M’han fet una altra entrevista sobre el bloc

La revista digital Catalunya Press em va fer una entrevista l’estiu passat –quan vaig ser finalista als Premis Blocs Catalunya. Ara me n’ha fet una altra.

Tot i que es tracta de la mateixa revista, que han emprat la mateixa fotografia i que les dues entrevistes tracten sobre el meu bloc, les preguntes són força diferents. En aquesta darrera explico com és d’important el català per a mi.

Si voleu saber les meves opinions, cliqueu el títol de sota.

SHAUDIN MELGAR-FORASTER. UNA CATALANA AL CANADÀ

Quant a Shaudin Melgar-Foraster

University professor and writer
Aquesta entrada s'ha publicat en Una mica de tot i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

15 respostes a M’han fet una altra entrevista sobre el bloc

  1. Toni Fernandez ha dit:

    Gràcies Shaudin per l’enllaç a l’entrevista: no coneixia aquesta revista digital. D’altra banda m’ha cridat l’atenció el fet que Toronto tingui un 50% de població immigrada. Deixant de banda que l’anglès és una llengua molt potent i que el govern el deu de protegir com cal, com compararies aquesta situació sociolingüística amb el que tenim a Barcelona?

    M'agrada

    • Hola, Toni, i gràcies per deixar-me un comentari.
      Bufa, noi, em fas una pregunta ben difícil. A veure què et puc dir en poques paraules…
      No hi ha comparació possible. Aquí la gent arriba disposada a fer el que calgui per esdevenir canadenca i trobar una bona feina. Hi ha moltes facilitats per aprendre anglès. Hi ha immigrants que no l’aprenen mai, però. Aquests últims generalment són gent gran, com ara l’àvia que ha vingut a tenir cura dels néts mentre els pares treballen. Moltes vegades hi ha, a més, el desig que les àvies parlin la llengua original als néts, però en qualsevol cas a la gent amb molts anys li resulta difícil aprendre anglès, sobretot si la seva llengua és molt diferent de l’anglès, com ara una llengua oriental. També depèn del nivell d’educació que tinguin i de si saben altres llengües o només la seva. Si la persona no apren anglès, o només per sortir del pas, i ha de treballar fora de casa, el resultat és que tindrà una feina no gaire bona (neteja, per exemple). Tot i això, hi ha professors d’universitat amb un anglès que no hi ha qui l’entengui (generalment són professors d’una altra llengua o de literatura en una altra llengua). Però bàsicament depèn de l’edat de l’immigrant i del seu nivell d’educació.
      En resum: si vols una bona feina (tret del cas que la teva feina sigui ensenyar-ne una altra), has de saber bé l’anglès. Així de senzill.
      Ara bé: a casa tothom parla el que vol (faltaria més) i és molt comú que una família parli diverses llengües a casa –dues o tres és molt corrent.

      M'agrada

  2. Dolors ha dit:

    Dius: “Qualsevol cosa m’inspira: la música que escolto, la tempesta de neu que tenim, les eleccions al Parlament de Catalunya o els gats a les finestres.”
    Quina sort!
    Jo penso que sí, que aquesta eina, internet, amb els seus blocs, debats, entrevistes, notícies, música, imatges….ens és realment útil. Mira sino com ens hauríem conegut, tu i jo :). I la veritat és que és un plaer haver-nos trobat.
    No sempre responc, però si llegeixo.
    I em fa sentir bé veure com la teva feina es veu premiada, ni que sigui amb una entrevista de tant en tant.
    Salut!
    (torna a ser hora de tornar a recomanar el Lipdub per a fer pujar encara més el nombre de visionats?1,079,043, Ja! :))

    M'agrada

    • Ben d’acord. Jo he fet amistats magnífiques amb Internet, com ara tu. S’ha de saber triar, és clar. I és curiós perquè fins i tot em costa imaginar que no conec aquests amics i amigues personalment. Amb tu, per exemple, em sembla que fa anys i panys que ens coneixem personalment. I si no continuessim en contacte seria ben bé com perdre una amiga de tota la vida. Ben curiós, sí.
      Vaig seguint la trajectòria del Lipdub, i el recomano, és clar.
      Una abraçada.

      M'agrada

  3. antoni garcia ha dit:

    Moltes felicitats, amiga…
    UNA ABRAÇADA DES DE BARCELONA!!!
    Segueix així!

    M'agrada

  4. Jesús (Xess) ha dit:

    http://www.deumil.cat/LaMoscaVironera/2011/02/09/aesparducer/lendema-de-l11-de-stembre-de-1714/comment-page-1/#comment-77

    Entreu i veieu el vídeo fins al final, que té una sorpresa per a tu, Shaudin.

    M'agrada

    • Hola!
      Ah, però no ha estat una sorpresa. Ja ho sabia. No t’ho esperaves, oi? És un vídeo de l’amic Quico (el deus conèixer d’aquest bloc –tot just ha escrit un comentari sota del teu). En Quico té vídeos magnífics, em pots ben creure, i en té una pila.
      Tot i que ja ho sabia, gràcies per fer-m’ho saber.
      Una abraçada.

      M'agrada

  5. Quico ha dit:

    Enhorabona Shaudin. Vaig a llegir l’entrevista tot seguit.
    Val la pena seguir en aquesta aventura virtual on s’hi barregen la inspiració, les connexions personals o, fins i tot, principis ètics i actituds vitals.
    Segons com, té aparença de frivolitat però també de “desdramatització”. S’ha convertit en un poderós mitjà de lliure expressió que supera restriccions i és capaç de permetre fenomens com els que s’estan donant a Tunísia i Egipte.
    O el Lipdub per la independència. O conèixer-te a tu, com destaca la Dolors.

    M'agrada

  6. Oriol López ha dit:

    Molt bona feina, endavant amb el bloc!

    M'agrada

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.