Voldria començar recordant la meva mare, perquè aquest diumenge fa quatre anys que va morir. Continuament penso amb la meva sort d’haver-la tingut de mare, sobretot perquè tal com jo era —súper activa, entremaliada, rebel (fora de casa)— si arribo a tenir una mare més convencional ho hauria passat molt malament. La meva mare era la meva millor amiga i jo d’ella, i això ha estat important a la meva vida. Tinc ben gravat a la ment les vegades que anàvem a passeig pel camp, jo encara un napbuf, i ella em contava històries de les muntanyes o dels boscos o dels animalons que ens trobàvem tot caminant i que s’estimava més que no toqués (si insistia me’ls deixava tocar i fins i tot endur-me a casa algun cargol) perquè per ella la natura era per observar-la no per interferir-hi. De vegades ens quedàvem molta estona observant uns insectes, un ocell, una sargantana… Adeu, un any més, estimada marona.
Com que aquest mes que ara s’acaba, al Canadà i als Estats Units celebrem cada any el Black History Month, us poso un vídeo amb el gran music de jazz canadenc Oscar Peterson (molta gent no sap que era canadenc). En aquest vídeo toca una famosa composició seva “Hymn To Freedom” creada l’any 1962 durant les lluites pels drets civils a tota l’Amèrica del Nord. I a continuació una cita de l’americà Martin Luther King Jr., famós precisament per la seva lluita pel drets civils.
I ja que el Dr. King parla de folls, vull expressar la meva indignació per la censura que s’ha fet a l’obra de Roald Dahl —centenars de modificacions sense que l’autor pugui dir res perquè és mort! Farta, farta, farta de tota aquesta correcció política que et trobes pertot arreu. Tot plegat és estúpid i a sobre hipòcrita, com ara amb en el cas de Roald Dahl —l’escriptora Núria Cadenes ens ho explica en un magnífic article a VilaWeb: Diuen Roald Dahl però és una mentida molt lletja. Podria escriure uns quants llibres sobre la correcció política i la hipocresia, perquè m’ho he d’empassar cada dia a la feina (és a tot arreu a la universitat) malgrat que personalment ho rebutgi i parli clar i, ves per on, m’ho han agraït un bon nombre d’estudiants cada any (estudiants d’origens molt diversos) perquè quan de debò respectes algú, es nota i no et cal amagar-te darrera cap correcció política.
Bonic record de la mare.
I pel que fa al tema de la maleïda correcció política, ja saps que no puc estar-hi més d’acord.
M'agradaM'agrada
Hola, Potato. He tingut molts embolics publicant aquesta entrada al blog, no sé què passava. I ara són quasi les 4 de la matinada i ni he sopat. I volia respondre els comentaris de fa 2 setmanes. És que no hi ha manera de tenir temps.
Gràcies, estimada. Una forta abraçada!
M'agradaM'agrada
Bon dia Shaudin, com es troba a faltar la marona!!
Et recordo que estaré uns dies sense escriure ja que dimarts m’operen.
Una abraçada!
Marta
M'agradaM'agrada
Sí, Marta, bonica, tinc present que t’operen el dia 28. Ja em vas dir que estaries uns dies sense escriure.
Que vagi molt bé l’operació i et recuperis en un tres i no res 😊.
Una forta abraçada!
M'agradaM'agrada
engueres una bona mare, ja fa 4 anys que ens va deixar com corre el temps.
Pel que fa a Roald Dahl no està bé que li modifiquin l’obra un cop mort.
Una abraçada,
M'agradaM'agrada
I que no hauran canviat de l’història a la seva conveniència i interès!
Mares, maretes i marones. Totes es recorden.
M'agradaM'agrada
Gràcies Shaudin!
Xavier
M'agradaM'agrada
No hay mejor homenaje que compartir los buenos recuerdos de tu madre.
Bonita música para acompañar la lectura-
Con el tema de la corrección política vamos a llegar a un punto que no podremos hablar de nada, ni escribir, ni opinar ni hacer humor. Siempre hay alguien dispuesto a sentirse ofendido. Según la ley del péndulo, ahora estamos en uno de los extremos. Agotador.
Una abraçada
M'agradaM'agrada
Em commou el dolç record per la mare que vas tenir. Pel que fa a la correcció política, completament d’acord amb tu. Una abraçada.
