Bones notícies

Feia molt temps que no em passava alguna cosa bona, d’una certa importància perquè de petites alegries sí que n’he tingut. L’última vegada va ser l’any 2012: es va publicar Perduts a l’altre món i vaig poder anar a Catalunya. Després, tot han estat tristeses i preocupacions, començant per l’eliminació de l’assignatura de llengua catalana (només es va quedar la de cultura catalana) i ja tot anà avall, fins a arribar a aquest estiu amb l’operació del tumor a l’ull i un parell d’altres peripècies relacionades també amb la salut.

A la meva universitat sóc professora amb contracte temporal, la qual cosa vol dir cada any he de renovar-lo, sense tenir mai la seguretat que hi haurà cursos disponibles i em renovaran el contracte. La situació és desesperant perquè sempre estàs enlaire i l’estrès se’t menja. I com més anys fas, més fosc ho veus tot i més desprotegit et sents.

Generalment no t’assabentes que tens cursos pel setembre fins unes setmanes abans de començar. Els darrers anys, a més, la universitat contracta lectors d’Espanya per ensenyar cursos en el meu departament que ensenyem els professors canadencs amb contracte temporal (nosaltres amb doctorat i molta experiència, els lectors espanyols amb masters i gens d’experiència). Per què? Perquè Espanya paga. I la nostra situació s’ha fet més insegura que abans.

Enguany, el nostre sindicat va proposar una cosa nova per als professors amb contracte temporal: un contracte de tres anys, renovables, amb tres cursos assegurats per cadascun dels anys. Problemàtic, però, perquè només se n’oferien set per a tota la universitat (York University, on hi ha el campus de Glendon), la més gran del Canadà, amb milers de professors amb contracte temporal. Però ho vaig solicitar.

Va ser complicat perquè va coincidir amb els exàmens finals i la preparació per l’operació de l’ull, i s’havia de fer molta paperassa. També aconsellaven tenir algunes cartes de recomanació d’estudiants d’aquest any. Quan pobrets estaven a finals de curs amb exàmens i tot plegat! Les vaig demanar a més de 30 estudiants i tots van córrer a enviar les cartes.

La universitat no em va dir res, ni tampoc al meu departament. Era obvi que jo no estava entre els set seleccionats. Considerant que, segons el sindicat, hi va haver centenars de solicituts, no es podien esperar miracles. I tot d’una, fa dos dies, rebo una carta on em diuen que he estat seleccionada i que la setmana que ve ja puc anar a veure el degà per signar el nou contracte de tres anys. No m’ho podia creure!

contenta

Aquest nou contracte no canvia res quant al sou, només et dóna la tranquil·litat de saber que aquest sou de mínim tres cursos és segur fins al setembre de l’any 2019, i potser més enllà. Però és molt més: és saber que se’m reconeix l’enormitat de feina que faig. Això, per mi, val més que tots els diners del món i tota la tranquil·litat que un pugui tenir. Són molts anys de deixar la pell preparant classes a tota hora per tal d’aconseguir que munts de joves aprenguin tot el que sigui possible i, sobretot, aprenguin a pensar, a relacionar, a obrir la ment. És la primera vegada que rebo alguna mena de reconeixement institucional com a docent, i em fa tan contenta!

Quant a Shaudin Melgar-Foraster

University professor and writer
Aquesta entrada s'ha publicat en Una mica de tot i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

56 respostes a Bones notícies

  1. Caterina Alberti ha dit:

    Shaudin, enhorabona, estic molt contenta de la teva alegria. Besades

  2. fina ha dit:

    Shaudin, felicitats! T’ho mereixes i vals.

