11 d’agost de 2019

Cada any escric un post l’onze d’agost (per mi una data assenyalada), que enguany coincideix, a més, amb el dia que normalment publico. I he estat a punt de parlar-vos de la profunda ferida moral que pateixo des de fa unes setmanes, però he recordat que alguns lectors habituals són de vacances (sense connectar-se) i no seria just que no se n’assabentessin.

Us parlaré de la meva feina, o no-feina, perquè sé que alguns espereu saber què passa amb aquest tema.

D’una banda, com sabeu, el sindicat i jo vam obrir una queixa formal a la universitat, amb advocats, reunions molt pesades i tota la pesca, per no haver-me renovat el contracte (l’he de renovar cada tres anys) i sense cap explicació que justifiqui no haver-lo renovat. Tot això segueix el seu curs, que continuarà durant cap a un any i ja veurem com acaba.

També hi havia la possibilitat de tenir alguns cursos, amb un contracte precari de vuit mesos i menys sou per curs, a partir del setembre. Doncs tot plegat embolica que fa fort. Aquest agost m’han ofert ensenyar el curs de cultura catalana, de la primera semana de setembre a la primera de desembre, que ningú més que jo pot fer. Després s’hi han afegit dos cursos de llengua castellana. I aquí s’atura tot. Normalment ensenyo sis cursos (quatre sencers i dos mitjos). Ara, amb el que m’han ofert i cobrant menys per curs que abans, només m’arriba per pagar el lloguer (just, just, molt just) fins al maig. És a dir, sense menjar res, ni pagar l’internet ni el telèfon, ni el transport, ni tantes altres coses, como ara enviar diners a Catalunya a un familiar que no pot passar sense. Però hi ha més.

El curs de català gairebé no té estudiants matriculats (es necessiten 15 estudiants per obrir un curs). Tampoc en té el curs de literatura que sempre feia, i és la primera raó per la qual segurament no me l’han ofert, però no l’única perquè els altres cursos de literatura dels altres professors tampoc tenen quasi estudiants i, per tant, encara que el meu estigués ple, se’l quedaria un professor amb més pes que jo. El curs de teatre també està gairebé buit, i el de literatura i cinema, i els de llengua arriben ben justos al mínim del nombre d’estudiants requerits per obrir el curs.

Per fer una comparació: els altres anys a principis d’agost hi ha uns 30 estudiants matriculats de cultura catalana, però enguany n’hi ha vuit. Així tots els cursos que no són de llengua.

Què ha passat? Doncs, per començar, que estem pagant per la vaga de fa més d’un any. Ben pocs joves volen estudiar a la meva universitat perquè tenen por d’una altra vaga (la universitat és famosa per tenir una vaga cada 3 o 4 anys i l’última va ser espantosa). Ja l’any passat hi va haver una gran disminució d’estudiants, però ara és molt pitjor. I el meu departament d’Estudis Hispanics és petit i es nota molt. Però hi ha més.

Els joves no volen entrar al programa d’hispàniques (o d’italià, portuguès, alemany…) perquè passats els primers dos anys amb cursos de llengua, tenen l’obligació d’agafar cursos de literatura. I qui vol estudiar literatura aquí avui en dia? Quatre gats. Només els departaments d’anglès i francès se salven, perquè tenen molta força (són les dues llengües del país).

I encara hi ha més, però us deixo tranquils. Tan sols afegir que de moment no em signen el contracte ni pels dos cursos de castellà —podrien voler-los els professors de més pes si no tenen res més per ensenyar. Suposo que ningú deurà estranyar-se si dic que no em puc concentrar ni en llegir un llibre. I els pulmons fets malbé no ajuden.

El dia 11, però, faré l’impossible per passar-ho minimament bé. Una abraçada!

La Shaudin fa molts anys

Quant a Shaudin Melgar-Foraster

University professor and writer
Aquesta entrada s'ha publicat en Retalls de biografia, Una mica de tot i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

25 respostes a 11 d’agost de 2019

  1. Montserrat Vilaro ha dit:

    Bonica que malament ho tens, jo només puc desitjar que s’ arregli tot plegat . Ina abraçada molt forta guapa i pensa que t’ envio tota la meva força . Un petó

    M'agrada

  2. Manel ha dit:

    Molta força Shaudin! Força. Molts estem en situacions similars a la teva. No sóc professor universitari de matèries que no interessen als que tenen televisors gegants i només volen fer diners amb rapidesa, però he arribat a una edat i experiència que sóc incòmode al sistema. Molta força.

