i negre, en colors; la comèdia americana del temps de Cary Grant, els musicals d’aquells temps… Que bé, t’han ajudat a passar els dies tan dolents que has patit a causa dels ulls. Me n’alegro. Petons.

  3. Jordi Canals ha dit:

    T’agreiexo que m’hagis fet reviure totes les teves pelis. Les he vist i son molt bones. Admiro la teva paciència en reviure sempre les mateixes. Ets un sol! Celebro i estic molt content de llegir que vas millorant força. Tens previst venir a Barcelona? Si ho fas aquesta vegada no m’agradaria deixar l’oportunitat de fer-te una molt càlida abraçada. Bon diumenge estimada Schaudin!!!!!

    Jordi

    • Amb els llibres faig el mateix, Jordi. Rellegeixo molt. Això no vol dir que no m’interessin les novetats, però tinc tendència a revisar llibres i peŀlícules de fa una pila d’anys.
      No, noi, no puc anar a Barcelona. No m’ho permet ni la feina ni la butxaca, però com m’agradaria!!!!!!!
      Petons!

  4. anna silvestre montañoa ha dit:

    Totes m’agraden Schaudin,que bé t’ho devies passar i quina sort vas tenir de que no et funcionés el televisor!.Una gran abraçada, bonica i espero que ja hagis millorat
    anna
    .

  5. Núria Garcia ha dit:

    Ei Shaudin,

    M’encanta en Cary Grant a totes les pel·lícules, però recordo la primera que has mencionat especialment, sense oblidar la gran Katherine Hepburn!
    M’agrada en Hitchcock, en Fred Astaire i To be or not to be és una pel·li de traca i mocador!!
    Una època d’or del cinema!

  6. Encarna ha dit:

    Ben escollides les pel·lícules! Ànims!

  7. Lluïsa ha dit:

    Hola ,Shaudin
    m’encanten aquestes pelí·licules, de fet aquestes en tinc algunes.
    sóc un fan del cinema clàssic, tinc una bona col·lecció de dvd,La meva actriu preferida és la Katherine Hepburn, tinc totes les seves pelis.;) totes les del Alfred Hitchcock.,d’el Gary Grant, Jack Lemon i Walther Matau, Shirley MacLaine, etc
    si estiguessis aquí passariém unes bones vetllades de cinema.
    Cuidat molt Shaudin petons ❤

  8. yeagov ha dit:

    Una bona elecció de films, excel•lent gust.
    Bringing up baby (Quina fera de nena, el títol en català) és una comèdia eixalabrada. Grant i Hepburn estan genials però els secundaris són de veritable luxe. Arsènic per compasió, gran pel•lícula, on es nota l’origen teatral.
    Et recomano uns altres clàssics de la comèdia com “un gangster per un miracle” (Pocketful of Miracles). Un Glenn Ford magnífic, una Bette Davis impressionant, etc. Altres clàssics recomenats podrien ser Primera Plana (dirigida per Willy Wilder i interpretada per un Walter Matthaus i Jack Lemon , una sàtira del periodisme remake de His Girl Friday amb Cary Grant i Rosalind Russell. Bona elecció amb els musicals. Et proposo “Paint your wagon” i “The Fiddler on the Roof”.
    Altres clàssics: Casablanca, Ciutadà Kane, La Reina d’África.
    L’home tranquil (The quite man), El gran McLintock i El gran Jack, tres pel•lícules que comparteixen John Wayne i Maureen O’Hara.

    • Moltes gràcies, sé que entens molt de cinema, per tant em fa contenta que et sembli una bona tria. Sí, els secundaris de Bringin Up Baby també són boníssims, fins i tot el gos. He vist les altres que em recomanes, tret d’una, molt bones també totes. La Bette Davis perfecta a Pocketful of Miracles (i quan no n’és, de perfecta). Primera Plana la vaig veure fa pocs anys, quan me la va recomanar precisament un lector d’aquest bloc. Paint your Wagon i Fiddler on the Roof també, i tant, de fet em sembla que no hi cap musical que no hagi vist. Casablanca, Citizen Kane, La reina d’Àfrica, sens dubte! The Quiet Man no està entre les meves preferides, tot i ser molt bona. McLintock no m’acaba de fer el pes i El gran Jack no la coneixo (o no la identifico). No m’agraden gaire les peŀlícules de John Wayne, tret de True Grit.

