Vídeo d’un dels meus llibres!

Avui en dia els llibres requereixen molt més que escriure’ls –si vols que algú s’assabenti que l’has escrit. I sembla que cada dia que passa se’ns demana alguna altra cosa, als escriptors. Ara ja no n’hi ha prou amb escriure, ni tampoc amb fer presentacions, atabalar a tothom, cercar per tots els racons a veure si algun altre crític ha dit alguna cosa del teu llibre, tenir blocs, ser al Facebook… Ara tenim també els book trailers, l’última idea inventada per tal que els escriptors mai no tinguin temps d’escriure els seus llibres. Què hi farem. Aquesta és la realitat i més val adaptar-se que desaparèixer –o que desapareguin els teus llibres que és un resultat encara pitjor. A més, s’ha de reconèixer que l’humà és un animal d’allò més creatiu; a cada nova adaptació troba sempre com fer persistir la vessant imaginativa i crear alguna cosa. I així tenim que un book trailer, a més de ser un altre entrebanc a l’hora de concentrar-se escrivint un nou llibre, per tal de promocionar el que ja es va escriure fa temps, també serveix per desenvolupar una altra mena de creació. I tant és que l’escriptor potser no sigui el creador del book trailer en qüestió.

Us he parlat diverses vegades de El secret de L’oreneta. Ja sabeu que serà a les llibreries molt aviat –ara depèn del que decideixin les llibreries, que és tota una altra història–, però no us havia dit que fèiem un book trailer del llibre. I si dic “fèiem”, en plural, és perquè l’he fet amb l’amic Quico Romeu, de qui ja coneixeu alguns vídeos. De fet, ell ha estat el veritable creador; jo m’he limitat a escriure unes cosetes i indicar unes cosetes més, però en Quico ha fet el vídeo. Jo que he seguit el procés us puc assegurar que no ha estat gens fàcil; és molt més complicat del que sembla fer un vídeo d’aquestes característiques (si no disposes, ni de bon tros, de l’equip i els diners d’Spilberg). I tanmateix, el vídeo de El secret de L’oreneta ha quedat magnífic. En Quico ha sabut comunicar d’allò més bé l’essència del llibre. I no us dic res més perquè el millor és que jutgeu vosaltres mateixos. Només vull afegir: chapeau, Quico!

Quant a Shaudin Melgar-Foraster

University professor and writer
Aquesta entrada s'ha publicat en El secret de L'oreneta i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

25 respostes a Vídeo d’un dels meus llibres!

  1. Aitana ha dit:

    Felicitats Shaudin i Quico Romeu!

    Ha quedat molt be. Quan acabe la tesi (estic escrivint les conclusions), de segur que me’l compro i el llig.

    Una abracada,

    Aitana Guia

  2. Gemma C.O. ha dit:

    Quina marabella!!!!! Moltes i moltes felicitats. reflexa perfectament l’època i aquesll marebellosos estius de quan erem petits. Heu de fer-ne un altre de Més enllà del somni.

    • Celebro que t’agradi, Gemma.
      Ja ho tenim pensat de fer-ne un sobre “Més enllà del somni”, però serà encara més complicat, per això ens vam estimar més començar amb “El secret de L’oreneta”.
      Una forta abraçada.

  3. Maite Crespo ha dit:

    No sóc cap experta en “book trailers”, però ja he vist uns quants, i per tant m’atreveixo a opinar que aquest és molt bo!
    Felicito, per tant, a la Shaudin i al Quico per aquesta obra conjunta i atractiva, on text, imatges i so esdevenen un conjunt perfectament ensamblat que engresca a qualsevol cap a la lectura :
    E

  4. Maite Crespo ha dit:

    E…
    ENHORABONA, ARTISTES!

    Una abraçada admirada,
    Maite Crespo

  5. Juli ha dit:

    Felicitats Shaudin,

    M’ha agradat molt el vídeo (gràcies Quico) i pareix un llibre prometedor. Jo el llegiré, despres del somni. T’estas convertint amb una bona escriptora, a més que defensa la nostra llengua.

    Una abraçada ben sentida,

    Juli

  6. Carme Luis Tatjé ha dit:

    Hola Shaudin, he quedat maravellada, amb aquest trosset de video, m’hi sento molt identificada, per l’época que expliques, els terribles anys 60, jo era una nena igual que la del conte.
    El buscaré a les llibreries de Manresa, espero trovar-lo.
    Moltes Felicitats Shaudin, estic segura que és un conte de intriga maravellos.
    UNa forta abraçade.
    Felicito també al Quico Romeu, pel muntatge, les imatges i el só, man’n semblat espectaculars.

