Sorpresa amb un estudiant a la meva classe de cultura catalana

Enguany vaig començar aquesta classe l’11 de setembre (tocava aquest dia). I la meva sorpresa va ser trobar-hi un noi català. És aquí durant la tardor com a estudiant d’intercanvi, i quan va veure que a Glendon tenim un curs de cultura catalana, s’hi va apuntar.

Enguany la classe de cultura catalana és en aquest edifici, just on es veu un cotxe.

Va ser divertit trobar-me’l, sobretot quan, en descobrir d’on sortia, li vaig preguntar:

—Ets independentista?

Em va respondre que sí amb molt d’èmfasi. I jo, amb el riure per sota el nas, li vaig dir:

—Bo. Així et pots quedar al curs.

Després em va explicar que estava molt ficat amb tot el que passa a Catalunya: va ser damunt un cotxe de la guàrdia civil el 20 de setembre de l’any passat, va treballar en una mesa l’1 d’octubre, etcètera. Pobret, se sentia culpable de no ser aquell dia a la Diagonal.

S’havia informat sobre mi feia un parell de dies al Casal dels Països Catalans de Toronto. Li van dir que no patís, que jo era independentista. I acabada la classe vam parlar sobre això i que jo també era el primer que li havia preguntat.

—No que algú no tingui dret a no ser-ne, és clar —em va dir.

—I tant que no, però… imagina quin problema. Cap ganes de passar-me les classes discutint i embullar els estudiants que, com hauràs vist, la gran majoria no saben res de Catalunya.

Efectivament, tret d’una noia que va estudiar a França l’any passat i d’un noi que havia fet classes amb mi, els altres no en sabien res. Hi estic acostumada, que el primer dia no en sàpiguen res, però a ell el va sobtar. No s’ho esperava pas. És que Canadà no és Europa. Aquí, sobretot a la universitat, hi ha un desconeixement sobre Catalunya que fa aŀlucinar. Per això em trobo sempre molt sola, molt aïllada, i la meva feina en aquest curs és gegantina.

Però vet aquí que tinc un estudiant català, i ho trobo fantàstic. Em sento acompanyada i, a més, em pot ajudar força. Ja l’altre dia va explicar a la classe l’arribada de la guàrdia civil a l’escola on era ell, l’impacte que va ser, com la seva germana de 14 anys va ser copejada, etcètera. Els altres estudiants estaven amb la boca oberta.

Us explicaré com va tot més endavant.

Quant a Shaudin Melgar-Foraster

University professor and writer
Aquesta entrada s'ha publicat en Canadà i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

12 respostes a Sorpresa amb un estudiant a la meva classe de cultura catalana

  1. Jesús (Xess) ha dit:

    Aquest noi deu ser com un raig de llum en mig de la foscor per a tu.
    Amara’t d’ell!!

    M'agrada

  2. Rosa Nebot ha dit:

    No el conec personalment i ja l’estimo. Digues-li que que si vol ser amic d’una àvia independentista fins al moll de l’os, que compti amb mi i s’hi posi en contacte quan vulgui. Li pots donar la meva adreça electrònica. Em sembla que tens a classe un magnífic aliat.
    Ahir vam fer a Sabadell un acte d’homenatge molt emotiu que va durar set hores. Segurament te n’arribaran imatges.

    M'agrada

  3. Marta Valls ha dit:

    Bon dissabte Shaudin, contenta que hagis trobat un bon aliat, segur que t’ajudarà i pels companys i alumnes serà més fàcil entendre el que passa aqui a Catalunya.
    Una abraçada molt forta,

    Marta Valls

    M'agrada

  4. Josep GRAU i CARRIÓ ha dit:

    Indubtablement aquesta classe tindrà molt bona informació sobre la realitat de Catalunya amb aquest alumne d’intercanvi que explicarà les experiències viscudes i per tu et serà més fàcil fer entendre tot el que és la realitat catalana.
    Segur que enguany sortiran activistes en pro de la Independència de Catalunya.
    Felicitats polida. Estaré esperant notícies de com va tot enguany👏👏💪💪😍🎗💛