      • yeagov ha dit:

        En comèdies et recomano 1941, d’Spielberg, una comèdia absolutament esbojarrada, no és cap obra mestra però et fas un fart de riure per l’encadenament d’escenes absurdes.
        En altres moments hem parlat de films fantàstics amb efectes especials de Ray Harryhausen, films fets amb efectes artesans i que, qui està acostumat als efectes digitals actuals, pot trobar avorrits però aquelles escenes de lluites amb esquelets, al menys jo les trobo molt interessants.

        • Sí, havíem parlat de Harryhausen. De fet, tu me’l vas descobrir, i després m’he fet un tip de trobar-me’l en artícles i documentals —gràcies!
          Saps que no coneixia aquesta peŀlícula d’Spielberg? Em pensava que les havia vist totes. La buscaré. Gràcies altre cop!

        • yeagov ha dit:

          Et puc dir que amb 1941 et faràs un tip de riure. De fet es bassa lleugerament en un fet real, la Batalla de Los Ángeles, però Spielberg converteix la situació en una comèdia esbojarrada. Hi apareixen un munt de grans actors fent uns papers divertidíssims.

        • La buscaré de segur. Espero trobar-la.

  9. Tura Nogareda ha dit:

    Hi ha pel.licules que no pots oblidar, per lo bones que són o perquè les has vist en moments especials viscuts…
    Mujercitas en va ser una; la vam veure un munt de vegades durant l’escarlatina que va patir ma filla.
    Gràcies pel post i cuida’t molt Shaudin, abraçades!

    • Hola Tura, vet aquí una altra lectora d’aquest bloc amb tendència al cinema clàssic. Ara que dius de ta filla, quan el meu fill era petit (a partir dels 12 anys) veia les peŀlícules clàssiques amb mi i ara també n’és un fan. Petons!

  10. Anna Villalonga ha dit:

    Gairebë totes, potser tret de les franceses i alguna altra, estan incloses en la llista de caràtules de pel.lis preferides que penjo cada dia. Algunes ja les he penjat i tot. Ja saps que tenim gustos molt semblants. Clòniques, Potato.

    • Sí, Potato, vaig seguint les teves caràtules i recordo que n’hi ha algunes d’aquestes peŀlícules que ja has fet aparèixer al facebook. Amb gustos sobre cinema ens assemblem molt, i no només pel que fa al cinema. Petons!

  11. Pons ha dit:

    Bringing Up Baby, The Talk of the Town, The Band Wagon, The Hidden Fortress i The Sea Hawk no les he vist
    Arsenic and Old Lace, no em va agradar gens.
    Mon oncle, està en el top 10 de les pel·lícules que menys m’han agradat. Evidentment no he vist la segona part.
    Singin’ in the Rain, tot i ser un musical em va agradar relativament.
    The Treasure of the Sierra Madre, passable i gràcies.
    Witness for the Prosecution aquesta em va agradar, especialment el plot twiest de l’escena final del judici.
    To Be or Not to Be, la vaig trobar regular tirant a fluixa.
    The Night of the Hunter, no em va agradar gens.
    Notorious, no em va convencer, tot i que millor que l’anterior.

    En general no m’agrada el cinema clàssic, hi ha excepcions, però en general no està fet per mi. Per tan ja veus que no coincidim tu i jo. Però no et preocupis, no passa res, no tothom pot tenir el meu bon criteri 😉

    • Hola Pons,
      Que poc coincidim! Recordo que ens agradava una sèrie de tv, però veig que amb les peŀlícules, si més no les clàssiques, doncs pràcticament gens. Encara bo que t’agrada Witness for the Prosecution.
      És clar que no passa res —a cadascú pot agradar-li el que li doni la gana—, però que tinguis bon criteri…, ehem (hehe).

  12. María ha dit:

    Acabo de darme cuenta que no vi este post. Ya se el motivo. Me pasé el fin de semana en Sant Boi. El sábado regresamos tarde (mi hermano y yo) y el domingo temprano otra vez a por la segunda parte. Ya has visto algunas fotos pero tengo muuuuuchas más… poco a poco las iré compartiendo.
    Por cierto, yo también comparto tus gustos cinematográficos.
    Una ABRAÇADA 😉

    • Quan no vaig trobar cap comentari teu, vaig anar al facebook a veure si potser no estaves bé. De seguida em vaig adonar que estaves súper ocupada amb els romans. Però quan durant la setmana continuaves sense dir res, em va estranyar. Vaig pensar que, tal com expliques, amb tants romans se t’havia passat del tot. Ai, aquests romans!
      Una abraçada!

Deixa un comentari