    M'agrada

  3. Montse ha dit:

    Terrible. Quedo preocupada per l’altre problema d’ordre Moral que t’ha deixat una profunda ferida. Tot plegat m’angoixa quan ho llegeixo. Segueixo pensant hi despres. Potser aviat vindrà el meu net!!!! Us visitaré si es aixi. Una abraçada virtual. Anims!

    M'agrada

  4. Juli Miquel Salvà Bibiloni ha dit:

    Me sap molt de greu com et va tot el referent al treball aquest any. Esper que tot s’arregli amb el temps. Pel que fa a la salut pareix que has millorat. Tinc ganes de saber quin és el problema que té amoïna tant. Et desitjo que tot millori i que es resolgui el de la feina. Una abraçada Shaudin 🙂

    M'agrada

  5. Mònica González ha dit:

    Molts ànims, Shaudin! Realment, ho tens difícil… Però sortirà ell sol per alguna banda, ja veuràs. Una abraçada.

    M'agrada

  6. Margarida Aritzeta ha dit:

    El que em sap més greu de tot això, a part del drama grossíssim de subsistència que t’afecta, és que els alumnes no vulguin estudiar literatura. He viscut aquest drama a la meva feina i no m’hi sé acostumar

    M'agrada

    • És terrible, Margarida. Ara ja em trobo amb estudiants que ni saben què és literatura; es pensen que són llibres molt grosos i seriosos sobre filosofia, història… Quan els dic que, per exemple, les noveŀles de Harry Potter són literatura es pensen que estic tocada del bolet i segur que pensen que sembla mentida que sigui una professora. Només falta que el govern conservador d’Ontario, a més de retallar a cada moment alguna cosa de sanitat o d’educació, estigui fent una campanya contra les humanitats a la universitat. L’any que ve (acadèmic 2020-2021), per exemple, al campus de Glendon (petitet) s’hauran d’eliminar 54 cursos d’humanitats (decret del govern). I te’n podria explicar de més grosses però és llarg d’explicar. Sort que queden estudiants a qui entusiasma la literatura, però no prous per omplir classes.

      M'agrada

  7. María ha dit:

    Una situación complicada. Tan sólo confiar haya una solución a última hora.
    Una abraçada

    M'agrada

  8. xavier ha dit:

    Hola Shaudin endavant amb la teva lluita (no em refereixo a dein Kampf pero!) Molts ànims i segur que te’ n sortiràs! D’ aquesta situació potser sera el comburent que et portarà a l’ ‘estrellato’ com J. K. Rowling’

    M'agrada

  9. amparo agustin ruiz ha dit:

    Tot es complicat estimada, lluita i procura estar dristeta.petonets.

    M'agrada

  10. Rosa Nebot ha dit:

    Em costa acceptar que et trobis en una situació tan difícil. Voldria animar-te i no sé com fer-ho. La meva estimació, la dels teus amics, no et serveixen de gran cosa. I, a sobre, el profund problema moral que dius que estàs patint. No sé pas com encoratjar-te; només puc dir-te que t’estimo molt.

    M'agrada

    • Gràcies, Rosa, per escriure un comentari quan et trobes al Pirineu de vacances. Espero que no us faci massa calor.
      La veritat és que no sé com sortir d’aquesta situació. Tot se’m gira en contra. Va disparar-se el 2018 amb operacions, la hisenda canadenca que em va tornar boja, trencar-me el peu, la vaga, la mort del meu amic, les grips, mort de la mare, pneumònies, pulmons fets malbé, perdua de feina, disgust… El pitjor és que estic tan malament de salut que tot és una muntanya. I tinc molta por i estic molt trista. Jo també t’estimo molt!

      M'agrada

  11. Lluïsa ha dit:

    Ànims Shaudin,no deixis de lluitar.
    Estic segura que tot anirà bé ja ho veuras.Jo de moment t’envio energia positiva i una forta abraçada.
    Petons😘😘 bonica

    M'agrada

  12. Josep Maria ha dit:

    Em sap greu Shaudin…….. encara et recordo molt més joveneta que en la foto ha ha ha …

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.