    • Carme! Benvinguda tu també!
      Ep, no busquis encara a les llibreries. Hahaha. Que ràpida que ets. El llibre encara és a la imprempta. I després l’han de distribuir a les llibreries (aquesta part tarda una mica). Us avisaré de seguida que es pugui comprar.
      Una forta abraçada!

  7. Anna Maria ha dit:

    Ostres, quina passada! I quina sorpresa, que callat que t’ho tenies. I el Quico igual. M’he emocionat quan he vist que hi has posat les meves paraules. Ostres, Shaudin, no sé com dir-te gràcies. Sincerament, no tinc paraules.
    M’ha encantat tot plegat. El disseny, el text, la música, l’ambientació i m’han semblat increïbles els efectos sonors. Els insectes, les passes, els udols, la cridòria, el so del cotxe que arriba. Oh. Molt bé. Tot molt ben triat i treballat.
    Enhorabona a tots dos. I novament, milers de gràcies. Un petó enorme, amiga.

    • Sí, calladet, calladet. Ja veus que m’agrada sorprendre.
      Quant al teu text, dona, és clar que l’havíem de posar. M’hauria agradat posar també que és de “El fil d’Ariadna”, però vaig decidir que la informació sobre tu resultaria massa llarga per un vídeo d’aquestes característiques.
      El Quico fa vídeos molt bons, no n’has vist mai cap? I té un talent especial per posar la música i els sons més adequats. Ha estat fantàstic que me’l fes ell.
      Petonets, Anna Maria.

  8. Dolors ha dit:

    Tu ho has dit: magnífic!
    Una abraçada!

  9. Joan ha dit:

    Benvolguda amiga,

    Bon book trailer. El Quico és un crac però tu ets la creadora de la criatura. Esperem que l’oreneta segueixi volant fins a l’infinit i més enllà, com diuen.

    Quan estigui llest ja me’l faràs arribar (tu a l’editorial), per tal de poder-lo valorar al nostre programa de TIRANT DE LLIBRES.

    Ara l’adreça de l’emissora ha canviat perquè ens l’han fet nova i per tant ja t’escriuré al teu correu privat i te la diré.

    Una abraçada

  10. Maria ha dit:

    És veritat, us ha quedat esplèndid. Tant de bo faci vendre molts exemplars del llibre! Els qui l’hem llegit (la Shaudin el va tenir penjat a Internet una temporada) podem assegurar als altres que és molt bonic.

    • Moltes gràcies, Maria. Estic contenta que t’agradi. Jo també ho espero, noia, que faci vendre exemplars. El vídeo, de moment, encara és privat, però aviat el farem públic a Youtube, així que molta gent el podrà veure. Si té moltes visites, em sembla que anirà bé per promoció.
      Una abraçada ben forta!

  11. Jordi Canals ha dit:

    Soc dels que l’he llegit. Enhorabona Shaudin. Una abraçada.

  12. Jaume ha dit:

    book trailer
    Carai! carai! Ja no ni ha prou en escriure’l, que a més a més n’ets publicitària. Felicitats a l’equip que a realitzat aquest tràiler.
    Jo que l’he llegit, em venen ganes de tornar-hi.
    Enhorabona

    • Jaume!
      Em sap molt greu no haver-te dit res. No havia vist el teu comentari fins ara, no sé què ha passat perquè normalment m’ho notifiquen.
      Gràcies per les teves paraules. És cert que el vas llegir, vas ser un dels primers lectors i fins i tot el vas comentar.
      Per cert, no m’he oblidat dels teus bandolers, però mai tinc prou temps per fer tantes coses alhora. Tot arribarà, però.
      Una forta abraçada.

  13. Quico Romeu ha dit:

    Ostres!
    Moltes gràcies a tothom. La veritat és que ha estat fàcil deixar-se portar pel relat de la Shaudin, ja que hi vaig caure rendit als peus, en llegir-lo ja la primera vegada.
    Aquesta és la veritable força. La creació inicial del conte. No ho perdéssiu mai de vista, encara que afalaguin les paraules.
    Més valen les idees que els líders, doncs sense aquestes no hi ha res a fer, ni cap on anar. I la Shaudin en té un munt! Gràcies a la Shaudin que , a més, ha estat un luxe i un plaer treballar amb ella i per ella.

Deixa un comentari

