Setmana fosca

Fa més de dues setmanes que estic desesperada. No us n’he dit res, no encara, perquè intento allunyar-ho de la ment com si no passés de debò (les nits són brutals, però). Perdoneu que gairebé no us faig cas fora del blog, i fins i tot aquí us responc amb molt de retard.

Diumenge 14 de juny: hi ha possibilitats que el meu fill tingui la covid-19. Mal de coll i febre (no molta). Marededéusenyor, si ja no m’hi veig de feina i preocupacions. Que no anava prou malament tot? Sigui com sigui jo he d’acabar de preparar un exàmen electrònic que és interminable i ha d’estar llest demà.

El meu fill continua igual, i tancat a la seva habitació. Com pot haver agafat res, el covid o qualsevol altra cosa, si sempre que cal duu la mascareta? Però espero que sigui una altra cosa.

M’acabo d’assabentar de la mort de Manuel Cuyàs. M’ha sabut greu, entre altres coses perquè va ser molt amable. Fa uns anys es va posar en contacte amb mi, perquè havia vist la meva entrada al blog sobre el meu besavi i volia fer-me unes preguntes. Vam intercanviar uns missatges i, com deia, era súper amable. Això va ser tot, però prou per deixar-me un bon record d’ell.

Les obres al meu edifici continuen a tutti pleni des d’abans de les 7:00 del matí. És terrible pel meu fill que està igual (ni millor ni pitjor). Estar malalt enmig d’aquest estrèpit sense treva ha de ser horrorós. I la polseguera que hi ha a tota hora! Potser té mal de coll d’això? Per sort, a les hores de la classe els homes de les obres estaven en una altra banda de l’edifici i el soroll era esmorteït.

La pesta bubònica no s’havia erradicat a Anglaterra des del segle XIV, quan hi va haver un greu brot a Londres l’any 1665, particularment als barris on la gent vivia en condicions espantoses de pobresa. Aquell any, en una població de 460.000 persones, hi va haver més de cent mil morts. Acabat l’any, l’epidèmia es va erradicar per sempre més i per un accident molt bèstia: el famós gran incendi que va arrasar gran part de la ciutat de Londres, tots els barris pobres on hi havia més malalts.

Del tema n’hi ha per parlar-ne hores, però el que acabo de llegir és sobre el dietari de Samuel Pepys, un administrador que va decidir escriure un dietari del brot de 1665. I en el seu dietari, que a més de contar què passava també tenim interessants caviŀlacions de l’autor, és curiós constatar similituds amb la pandèmia actual, com per exemple la gent confinada a les seves cases —els rics ben instaŀlats a les seves mansions al camp—, o molta gent que de principi no en feia cas, fins que els carrers es van començar a omplir de cadàvers per anar a enterrar. Tanmateix, força gent no es prenia la quarentena amb serietat i se la podia veure emplenant els pubs, malgrat que els metges demanaven distància. També menciona com les autoritats deien que s’havia d’estar de bon humor, que una actitut positiva allunyava la pesta, i a mi m’ha recordat aquest show que s’ha muntat pertot arreu sobre divertir-nos a tota hora, i una actitut positiva de no passa res i els morts que es fotin.

Ha mort la cantant Vera Lynn, de qui vaig parlar aquí. Tot un símbol de la Segona Guerra Mundial que ja no hi és.

Ha mort Ian Holm —quin greu, i quina setmana de morts!—, exceŀlent actor a qui he vist en incomptables peŀlícules i en tots els papers m’ha agradat.

Anit vaig somiar amb els personatges de la meva saga. Em vaig despertar amb un crit a dins, de ràbia, de dolor, de voler-me morir com més aviat millor.

Fa dos dies que el meu fill no té febre, però continua amb molt mal de coll, ja van set dies, i ell no és propens al mal de coll. Esperarem uns dies més abans de descartar que pugui ser el nou coronavirus.

Avui he sentit a la ràdio una música que m’ha agradat. És la banda sonora de l’última versió de Far from the Madding Crowd. El tràiler no m’ha convençut i no la penso veure. Ja vaig llegir a fons la noveŀla de Thomas Hardy per a un curs de literatura anglesa, i he vist la peŀlícula de 1965, amb Julie Christie, molt fidel a la noveŀla. Però la música de l’última versió em fa volar la imaginació. A sota la teniu (és la primera).

Quant a Shaudin Melgar-Foraster

University professor and writer
Aquesta entrada s'ha publicat en Música, Una mica de tot i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

12 respostes a Setmana fosca

  1. rosanebot ha dit:

    Que trist, Shaudin. Sembla que una malastrugança et persegueixi. No tinc paraules per consolar-te perquè el que et cal és ajuda, més que consol, i no te la puc oferir. Entenc el teu desesper en la situació terrible que estàs vivint; només la recuperació de salut del teu fill t’ajudarà a superar-lo. Jo crec que es posarà bé, perquè és un home jove i els símptomes que té, pel que sé, no són ben bé els del Covid19. Tant de bo l’encerti. Només puc enviar-te la meva comprensió i la gran estima que et tinc. Una abraçada.