    M'agrada

  5. Emilià ha dit:

    Hola Shaudin,
    Quina bona notícia!!!!
    Déu haver estat com trobar una perla enmig de l’oceà.
    De ben segur que en el moment tan difícil que estas vivint et serà de molta ajuda.
    Aquest dimecres passat vaig estar, juntament amb moltes altres persones, a les portes de la presó del Mas d’Enric (Catllar) on tenen segrestada a la Carme Forcadell, cantant, cridant i exigint la seva llibertat.
    Va ser colpidor veure i saber que dia si dia també, un grup de personnes hi van cada dia a les 7 de la tarda amb els instruments a cantar El Cant dels Ocells i Els Segadors.
    Ella no ho pot sentir ja que la seva galeria queda molt allunyada de l’entrada de la presó, però sap que hi som.
    Els diumenges, en canvi, quan ella surt al pati a les 5 de la tarda, aquest grup de persones es desplacen per un caminet del bosc que queda davant del pati i li canten i criden perquè ella pugui sentir-los. Com pots imaginar ella no falla mai.
    És una vergonya monumental això que ens estan fent i espero que algun dia ho paguin. Encara que em sentiré recompensat si acabem aquest camí que ens ha de dur a la independència de Catalunya.
    Una abraçada i si necessites alguna cosa compte amb mi.
    Emílià

    M'agrada

  6. Josep Maria ha dit:

    Quina alegria Shaudin que tinguis un alumne amb el que pots parlar, comentar, gaudir i bé que et pot ajudar a les classes explicant de primera mà coses de Catalunya.
    Explica-li que tens bons amics independentistes que el segueixen amb molta il·lusió i que et fem costat. I com diu el Jesús (Xess) us podeu il·luminar (!) mútuament.
    Una abraçada ben forta.

    M'agrada

  7. Anna Maria Villalonga ha dit:

    Perfecte. T’anirà molt bé que hi sigui.

    M'agrada

  8. Jesús, Rosa, Marta, Josep, Emilià, Josep Maria i Anna Maria (Potato),
    Us responc a tots alhora atesa la meva manca absoluta de temps.
    Veig que us ha agradat la notícia. A mi em té molt engrescada la presència d’aquest noi a la classe. Serà una gran ajuda, tant per raons pràctiques com per sentir-me acompanyada —és com si tingués un trosset de Catalunya a la universitat—; i no només serà ideal per a la classe, sinó també per posar la nostra situació amb més força al mapa de Glendon, perquè per mi tota sola és una tasca tremendament feixuga —en els treballs d’Hèrcules es van descuidar de posar-ne un altre: com fer entendre Catalunya al Canadà anglès—. Tinc diversos estudiants d’altres anys que m’ajuden una mica, però els seus coneixements venen de mi. Però ara, amb aquest català, podrem fer molt més a la universitat.
    Una abraçada!

    M'agrada

  9. Pons ha dit:

    Encara em pregunto com t’ho fas per enganyar alumnes perquè s’apuntin a un curs de cultura catalana, els hi regales un fuet?

    M'agrada

    • Ei, hola Pons! Feia temps que no es trobàvem per la xarxa (jo vaig tan escopetejada que no sé ni on sóc). Pel que fa a la classe, hahaha, no en trobaria pas de fuet a Toronto; els estudiants venen per raons diferents, alguns simplement perquè els va bé l’horari, però el cas és que s’enganxen a la cultura catalana, mai no canvien d’assignatura (cosa que en altres classes passa les dues primeres setmanes, quan ho poden fer).

      M'agrada

  10. Juli Salvà Bibiloni ha dit:

    la presència d’aquest noi catala vos estimularà en quant a l’aprenentage

    M'agrada

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.