  3. Aitana Guia ha dit:

    M’alegra molt sentir-ho Shaudin. Per cert, saps que sóc a Califòrnia? El meu contracte de 2 anys es va acabar a York (per un spousal appointment) i me’n vaig anar de postdoc a Florència i ara tinc una tenure-track a Cal State Fullerton. Sembla que els meus dies canadencs ja s’han acabat

    • Gràcies, Aitana. I, ostres, un tenure-track! Sabia que no t’havien renovat el contracte a York, m’ho vas dir aquell dia que ens vam trobar al Future’s cafe, i que te n’anaves a Florència (i et vaig seguir al facebook mentre hi eres), però això de California no ho sabia. Tenure-track, bona universitat, bon clima. Que contenta estic per tu!!! Una forta abraçada!

  4. Aitana Guia ha dit:

    Felicitats desde Califòrnia, on he acabat amb un tenure-track a Cal State Fullerton. Em sembla que els meus dies canadencs ja són cosa del passat.

  5. jordi martí miró ha dit:

    Sí SHAUDIN, tot arriba i això és el principi, ja ho veuràs …. enhorabona !!!

  6. Isabel ha dit:

    Boníssimes notícies!
    Descrius tan bé la situació d’inestabilitat!
    Tant de bo aquesta només sigui la primera de tot un seguit de coses bones! Felicitats Shaudin, t’ho mereixes.

  7. Rosa Nebot ha dit:

    Caram, Shaudin, això sí que és una bona situació després de tants anys d’incerteses! A més, has fet prou mèrits per aconseguir-la i t’ho han reconegut; no és una qüestió de sort. I d’aquesta, n’aniran venint d’altres, com diu en Jordi Martí. Enhorabona!!!

  8. Josep Mª Torrents ha dit:

    Bon dia des de Catalunya, Reina meva …….

    Me’n alegro moltí­ssim que t’hagin donat aquest contracte, que vol dir que te’l mereixes, per altre banda. Segueixo en contacte amb la teva germana, no més del que voldria però, La trucaré per donar-li la notí­cia del contracte de 3 anys.

    No sé si et vaig dir que tinc un company de viatge, es diu Duc, i és molt bo i amatent amb mi i amb els que coneix, bé, amb els que no coneix també, i sobretot amb els nens, cosa que em fa molt feliç. Et passo unes fotos.

    Adéu Shaudin, petonets del nen dels patins Josep Maria

    L’altre dàlmata és la germana del Duc que es diu Senda i la té un amic.

    El dia 28 d’agost de 2016, 1:36, Shaudin Melgar-Foraster ha escrit:

    > Shaudin Melgar-Foraster posted: “Feia molt temps que no em passava alguna cosa bona, d’una certa importáncia perquè de petites alegries sí­ que n’€™he tingut. L’última vegada va ser l’€™any 2012: es va publicar Perduts a l’€™altre món i vaig poder anar a Catalunya. Després, tot han estat triste” >

    • Bona tarda, nen dels patins. Gràcies per trucar a la meva germana, sé que esteu en contacte i que de vegades la vas a veure. També sé que tens en Duc. I tant que ho sé; l’he vist al facebook i em vas enviar unes fotos de l’última vegada que vas anar a Lleida. És maquíssim. Petonets!

  9. pmartinezcor ha dit:

    Mooooolt merescut!!!! Moooolt contenta!!!! 😘😘😘😘😘😘😘😘😘

  10. Pere Gomila ha dit:

    Bon dia Shaudin. M’alegra molt aquesta notícia tan bona. Aquest reconeixement el tens més que merescut després de tants anys de dedicació i sacrifici. Enhorabona i que això sigui l’inici d’un període ple de salut i alegries. Una abraçada des de Menorca.

  11. Maria ha dit:

    FELICIDADES! ! ! ! Me alegro muchísimo.¡¡ Ya les ha costado a esta gente reconocer a una excelente profesional!!!!!
    Un poco de tranquilidad le irá muy bien a tu salud.
    Un fuerte abrazo

    • Ep, no has estat la primera a escriure un comentari, t’hauré de renyar, María (és broma). Moltes gràcies. Com que mai no havia tingut cap reconeixement institucional com a docent, cap ni un, ha estat una gran alegria, i també una sorpresa. Una abraçada!