    M'agrada

    • Bona nit, Rosa. He corregit tot d’errades d’aquesta entrada al blog, com el títol, marededéu quan ho he vist! També la música del final, perquè en sortia una altra (fins al capdamunt del YouTube).
      Moltes gràcies, amiga, però la situació que estic passant no la saps perquè no te l’he dit. I fa setmanes que dura, però no en vull parlar encara. Això del meu fill va ser fotut els primers dies, perquè s’afegia a les altres coses dolentes i perquè podia ser molt perillós, però després d’uns cinc vaig deixar de pensar que fos la covid-19 (espero no equivocar-me). El que passa és que aquestes entrades al blog que faig ara expressen a cada paràgraf el moment que ho vaig escriure, i això del meu fill ho havia escrit feia 7 dies.
      En algun moment parlaré de què m’ha passat, però de moment ho vull tan lluny del pensament com pugui.
      Una fortíssima abraçada!

      M'agrada

  2. Maria Sanchez ha dit:

    Comentar después de Rosa Nebot es compartir totalmente su escrito, no podría expresarlo mejor.
    Cuando me enteré de la muerte de Vera Lynn pensé que había leído recientemente algo de ella pero no conseguí recordar donde (me pasa mucho no saber donde he leído o visto algo) y ahora me doy cuenta que fuiste tu.
    Estamos teniendo muchas muertes, no solo a causa del Covid,
    Espero tu hijo se recupere pronto,
    Una abraçada

    M'agrada

    • Sempre ho dius, María, que la Rosa expressa el que vols dir tu. Deu ser cosa de Sabadell? Hahaha!
      Ah, però recordaves haver llegit alguna cosa fa poc sobre Vera Lynn. I jo recordo que és un post al que no he respost els comentaris, em sembla…, ja he perdut el compte de respostes que dec aquí i d’e-mails de fa mesos.
      Sí, jo no faig més que sentir que s’ha mort aquest o aquell, no només de la covid, però qui sap si no en deuen ser conseqüències en alguns casos (manca de prou atenció mèdica).
      El meu fill està millor. Com li deia a la Rosa, la meva desesperació és per altres motius.
      Per cert, he arreglat el vídeo de la música perquè en sortia un altre.
      Una abraçada!

      M'agrada

  3. Marta Valls ha dit:

    Hola Shaudin!. Noia espero que la malaestrugança passi aviat i que sobretot lo del teu noi no sigui res greu.
    T’envio ànims i una abraçada.
    Fins aviat.

    Marta Valls

    M'agrada

    • Hola Marta! Ets de les que no em falla mai amb els comentaris.
      Això del meu fill ja no em preocupa gaire, va ser al principi, tot i que de la covid-19 no te’n pots refiar. Em passen, però, unes coses força greus que no semblen tenir solució. En parlaré en un altre moment perquè no hi vull pensar (prou que em burxa a les nits).
      Cuida’t. Una abraçada!

      M'agrada

  4. Jorge Marti ha dit:

    Renoi quina mala sort …. Espero que el teu fill s’hagi millorat i tu estiguis millor …. La inflamació i mal de coll poden ser deguts a una al·lèrgia produïda per la pols que ocasionen les obres que s’estan realitzant, però seria prudent que ho veiés un metge, però el fet que ja no tingui febre, és bon senyal. És important que es mantingui hidratat no només amb aigua sinó que també prengui begudes que continguin electròlits (gatorade, per ex.) I que cada hora prengui mig got perquè tingui l’efecte d’un “gota a gota” (això pots fer-ho també tu). Això ho faig quan tenim en P.R. una massa de sorra de l’Sàhara (com avui i fins dimarts) i el primer símptoma és dificultat a l’respirar i nas i gola molt secs i llavors prenc més líquids encara que no tingui set- i va millorar, però la visita a el doctor seria bo. Veuràs que tot sortirà bé. Cuida’t molt, Shaudin. Una abraçada.

    M'agrada

    • Gràcies, Jordi. El meu fill millora i no crec que sigui la covid, per bé que no sóc qui per assegurar-ho, però em sembla que jo ho hauria agafat i sóc d’alt risc. El meu problema, al qual em refereixo al principi del post, és un altre i és greu. Eventualment en parlaré, quan em vegi capaç de fer-ho.
      Pel que fa al mal de coll, és possible que la maleïda pols sigui la culpable, malgrat que ell no pateix d’al·lèrgies (jo sí, a la pols). Beu molta aigua sempre, però li diré el que em recomanes (no parlem d’un nen sinó d’un adult, per si vas despistat).
      No sabia que la sorra del Sahara us arribés a Puerto Rico, però havia llegit que causa al·lèrgies a la gent de Florida, perquè arriba fins allí, per tant no m’estranya que us arribi a vosaltres també. Em sap greu.
      Cuida’t molt! Una abraçada!

      M'agrada

  5. Juli Salvà Bibiloni ha dit:

    Quina creu amb les obres. Espero que el del teu fill no tingui res a veure amb el coronavirus: Una abraçada

    M'agrada

    • Acabo de respondre un comentari de Puerto Rico i ara un altre de Mallorca. Dues illes seguides!
      Sí, noi, és per acabar amb la paciència de qualsevol, aquestes obres, i van per molt llarg, perquè són els balcons, els dos soterranis amb els parkings (tenim el cotxe en un altre edifici) i ara fan la paret lateral del sud que és immensa.
      Jo també ho espero, Juli, que no sigui el nou coronavirus, i cada dia que passa penso més que no és això que té.
      Una abraçada cap a Mallorca!

      M'agrada

  6. Griselda ha dit:

    Que tot millori Shaudin. Sobretot que és recuperi be el teu fill. I pel que fa a les obres, només desitjar-te molta paciencia i que acabin aviat. Una forta abraçada carregada d’energia positiva!

    M'agrada

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.