M'agradaM'agrada
Kaixo, Shaudin. Como siempre, has hecho un post muy hermoso. El recuerdo de tu madre, la música de Oscar Peterson (desconocía que fuera canadiense) y tu furor ante la “corrección política” me parecen magníficos. Por cierto, la famosa “corrección…” a mi también me enfurece.
Besarkada handi bat. K.& M.
M'agradaM'agrada
Ànims per lo de ses operacions i ses mamàs! I son belles ses anècdotes d’observar sa natura a sa infantesa. És com es film des veïnat Totoro!
A https :
(tot junt a…)
//archive.org/details/totoro-foxdub
Aquí un tast, que si funciona bé aquest enllaç, inicia a 04m 09s.
Aplicar sa dosi durant un minutet, hi, hi… És com específic per a reconfortar feines d’escriptori!
Gràcies per ses inspiracions incuriositats 🙂
M'agradaM'agrada
“Vaig treure el nas per la pota de la cadira i vaig veure centenars
de peus de bruixa que sortien per les portes de la Sala de Ball.
Quan ja havien sortit totes i el lloc estava en silenci absolut, vaig
començar a moure´m cautelosament pel terra. De sobte em vaig
recordar d´en Bruno. Segur que també havia de ser per allí, en
algun racó.”
Roald Dalh. The Witches
M'agradaM'agrada
La teva mare en fa quatre,el meu pare vui. És troben a faltar.
La correcció política o la políticament correcte, fins i tot en els contes de sempre. Quanta bajanada!
Una abraçada.
M'agradaM'agrada
Aquí enllaç a un vídeo vist, potser no és gaire, però desig animi:
Espavila veure aquest animalot fent aquest capfico divertit i freeeed, hi, hi…
Bon cap de setmana per a tothom 🙂
M'agradaM'agrada
Canviar les obres passades en funció de l’opinió popular del moment és una bajanada, espero que aquest fet també es converteixi en una moda passatgera. Una cosa és posar un avís a l’inici avisant que es tracta d’un document d’una altra època i, per tant, pot haver-hi opinions controvertides segons la societat actual, però sense tocar ni una coma de l’obra original.
M'agradaM'agrada
I en algunes situacions som malabaristes de sa correcció, tant de sa política com d’altres, de protocol, cert urbanisme…
Fa pocs dies vaig trobar a una platja urbana aquest detall, i ajudar a resoldre sa neteja.
[url=https://postimages.org/][img]https://i.postimg.cc/K8wpVfzj/20230305-081843-copy-775×450.jpg[/img][/url]
No sé segur si està relacionat amb meterologia i mar extrema. Pot sensibilitzar de què es medi pateix…
No sé si és massa ‘gràfic’ i destorba massa! Deman disculpes si no ajuda!
És un animalet bell 😊 i a vegades simpàtic, si sa mamà no té fam o sed!
M'agradaM'agrada
Oops, abans m’he descuidat en escriure es codi, i no apareix sa foto.

Esper surti ja bé aquí!
😊
M'agradaM'agrada
Sento no haver-te dit res encara, Toni (ni a tu ni a ningú), però no m’hi veig de feina. De seguida que pugui.
M'agradaM'agrada
Tranqui tia!
Com “si fos el teu blog… I no el meu, hi, hi…”😉
Fora broma, gràcies per l’estímul. I per aquest bon racó on amollar curiositat 🙂
A veure si avui ned! Pinta bé en mitja hora…
M'agradaM'agrada
Bon dia, Shaudin. Altra vegada se m’han acumulat moltes publicacions sense llegir, però l’aniré posant al dia.
Entenc perfectament el teu sentiment envers la teva mare. Jo també vaig ser una nena molt moguda i també dono gràcies de tenir la mare que tinc que va saber en tot moment entendre’m.
Comprenc el teu buit perquè no em puc imaginar el que deu ser perdre-la.
Del tema de les correccions de Roald Dahl, estic absolutament d’acord amb tu, no he llegit l’article de la Núria Cadenes, el llegiré. Gràcies!
I sí, quan de debò respectes a algú es nota. I és importantíssim que hi hagi aquesta relació de respecte mutu entre professors i alumnes.
Cuida’t molt, una forta abraçada!
M'agradaM'agrada
Bon vespre, Teresa. Gràcies pel comentari, que m’ha arribat per Sant Jordi!!! I tan ocupada com deus haver estat. Espero que hagis signat molts llibres.
Es veu que ens assemblavem de petites: mogudes i també dansaires (amb el pare) pel que m’havies explicat.
Una forta abraçada cap al Montseny!
M'agradaM'agrada