      • María ha dit:

        No entiendo como pudo adelantarme tanta gente!!!! jajaja Yo creo que la buena noticia hizo que escribiesen al momento. Con tantos contratiempos que nos cuentas nos alegra muchisimo una noticia tan agradable.

  12. Maegarida Aritzeta ha dit:

    Moltes felicitats!!!! Feina ben feta, alumnes agraïts i la possibilitat de continuar-la fent. Les bones notícies existeixen per a la gent bona. Una abraçada

  13. Gemma COLOMÉ ha dit:

    Nena és genial!!! Moltes felicitats i m’agradaria ser a qui per fer-te una abraçada MOLT GRAN!!
    Que et reconeguin la feina és realment una cosa que no té preu.
    Gaudeix-ne ❤

  14. Marta Valls ha dit:

    Me n’alegro molt Shaudin. Això és una gran notícia. La tranquil·litat laboral és molt important.

    Una abraçada!

    Marta Valls

  15. Josep Canals Garcia ha dit:

    Malgrat no més et conec per les lectures esporàdiques del teu blog estic molt content per la noticia que de ben segur reconeix una molt bona tasca. Felicitats.

  16. Ester ha dit:

    Felicitats nineta, et mereixes el millor, i encara que un xic tard, per fi han reconegut la teva feina.
    Un petó.

  17. Tura Nogareda ha dit:

    T”ho mereixes per ser com ets, pel l’esforç i la feina ben feta…estic tan contenta com tu!!!
    Felicitats per aquests tres anys de tranquilitat, necessitem gent com tu…potser podràs tornar amb una Catalunya lliure, tant de bo!! Visca!!

  18. Jesús (Xess) ha dit:

    Bravo!!
    Enhorabona Shaudin!!
    Aquesta estabilitat et donarà una tranquil•litat que la teva salut agrairà.

  19. Raquel ha dit:

    Me n’alegro tant, tant i tant!!! Enhorabona, estimada!

  20. boladevidre ha dit:

    I tant Shaudin!!!! És clar que és un reconeixement i sobretot de la base, de la trentena d’alumnes. N’estic segur que tothom que et seguim comtàvem amb el reconeixement explicit dels teus alumnes; només cal haver llegit els munts de posts en què parles, any rere any, d’aquest o d’aquell curs, d’aquella o d’aquell alumne, i on s’entreveu la feinada de conscienciació, d’apropament a la resistència com a part fonamental del manteniment de les nostres llengua i cultura. No calia que ens parlessis del reconeixement dels teus alumnes, doncs aflora a cada paràgraf que n’hagis parlat. A aquest reconeixement del dia a dia, que és l’important en realitat, però potser no el decisiu per assegurar-te la continuitat de la tasca que dus a terme contra ‘viento y marea’ que diuen els nostres colonitzadors, ara s’hi suma el claustre, o l’administració curricular de la Uni, o el consell, o el degà, qui sigui; però s’hi suma algú que fa que aquest reconeixement sostingut, que tu sí que renoves cada anys amb cada nova formnada d’alumnes, es tradueixi en un econeixement oficial en forma del que més explicit: ampliant la durada del contracte, i essent una de les set persones escollides entre centenars. Me n’alegro molt i te’n felicito. I sobretot em poso a la teva pell i, des del meu “precarisme”, puc intuir la tranquilitat i el relax que es suma per un temps a l’orgull de ser reconeguda. Ara de cap al llibre i a esperar que també rebis un bon ‘cop de gràcia’, ja que estem en l’època del bon cop de falç. Felicitats!

