Ja falta poc, i encara sense títol

L’altre dia vaig comentar al facebook que la noveŀla tres de la nissaga continua sense títol. En vaig proposar un que se m’acabava d’ocórrer, a veure què me’n deien. No va resultar perquè per bé que a unes poques persones els va agradar, la majoria el van rebutjar. I especialment no els va agradar que contingués la paraula somni, ja emprada en el primer llibre. Tenien raó en rebutjar-lo, a mi ara tampoc no m’agrada, però em neguiteja que el mot somni sigui el que menys agrada. Tots els títols que se m’han acudit en els últims tres anys contenen aquesta paraula! Tot té a veure amb el somni inicial i amb d’altres somnis. El somni és fonamental a tota la saga, ho lliga tot. Tret del somni, no trobo res que englobi una trama feta d’una gran quantitat d’històries, focalitzacions a molts diversos personatges i dos mons. Una història que entrellaça elements dispersos, no només d’aquesta noveŀla sinó també de les dues precedents i és, per damunt de tot, un preludi a la quarta, l’última. Es desvelen alguns enigmes que estaven pendents, s’insinua un desgavell a l’altre món, es desenvolupen personatges secundaris que esdevenen rellevants i els personatges principals, adolescents, creixen i es van trobant en noves situacions.

Com trobar un títol que sintetitzi tot això? No ho sé pas.

Entrada a un altre mon

L’estiu passat vaig fer un escrit on ja explicava la complicació d’intitular aquesta noveŀla. A tots aquells que us heu interessat en trobar-me un títol, i que no heu llegit l’escrit precedent, us prego que el llegiu: Títols de llibres.

Com que en aquesta noveŀla no hi ha, o no trobo, res concret per referir-m’hi en el títol, suposo que n’hauré de trobar un d’abstracte, imprecís.

Quant a Shaudin Melgar-Foraster

University professor and writer
Aquesta entrada s'ha publicat en Més enllà del somni, Perduts a l’altre món i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

24 respostes a Ja falta poc, i encara sense títol

  1. María ha dit:

    Lo siento pero no se ayudarte con este tema.Siempre me ha parecido muy dificil esto del titulo y la primera frase de una novela… y, la verdad,….también todo lo demás… vaya…escribir una novela. 🙂
    Me alegra que esta vez no has tenido que pasar horas buscando una imagen para ilustrar el post. Encontré que era perfecto para tus novelas.
    Un abrazo

    M'agrada

  2. Anna M. Villalonga ha dit:

    deixa’t estar de somnis, això és només dèria que tens tu dins teu, perquè no importa tant descriure exactament d’on prové la nissaga i tal. El mot somni no el pots repetir, que la gent es confondrà. El que has de buscar és un títol que enganxi, comercial, que cridi l’atenció. Sigues pràctica, dona.

    M'agrada

  3. Jordi Canals ha dit:

    Hola Schaudin!!!

    Enhorabona per la teva empenta en emprendre objectius.
    Jo també sóc dels que pensa que el títol és important. i si son curts millor.
    Pel que he llegit i has dit, puc suggerir-te:

    La màgia de ponent
    Després del tot
    Rere l’obaga
    El cant de l’Anna
    …..

    Clar, tampoc conec la fi de la novel.la i aquests títols van tots pel camí de trobar una certa claror en el últims capítols.
    Bé, si vols en podem seguir parlat,. Ja ho saps a la teva disposició. (potser per un mitjà més dinàmic, tu que disposes de poc temps). Ho dic de tot cor.

    Una forta abraçada amiga.

    M'agrada

    • Hola Jordi!
      No em van bé els títols que em proposes, no per aquesta noveŀla. Marededéu quina noveŀla més difícil d’intitular que he escrit!
      Moltes gràcies, amic. Si quan la tingui acabada continuo igual amb el títol en podem parlar.
      Una forta abraçada!

      M'agrada

  4. lgarate2013 ha dit:

    Jugar con sueño, insomnio, despertar, pesadillas… No tengo ni idea. Besarkada bat.

    M'agrada

  5. Rosa Nebot ha dit:

    “Desperteu: dos mons paral·lels que mai no es trobaran”
    “Somnis impossibles: els mons que no poden trobar-se”
    “Les meravelles d’un món que continuarà vivint més enllà”
    “I si un dia podem tornar-hi?”
    “I si algú ens espera sempre en aquell món?”
    Només intento ajudar-te. Potser algun d’aquests suposats títols t’inspirarà una mica…
    Petons!

    M'agrada

  6. boladevidre ha dit:

    Sense somni aparent. Podría ser un títol. Al marge de tenir una cadència pedroliana, acontenteria a qui vol un títol sense somni, a tu que et costa prescindir de ‘somni’, i a la vegada juga amb la relitat aparent de no tenir títol. Si més no, et pot servir de títol provisional. Així podríes estar pels capítols que falten fins que en trobis un de definitiu. O ves a saber…..

    M'agrada

  7. Dolors ha dit:

    Pont d’il·lusions, viatge a l’il·lusió, entre dos mons: tot és possible…. Ui, pas fàcil, gens! 🙂

    M'agrada

  8. Jesús (Xess) ha dit:

    Mirall endins. Dins el mirall. Reflexes llunyans.

    M'agrada

  9. Jesús (Xess) ha dit:

    Noves esperances.

    M'agrada

  10. juli salvà ha dit:

    Ja veuras com li trobaras un títol, segur, quan menys t’ho esperis. He vist que hi ha escriptors que posen el títol d’una frase del llibre. Una abraçada 🙂

    M'agrada

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.