    • Gràcies, Quico!
      Encara que no m’haguessin donat aquest contracte, les cartes dels alumnes em van arribar al cor. Jo no les he llegit, però les van enviar al meu departament, que després les va enviar amb la meva paperasa a l’administració, i la secretaria em va dir que eren immillorables —llargues i ben explicades, plenes d’elogis, i una tenia tres pàgines!—. Quan penso que els les vaig demanar en el pitjor moment del curs i amb uns dies per escriure-les! N’hauria pogut aconseguir més, però em feia angúnia demanar-les amb tantes presses i en aquell moment que estaven bojos amb els exàmens.
      No tinc cap dubte que entens molt bé trobar-se enlaire.
      Sí, ara toca que tot vagi bé amb la noveŀla, i totes les coses bones que vulguin venir a mi seran molt ben rebudes!

  21. Joan Prats Sobrepere ha dit:

    Shaudin, no sabia que també a les universitats del Canadà hi hagués tants professors amb sous precaris. M’alegro que hagin reconegut el teu treball. T’ho mereixes!
    Prof de cat jubilat.

    • Hola Joan, moltes gràcies! A les universitats d’aquí, un 50% dels professors tenen contracte temporal. Com més anys passen més s’incrementa el nombre d’aquests professors. En el meu departament, fa uns 15 anys, hi havia 12 professors amb contracte permanent, ara en són 4, i els altres tenim contracte temporal. No s’obren llocs pels professors d’humanitats, se’n tanquen cada any. És penós.

  22. Miquel ha dit:

    Moltes, moltes però que moltíssimes FELICITATS!!!!!!!!!!

  23. Lluïsa ha dit:

    Enhorabona Shaudin ❤ moltes felicitats
    si més no els propers anys estaràs més relaxada.
    Petons

  24. Tomás ha dit:

    Me n’alegro molt!! Felicitats estimada Shaudin.

    • Gràcies, Tomas! Per cert, l’altre dia vaig agrair la seva carta al teu amic Douglas, suposo que ha rebut el meu missatge. Va ser un dels estudiants a qui li vaig demanar. Si no ha rebut el meu missatge, dóna-li tu les gràcies de part meva, sisplau. Una abraçada!

  25. Juli Salvà ha dit:

    Estic molt content per tu, estabilitat al treball i feina reconeguda com a docent. Enhorabona Shaudin,m’has alegrat el dia

  26. Anna M. Villalonga ha dit:

    Ja et pots imaginar la felicitat que m’ha causat la teva notícia, Potato. Quina tranquil·litat que tindràs. I amb tantes injustícies i desgràcies, una bona injecció d’alegria i autoestima! Quina il·lusió!!!

    • Gràcies, Potatito maca! Tu, com la Margarida, saps pel que vaig passar el curs passat (ella fins i tot més que tu, perquè ens vam comunicar sovint sobre això), i com ella saps també com és la feina de professora. Per això, aquest reconeixement, tant dels estudiants com de l’administració de la universitat (increïble aquest últim), em dóna tanta alegria. I autoestima, sí, noia. I tranquiŀlitat, buf. Muac!

  27. Dolors ha dit:

    Enhorabona, noia!
    Reconeixement i tranquil·litat, quin duet més màgic!
    Em fa contenta que et sentis feliç 🙂

  28. Joan Rubiralta ha dit:

    Tots el qui t’estimem estem molt contents d’aquest reconeixement que et mereixes de sobres. Gaudeix-lo i ara, a viure una mica més tranquil·la. A més, segur que el 2019 ja haurà canviat la situació política de Catalunya i també la del nostre professorat escampat pel món.
    Una abraçada.

    • És increïble, Joan, la quantitat de gent que m’ha felicitat, tant aquí com al facebook (gent que és obvi que s’ha llegit el post, no d’aquests que passen pel facebook i no saben qui ets ni de què parles). Tots amics i/o lectors fidels. Això també em fa feliç. I tant de bo tinguis raó amb Catalunya —l’enyoro molt!!! Una abraçada!

Deixa un comentari

